Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Ultrakevyet / Vs: Yksipaikkaiset B-ultrat Suomessa?
« Uusin viesti kirjoittanut Perttirin Kesäkuu 19, 2020, 10:42:43 »
FP 404 OH-U070 on kohtuullisessa kunnossa, eikä ole menossa kokkoon.
Moottorin koppa puuttuu, muuten kone melkolailla hyvä. Kanadassa olisi cowli, mutta sen verran tyyris, että taitaa mennä laminointiharjoitteluksi.
Jos jollakin on edes malliksi ylösalaisin olevan 503-Rotaxin ympärille kuoria, olisin erittäin kiinnostunut.
Projekti on kuitenkin mallia"sitten joskus"......yritän ensin opetella lentämään moottorin kanssa (mummulta lupa)....pursikoneella jo jotenkin menee   :uglystupid2:

Suurkiitokset mallikappaleista Lintuselle!
Nyt päästään  muottien tekoon.

22
Ostetaan / Slick
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Kesäkuu 19, 2020, 07:13:10 »
Löytyisikö keltään Slick magneettoon asennettavaa kierrosluku anturia ? ( ilmeisesti ns. hall anturi )
Bendixiin sopiva löytyy, mutta tarvitsen slick sopivan.
23
Myydään / M: Bendix-King AV8OR ilmailu GPS, antenni, paneeliteline + kaapelit
« Uusin viesti kirjoittanut tpatja Kesäkuu 18, 2020, 12:40:13 »
Myydään Bendix-King AV8OR ilmailu GPS AirGizmosin paneelitelineellä. Mukaan myös GPS antenni, 12v latausjohto ja mini-USB -> RS232 johto EFIS:iin yhdistämistä varten. Kartat ja ilmatilat päivitetty 2019, vuosittainen päivitys maksaa 60 USD.
https://www.planeandpilotmag.com/article/honeywell-bendix-king-av8or/
https://www.aircraftspruce.eu/airgizmos-av8or-panel-dock.htm
https://www.gps.co.uk/bendixking-av80r-rs232-interface-cable/p-0-172/

HP: 220 EUR
Tavarat Helsingissä. Tiedustelut yv/puh. 050-3382192.
24
Myydään / M: käyttämätön Trig TY96 tyyppihyväksytty ilmailuradio
« Uusin viesti kirjoittanut tpatja Kesäkuu 18, 2020, 12:14:24 »
Myydään peruuntuneen koneprojektin takia käyttämätön Trig TY96 ilmailuradio. 8.33MHz, ADS-B out tuki ym. EASA form, asennusräkki jne paketissa.
https://www.aircraftspruce.eu/trig-ty96-slimline-vhf-radio-dual-frequency.htm
HP: 2150 EUR
Radio Helsingissä. Tiedustelut yv/puh. 050-3382192.
25
Myydään / Myydään CARB TEMP seosmittari 29-209
« Uusin viesti kirjoittanut Jori Hurula Kesäkuu 16, 2020, 23:35:31 »
Myydään käyttämätön Carburetor temperature -seosmittari. Sopii mm. Cessna-172:een.
Vuosimalli 1988, käyttämätön ja alkuperäisessä paketissa. Sisältää asennusosat, asennusohjeet ja mittarin. Valmistettu Yhdysvalloissa.
CARB TEMPERATURE -20 - +20
PN: 29-209
A.I.D./R.C. ALLEN
Nouto Pirkkalasta tai Helsingistä, tai postipakettina.
Hinta 80€ + postikulut
Ota yhteyttä: [email protected] tai tekstiviestillä 0407779994
26
Experimental / Vs: Työntöpotkuri vs. vetävä potkuri
« Uusin viesti kirjoittanut Martti Mattila Kesäkuu 11, 2020, 20:32:53 »
Jokainen ihminen eli minäkin olen joutunut kategorisoiduksi ja karsinoiduksi taustani eli syntyperäni, koulutukseni, ammattini, työpaikkani, poliittisen vakaumukseni tai muun sellaisen takia. Se vain menee näin ja tekee kanssaihmisille helpoksi sijoittaa yksilö johonkin karsinaan. Minulla on tästä varmasti tavallista enemmän esimerkkejä ja muistikuvia johtuen siitä että kuulun niin moneen viiteryhmään. Olen kuullut että minunkin taustastani on tehty arvailuja foorumilaisten keskuudessa, kiitos kohteliaisuudesta, hienoa että olen tullut huomatuksi.
Itse myös harrastan samaa karsinoimista, enkä välttämättä ole siinä kohtaa lempeämmästä päästä. Pientä nöyryyttä kuitenkin aiheuttaa se että en pidä itseäni kovin älykkäänä ja jos älyä löytyy se vie aikaa. Esimerkiksi edesmennyt lennonopettajani kutsui Ilmailulaitosta pölhöläksi, atribuutti mihin minulla ei koskaan olisi varaa juuri tuon heikon itsetuntoni takia. Mutta tietysti olen hieman katkera että en saanut kokeilla kykyjäni opintiellä, aikalaisteni kohdalla jako tapahtui yksitoistavuotiaana, kaivokseen menijät jatkoivat Kansakoulussa ja mäen laella sijainneeseen toimistoon menevät pääsivät Oppikouluun.
Keskuudessamme on myös yksilöitä jotka vastaavasta alusta huolimatta ovat lukeneet esim. Insinööriksi  työn ohessa, vilpitön hatunnosto heille. Kun tulin virallisen ilmailuharrastuksen piiriin eli Turun Lentokerhoon Purjelentokurssille, koin että en ollut niin kovin kaivattu kerholainen, se oli pragmaattista ajattelua kerhossa, johtavassa asemassa fimassa oleva pystyy järjestämään kerholle monta hyvää verrattuna sellaiseen jolla on vain nyrkit ja ...... Nyt kun olen pariin otteeseen yrittänyt myydä Comco 22 ta. ja siinä touhussa saatujen kokemusten valossa sanoisin että Turun Lentokerhossa oltiin oikeassa, ei tyhmiä tai rahattomia kannata nurkkiin kerätä.
Mutta mikä oli Kai Osaran koulutus ja motivaatio, kun hän lähetyssaarnaajan tavoin sivisti esimerkiksi tällaista Kansakoulupohjaista yksilöä, kiitos hänelle siitä.
27
Experimental / Vs: Työntöpotkuri vs. vetävä potkuri
« Uusin viesti kirjoittanut Rupeli Kesäkuu 11, 2020, 18:45:45 »
.. tänne Kansakoulupohjaisen rahvaan keskuuteen, ...
Varohan yleistyksiä, on sitä täällä enempi kuoluja käyneitäkin mukana.

Niin...
28
Experimental / Vs: Työntöpotkuri vs. vetävä potkuri
« Uusin viesti kirjoittanut Aki Suokas Kesäkuu 11, 2020, 16:30:05 »
.. tänne Kansakoulupohjaisen rahvaan keskuuteen, ...
Varohan yleistyksiä, on sitä täällä enempi kuoluja käyneitäkin mukana.
29
Experimental / Vs: Työntöpotkuri vs. vetävä potkuri
« Uusin viesti kirjoittanut Martti Mattila Kesäkuu 11, 2020, 15:56:19 »
Vuonna 1972 aloitin tekemään ilmapotkurilla kulkevaa suksikelkkaa, sellaista kun Ratsupoliisi Kingillä on. Ammattikouluopettaja Diplomi insinöörillä oli tapana esitellä koulun opettajainhuoneeseen tilattua Tekniikanmaailma lehteä meille autonasentajalinjan oppilaille oppitunnin aikana, sellaisen ei piirtoheittimen vaan hienomman laitteen kanssa joka peilasi sivun paperilta valkokankaalle. En nyt muista tuon laitteen ulkomaankielistä nimeä. Joka tapauksessa jäi muistikuva että sellaisesta lehdestä potkurintekoohjeet löytyvät ja lehti löytyi lainattavaksi naapurista, laina aika kolme kuukautta ja viikko, joka minulle kerrottiin kun palautin lehden. Myöhemmin löysin sen antikasta.
Joka tapauksessa tuon Kai Osaran artikkelin pohjalta opin ensiksi piirtämään ja myöhemmin laskemaan potkurin nousun. Pelkällä kerto ja jakolaskulla, Trigonometriaa ei tarvita koska mitat siirretään lankkuun milleissä, ei asteissa. Tästä kaikesta seuraa ajatus että on oikeastaan laitonta ja edesvastuutonta vuodattaa tällaista tietoa kuin potkurin nousun laskeminen tänne Kansakoulupohjaisen rahvaan keskuuteen, lisäksi äitini pelkäsi asian tulevan julki ja ympäristön näin tuomitsevan minut humpaksi.  Tieto pitäisi säilyttää paremmissa piireissä.
Potkureita on tehty normaalilla tahdilla, yhtä tyytyväistä asiakasta kohden kaksi tyytymätöntä, sama meno on kuulemma ameriikan tunnetuilla puupotkurin tekijöillä. Tein jopa ameriikassa töissä ollessani viisi potkuria, lähetin yhden Illinoisiin Afrikkalaiselle maatalousoppilaalle. Eräät Philadelphian telakan työläiset paketoimistani katsoneet ihmettelivät, saako lentokoneen potkurin tehdä itse. Kunnes Puolan amerikkalainen Mike tuli hätiin ja sanoi "This is free coyntry". On sitä ahdasmielisyyttä ja kieltoherkkyyttä sielläkin.
30
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Parit kiwat videot
« Uusin viesti kirjoittanut Flybeman Kesäkuu 11, 2020, 13:39:30 »
Noi dronekilpailut ovat kyllä huimaa katseltavaa! Tykkään itse lennättää dronea lähinnä kuvausmielessä, niin kilpailut ovat omaan makuun aika vauhdikasta toimintaa. Miten kenelläkään pysyy ajatus mukana tuossa vauhdissa! Onkohan noissa laitteissa jotain suojia tjms, kun törmäilevät kuitenkin?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Powered by EzPortal