Tuoreimmat viestit

#1
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Hätälähetin.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - kesäkuu 29, 2025, 05:55:46
Kiitos vihjeestä, vastoin tapojani luin vähän enemmän Marinean tuotekuvauksesta missä kehoitetaan rekisteröimään laite Traficomissa etukäteen ennen ostoa koodin ohjelmoimiseksi, ainakin helpottaa käyttöönottoa. Hieman harmittava ominaisuus on kirkas valo mikä palaa aktivoinnin jälkeen, mutta on siitä se ilo että mahdollinen tarpeeton tahaton aktivointi tulisi helpommin huomioiduksi. Melkein kannattaa maksaa tuo 50 Euron Suomesta oston lisämaksu myöhempien toimenpiteiden takia. Tämä on 72vuotiaan optimismia seitsemän vuoden jälkeisestä elämästä.
Erään Pelastus henkilön ennuste minulle erään lento-onnettomuuden jälkeen jossa olivat joutuneet etsimään EFTU hun. IFR laskua tehneen mutta laskukierroksessa metsään mennyttä konetta. Hän sanoi minulle. "Kyl mes sinutki viäl jostan kallion kyljest kraappita" Kirjakielellä: Kyllä me sinutkin vielä joskus jostakin kallion kuupeesta kaavitaan. Jotenkin masentava ennuste henkilölle joka muutenkin meinaa aikuistua ilmailuharraste huumasta mutta olen päässyt siitä yli. Ensimmäisestä aviomiehestään Sotaleskeksi jäänyt äitini kertoi miehensä rauhoitelleen häntä sanomalla. "Sodasta voi vielä selvitä hengissä mutta siviilissä kuolevat kaikki." Kiistämätön tosi.
#2
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Hätälähetin.
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - kesäkuu 28, 2025, 15:55:48
#3
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Hätälähetin.
Viimeisin viesti käyttäjältä Teuvo Honkanen - kesäkuu 28, 2025, 09:13:51
Mulla Rellussa vähän sama ongelma.Näitä lisälaitteita on jo niin paljon että itse en mahdu enää ohjaamoon.Seisaaltaan ehkä vielä pystyisi lentämään.Mutta onhan niitä mukava esitellä porukoille ja saada aikaan vaikutelma että lentäjän täytyy olla yli-ihminen.Rellun keulassa on kaksi reikää jotka tein muka jäähdytyksen parantamiseksi,mutta päinvastoin olisi pitänyt pienentää entistäkin reikää.Mutta pikku pojille on hyvä sanoa että niihin tulee konekiväärit jos sota syttyy.Pyytävät näyttämään pyssyjä.Olen sanonut että ne on tallessa rasvattuina kotona.Olen ajatellut että tällä pikku narraamisella olen innostanut monta poikasta ilmailun pariin.Tai sitten en.Tilastoa ei ole olemassa.
#4
Elektroniikka ja sähkötyöt / Hätälähetin.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - kesäkuu 28, 2025, 08:13:21
Eikö tämä rahanmeno lopu. Nyt kun Transponder on asennettu aloitin opiskelemaan lentosuunnitelman jättöä netissä rekisteröitymällä Fintraffickin sivulle ja tein harjoitukseksi lentosuunnitelman. Se oli kyllä kiitettävän helppoa. Siellä tietysti kysyttiin mikä hätälähetin on käytössä. Silloin muistin ai niin semmoinen PLB.kin piti ostaa. Että sellainenkin rahanmeno taas ja lisäksi kaksikymppiä vuodessa kaistamaksua. Olisi kannattanut lyödä hanskat tiskiin jo viisi vuotta sitten, nyt on myöhäistä kääntyä. Eräs työkaveri teki treffit tytön kanssa Hampurissa, lisähintaa tuli kaikesta, huoneesta, suihkusta. pyyheliinasta. Tässä ilmailutouhussa tuntuu olevan samanlainen meininki vaikka on oma tyttöystävä eli ilma-alus.
Mikähän personal hätälähetin kannattaa ostaa vaiko vain valehdella että moinen on, tarkistannevatko rekisteristä onko sellainen rekisteröity ao. henkilölle.
Toisaalta jos sellaista pitäisi rintataskussa kun yksin työskentelee rakennuksella neljän metrin korkeudessa....
#5
Ostetaan / Vs: Ostetaan Grob G109A:n kier...
Viimeisin viesti käyttäjältä Risto O. - kesäkuu 27, 2025, 16:33:56
Kiitos Martti kuitenkin avusta ! Vielä on joitakin kyselyjä meneillään, netistä ei oikein löytynyt mitään. Mittari on tosiaan 80 mm halkaisijalla ja ottaa kierrokset öljypumpulta.
#6
Ostetaan / Vs: Ostetaan Grob G109A:n kier...
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - kesäkuu 27, 2025, 13:48:19
Ei ollut Ulrichilla mittaria.
#7
Ostetaan / Vs: Ostetaan Grob G109A:n kier...
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - kesäkuu 27, 2025, 10:13:46
Onko tuo Öljypumpun päästä nokka-akselin kierrosluvulla vaijerin pyörittämä malli. Ollut käytössä VW teollisuusmoottoreissa esimerkiksi paloruiskuissa ja agregaateissa. Niissä tosi mittausalue saattaa loppua 3000 rpm. mutta yleensä tuntilaskurilla. Katsoin saksan Ebaysta haulla Drehzahlmesser VDO tai Mekanische.
Dre....
Ulrich Ekstein on purkanut noita maamoottoreita ja myynyt osia, voin kysyä häneltä. Viimeiset teollisuusmoottorit oli erään Limbach nimisen firman tekemiä kun VW lopetti ilmajäähdytteisten teon saksassa. Niistä löytyi vähän pyörineitä Nikasil putki/mäntä sarjoja. Osa näistä maamoottoreista on sitä vanhaa kiinteällä laturin jalalla olevaa mistä Stark Stamo 1500 on tehty. Ebay.de yhdellä oli nyt myynnissä kaksi 80mm. puolikierrosmittaria missä ei ollut tuntilaskuria. Suosittelen tuttavuutta jonkun VPK laisen kanssa ja mittarin vaihtaminen ESA paloruiskusta päittäin noin hissukseen.
#8
Ostetaan / Ostetaan Grob G109A:n kierrosl...
Viimeisin viesti käyttäjältä Risto O. - kesäkuu 26, 2025, 20:13:29
Ostetaan moottoripurjekone Grob G109A:han sopiva kierroslukumittari. Koneessa on Limbach L2000-moottori.
Mittari on mekaaninen ja mittausalue on 0-4000 rpm. Alkuperäinen malli on VDO Zg Dr MVZ. Siinä on myös käyntituntilaskuri. Mittari on 80 mm halkaisijalla ja ottaa kierrokset öljypumpulta.
Käyntituntilaskuri ei ole välttämätön, jos löytyy muuten sopiva mittari.

Yhteydenotot: Risto Oksman, +358 400 638697 tai oksmari@gmail.com
#9
Yleisilmailu / Vs: Vakuutuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - kesäkuu 26, 2025, 18:13:24
Visicover 411€ veroineen 2-paikk.ultra pakolliset.
#10
Yleisilmailu / Vs: Vakuutuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - kesäkuu 26, 2025, 17:27:58
Näyttää siltä että meikkä maksaa matkustajanturvasta mitä ei ole, siis sitä matkustajaa kun kone on yksipaikkainen. Visicom Third Party Liability 450 E. ja vain yksi designated pilot mutta ehkä saan penaltia korkeasta iästä.
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod