Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Ultrakevyet / Vs: Rotax 912 jatkoaika tarkistus
« Uusin viesti kirjoittanut EHa Heinäkuu 22, 2020, 16:39:49 »
Kumma että kukaan ei vastaa tähän kyselyyn, luulisi olevan aika relevantti juttu ...

Jatkoaikatarkastus ei tietääkseni ole mikään kovin ihmeellinen mutta se että kuka saa sen tehdä 
taitaakin olla hiukan monimutkaisempaa ...
Lentokonemekaanikolla taitaa automaattisesti olla oikeus suorittaa tarkastus.
Ymmärtääkseni harrastemekaanikkokin voi sen tehdä: Harrastemekaanikon lupakirjan saa Trafilta kunhan on
suorittanut tarpeeksi erilaisia huoltokursseja ja omaa sopivan koulutuspohjan ja osallistuminen huoltotöihin lasketaan plussaksi.
Trafilta varmaankin voi kysellä harrastemekaanikon lupakirjan vaatimuksia tarkemmin.
Liitteessä pitäsi olla näkyvissä mitä jatkoaikatarkastukseen kuuluu.
JOS KIRJOITAN P...AA NIIN KORJATKAA ENEMMÄN TIETÄVÄT KERNAASTI ETTEI MENE MAAILMALLE VÄÄRÄÄ TIETOA.

        EERO
92
Ultrakevyet / Vs: Ultralla ulkomaille?
« Uusin viesti kirjoittanut AaroL Heinäkuu 22, 2020, 13:31:54 »
Moi,
Norjaan ultralla lento, ohjeet löytyvät:
https://luftfartstilsynet.no/globalassets/blokker/allmennfly-og-luftsport/pdfer/general-aviation-guide-for-norway-2020v2.pdf
Microlight entering and ying in Norway In order to cross the border and y microlight in Norway, you will need a permission from Civil Aviation Authority – Norway. Permission may be obtained from Civil Aviation Authority, 
[email protected]
Terveisin, Aaro
93
Rotax / Vs: ROTAX 912 ULS sytytystulpista
« Uusin viesti kirjoittanut P.Lehtinen Heinäkuu 21, 2020, 22:27:20 »
Kyllä saa. Varastosta löytyy.
94
Rotax / Vs: ROTAX 912 ULS sytytystulpista
« Uusin viesti kirjoittanut kike Heinäkuu 21, 2020, 21:55:39 »
Anteeksi vanha ketju. Vieläkö Rotaxilta/Pertiltä saa ”vanhoja” tulppia?

95
Experimental / Vs: Ajoitus autobensalle
« Uusin viesti kirjoittanut jkettu Heinäkuu 20, 2020, 06:14:27 »
En ole aiheeseen perehtynyt, mutta STC:ssä (tai alkuperäisessä TCDS:ssä, jos STC ei asiaan vaikuta) mainitaan huolloissa kaytettävä manuaalirevisio ja sieltä löytyy käytettävä ennakko.
96
Experimental / Vs: Ajoitus autobensalle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Heinäkuu 19, 2020, 15:35:33 »
Mitähän tarkoitit:
"onhan sulla tuossa kaksi manua"
Eri ajoitusko manuille ?

97
Experimental / Vs: Ajoitus autobensalle
« Uusin viesti kirjoittanut Ansis Heinäkuu 19, 2020, 15:21:33 »
Kuuntele moottoriasi, se on edellytys moottorilentoon. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja onhan sulla tuossa kaksi manua ;)
98
Ultrakevyet / Vs: 120 kg luokka?
« Uusin viesti kirjoittanut Ansis Heinäkuu 19, 2020, 15:19:33 »
"Pilottia koskevien vaatimusten luonti vaatinee meidän harrastelijoiden aktiivisuutta. Omalla aktiivisuudellamme kykenisimme vaikuttamaan mm. siihen, millainen lentokoulutus ja terveydentilan toteaminen pilotilta tullaan vaatimaan. Kevyt ja pieni kone saattaa olla herkkä lennettävä, eikä ensilennolle mahdu opettajaa turvaksi. "

Jokainen lentäköön koneensa itse, kuten myös käyköön suhkussa tuhoten kaatumisellaan muutaman miljoonan €:n kerrostalon vesivhingon seurauksenan ja nouskoon keittiöjakkaralleen teloen vain itsensä...
Inertiaa noissa kevyissä koneissa ei oikeasti ei ole, joten...

Laittakaas ny oikeesti vaikka tähän ketjuun ehdotus OPS:n muutamiseksi perusteluineen.
Teen senkin muuten itse ;)

Tosittakaa ihmisyytenne ;)
99
Experimental / Ajoitus autobensalle
« Uusin viesti kirjoittanut Matti Kuosmanen Heinäkuu 19, 2020, 12:23:32 »
O-320:n sytytysennakko lekobensalle on 25 astetta ennen ykk.

Onko ennakkoa tarve muuttaa, jos jatkuvasti lennetään autobensalla?
100
Ultrakevyet / Vs: 120 kg luokka?
« Uusin viesti kirjoittanut Erkki T Heinäkuu 19, 2020, 10:55:06 »
Lausunnolla oleva määräysluonnos mainitsee jo luokan alle 120 kg. Kohdassa 3.1.2.2. tosin käsitellään ainoastaan lujuusvaatimuksia. https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/AIR%20M5-10%202020_lausunnolle_puhdas.pdf
Pilottia koskevien vaatimusten luonti vaatinee meidän harrastelijoiden aktiivisuutta. Omalla aktiivisuudellamme kykenisimme vaikuttamaan mm. siihen, millainen lentokoulutus ja terveydentilan toteaminen pilotilta tullaan vaatimaan. Kevyt ja pieni kone saattaa olla herkkä lennettävä, eikä ensilennolle mahdu opettajaa turvaksi.  
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Powered by EzPortal