Tuoreimmat viestit

#1
Yleisilmailu / Vs: Kimppakivaa (siis lentosuu...
Viimeisin viesti käyttäjältä PRH - tänään kello 19:25:01

Jatkoa

8.2.2025 KSAK (OANR-> ANR -> NAR & tarkkuus) kokouksen satoa

Ruotsin perinteisen pohjoismaisen (FAI) tarkkuuslennon tapahtumien (katso kuva alla) yhteystiedot päivitetään tänne heti kun ne saadaan. Ainakin osa saadaan kokolailla heti kun tuleva FAI GAC kokous on taputeltu.
Kaikki tapahtumat (myös mahdolliset kotimaiset harjoitustapahtumat) huomioidaan suomen ranking listassa millä saattaa olla merkitystä tulevaisuuden joukkueita valittaessa, siis mikäli useampia halukkaita kisoihin lähtijöitä ilmaantuu.

Suomen v.2025 tarkkuuden SM kisat järjestetään ruotsissa joko Katrineholmissa tai Västeråsissa koska suomalaista järjestäjätahoa ei ole löytynyt SIL määräaikoihin mennessä.

Ruotsi siis  edelleen jatkaa perinteisen pohjoismaisen (FAI) tarkkuuslennon ylläpitoa ja tarjoaa näin ollen mahdollisuuden harjoitella FAI MM kisoja varten laadukkaissa tapahtumissa.

Nordic Air Race (NAR joka on ANR sovellus) PM kisa joka korvaa perinteisen tarkkuuslennon PM kilpailun pidetään Tanskassa (Skive) heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna. Tästäkin lisää tietoa pian FAI GAC kokouksen jälkeen.


;D

Pete

Linkki ruotsin tapahtuma-aikatauluun: https://www.flightforum.fi/uploads/monthly_2025_02/thumbnail_IMG_20250208_142957.thumb.jpg.facfa2d566a466d4b14e2935e2520c10.jpg

#2
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: EUT MT talvipäivät
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - tänään kello 10:19:13
Nyt Tapani sivusit mahtavaa totuutta. Vanhempi poikani on Chili friikki ja muistan toisinaan protestoida kertomalla että mausteet eritoten Chili on keksitty että mausta ei huomaisi että liha on pilaantunutta. En tiennyt että Chiliä käytettäessä kuuluukin käyttää pilaantunutta lihaa, minun virhe nyt opin senkin asian.
#3
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: EUT MT talvipäivät
Viimeisin viesti käyttäjältä Tapani Honkanen - tänään kello 09:43:22
Viime vuonna suurin osa hotellissa ruokailijoista sai (melkoisella todennäköisyydellä) ruokamyrkytyksen. Jotkut kävivät muualla ruokailemassa. Heistä kukaan ei sairastunut. Ja tilastoa ei ole, mitä ruokalajia välttäneet eivät sairastuneet. Samaan aikaan oli siellä tavarantarkastajien koulutuspäivät. Entinen työkaverini oli joukossa ja hän selvitteli heidän joukkonsa sairastumista. Samanlaiset syy-yhteydet muualla ruokailleiden sairastumisesta oli havaittavissa. Ja niillä oli ruokailu myös perjantaina. Ei sairastumisia siitä.
Olin yhteydessä hotellin ruokailuvastaavaan. Kyllä ystävällisyyttä riitti mutta syyksi tarjottiin silloin liikkeellä ollutta virustautia.
Luotetaan vanhaan sanontaan. Ei salama kahta kertaa samaan paikkaan iske. Eivät varmaankaan tienneet ukkosenjohdattimista.

Ja vielä siitä ruuasta. Oli olevinaan Chili Con Carne. Kyllä ei ollut sitä, vaan omituisen makuista lihahiutaletta ällössä vaaleassa limassa. Olisi pitänyt jättää syömättä sen maun vuoksi. Nälkäisenä  söin vain vähän, puolet ottamastani pienestä määrästä, podin monta päivää suolentyhjennystä.
#4
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: EUT MT talvipäivät
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - tänään kello 08:32:11
Liitolentoliitosta on tullut Hyvösen aikana melkoinen rinkionanoimisto. Valitettavasti harrastajia on liian vähän, jotta saataisiin toinen organisaatio rinnalle kuten autourheiluun muodostui Hamu.
#5
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: EUT MT talvipäivät 2025
Viimeisin viesti käyttäjältä kopterikuski - eilen kello 17:27:30
Lea Laven lauloi joskus: Ei oo, ei tuu. Enempää en uskalla kertoa - tulee bannia!
#6
Yleisilmailu / Vs: Vanha vilmi Jojensuusta
Viimeisin viesti käyttäjältä Matti Kuosmanen - eilen kello 10:29:00
Jouko Siira oli ultraoppilaani 90-luvulla. Saatuaan lupakirjan hän hankki (varoituksistani huolimatta  ;D  ) tuon Dragonin. Koneella oli niin lyhyt startti- ja laskumatka, että hän pystyi tekemään ainakin 10 läpilaskua peräkkäin Rautavaaran 1200 metriä pitkälle radalle.

Kävin itse lentämässä myös koneella elämäni lyhyimmän tyyppilennon eli matalan laskukierroksen. Kone oli rinnakkainistuttava ja kampesi kovasti noin 90 kilon painoisena voimakkaasti puolelleni. Koko kierros piti lentää mahdollisimman oikealle puolelle kallellaan ettei kone vaan kaatuisi vasemmalle. Kahdella kevyellä pilotilla kyyti olisi ollut tasaisemapaa, mutta se jäi kokeilematta.
#7
Moottorit / Vs: DV6C
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - helmikuu 07, 2025, 23:44:51
Vähän vauhtipyörää välillä edistää

CSA osassa on näppärä keskitys työkalu kiinni varalta kyllä jätettiin sorvatessa kevyemmäksi niin toinen keskitys varmennus huullos myös tuohon keskelle

Osa kiinni ja reikiä poraamaan ulommat tulee M8 pulteilla ja sisemmät M10
IMG_3235.jpg

Sitten jengojen tekoa
IMG_3238.jpg

Siihenhän ne tuli
IMG_3240.jpg

Sitten voikin keskitys osan poistaa varsinaisesta osasta
IMG_3241.jpg

Siihen se istui vielä pitäisi tuohon akselille tehdä pyällys ennenkuin voi alkaa asenteleen laakereita..
IMG_3242.jpg

#8
Moottorit / Vs: DV6C
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - helmikuu 06, 2025, 22:32:48
Moottorin yläpuolisen tankojen etupään alumiinien taivuttaminen

Aihioiden leikkaus ja kovapala terä syö hyvin alumiinia

IMG_3189.jpg

IMG_3195.jpg

Sitten saippuaa indikoimaan oikea lämpötila temperoinnissa.
Tällä saadaan nätisti se tunniksi helpommin taivutettavaan muotoon jotta ei lohkea
IMG_3196.jpg

Lisänä vielä oli apuna yleismittariin kytketty lämpötila anturi mutta saippua indikaattori osottautui taas luotettavimmaksi.. on aika ikävä mitata tuommoista pintalämpötilaa kun pillillä lämmittää altapäin..
IMG_3202.jpg

Värimuuttuu eli ollaan 350 astetta saavutettu ja sen jälkeen vesi astiaan osat vaan
IMG_3203.jpg

Sitten osat vain puristimen alle ja tarkasti linjaus ja painetta

IMG_3208.jpg

IMG_3211.jpg

IMG_3212.jpg

ja sehän sattu viivojen mukaan menemään

IMG_3217.jpg

IMG_3218.jpg

IMG_3219.jpg

IMG_3220.jpg

Sitten isommalle toisen puolen osalle samat hommat

Indikaattori

IMG_3222.jpg

IMG_3221.jpg

Lämmitys ja jäähdytys

IMG_3224.jpg

IMG_3225.jpg

Taivutukseen
IMG_3226.jpg

Done
IMG_3229.jpg

IMG_3230.jpg
#9
Yleisilmailu / Kimppakivaa (siis lentosuunnis...
Viimeisin viesti käyttäjältä PRH - helmikuu 06, 2025, 09:31:17
 Rallylento kutsuu...
24th FAI World Rally Flying Championship 2025
Ferrara, Italia, 30.8-5.9.2025

      Lainaa

    Dear Aviators,

    We invite you to complete your countries PRELIMINARY ENTRY FORM for the 24th FAI World Rally Flying Championship 2025
    which will be held at Ferrara, ITALY, from 30th August to 5th September 2025.
    The local rules can be found here
    The PRELIMINARY ENTRY FORM is included here
    The Preliminary Entry Forms should be sent not later than 28th February, 2025 to the address: info (at) wrfc2025.it
    We look forward to seeing you and your teams at WRFC-2025 Ferrara, ITALY!

    Best Regards
    Frank Eckard
#10
Myydään / Vs: Myydään Rans 7, OH-U240
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - helmikuu 05, 2025, 20:18:59
Niin tämä Courier S 7 se tietysti oli eikä Kojootti, olin poissa tolaltani tietokoneen rikkouduttua.
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod