Tuoreimmat viestit

#1
Experimental / Vs: Akryyli
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - eilen kello 20:21:23
Komiaa meininkiä!
Itteltä ei löydy kun tuo polttomaalikammio, kaikki muu puuttuu onneksi.
Tieto, taito ja riskit kaverit.
Toki se yksi kuplakin. 
#2
Experimental / Vs: Akryyli
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - eilen kello 16:58:50
Käsityövaltaisuutta vai mitä, mutta Enstromit on ollut ainakin minun silmiini kauneimpia vispilöitä.
#3
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Suunittelukirjasto
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - eilen kello 11:26:19
LAA:n sivulta löytyy suunnitteluun liittyviä laskentataulukoita ja kirjallista materiaalia.
https://www.lightaircraftassociation.co.uk/designing-aircraft
#4
Experimental / Vs: Akryyli
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - toukokuu 17, 2024, 11:29:22
Aika käsityövaltaista on Enstrom helikopterin lasien valmistus.

https://www.facebook.com/enstromHeli/videos/7807758622568926
#5
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: Kauden 2024 oikeinpäin len...
Viimeisin viesti käyttäjältä PRH - toukokuu 16, 2024, 13:09:37
Flightforumilla kutsu Norjan tapahtumaan osiossa "Yleis ja harrasteilmailun..."
Jostakin syystä ei tekstin kopioiminen tänne onnistu.

Kyseessä on kuitenkin tänä vuonna perinteisen tarkkuuslennon PM kisan korvaava tapahtuma eli ilmottautumiset kootusti SIL kautta.
Mikäli emme saa varsinaista maajoukkuetta kasaan (3 miehistöä) niin mukaan mahtuu siihenkin porukkaan.
Aikainen lintu madon nappaa eli kisajärjestäjä on aikataulukkisista syistä varannut oikeuden rajoittaa osallistujien määrää.

Uusi laji eli ensikertalaiset mukaan vaan, aiemmasta kokemuksesta saattaa olla jopa haittaa!

Suurin osa osallistujista lensi v. 2022 ultrilla eli ULAC ei todellakaan ole este...

Live TV-show from the 2022 Norwegian championship: https://tv.nrk.no/serie/nm-
veka/2022/MSPO51304822

-P-

#6
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 14, 2024, 16:13:32
Pentti Alanne Motolercheä kehitellessään teki ensiksi kaksitahtimoottori version kaksipaikkaisena, näin muistan kuulleeni. Tsekeissä on tuo OK-AUO15 ja joku on sen jälleenrakentanut kannuspyöräkoneeksi, moottorikopaksi suuri kurpitsa, kuollutta painoa on varmasti saatu pois. Tuo Beaver myyntiilmoitus sai etsimään kampiakselia Rotax 532 een. ei ollut enää Kärkkäisellä myynnissä, Funair saksassa tarjosi hintaan 1500 E. ja versio kolme. Eli käytetty 582 tai 503 on parenpi vaiktoehto. Kelkkamyyjä kertoi navetanvajassa kymmenvuotta seisseen kaksitahtarin käyvän pari tuntia ja sitten neula tai rullalaakerit jumissa rullat sikinsokin.
Pyhä Pietari jätti taivaanportin eräälle vaimolle vahdittavaksi. Sisällepääsyn ehtona yhden sanan oikein tavaus. Naisen mies kuoli ja tuli Taivaanportille, nainen sanoi miehelle, tavaa yksi sana oikein niin pääset sisälle. Mies että helppo nakki, mikä sana. Nainen sanoi Chechoslovakia. Ulkopuolelle jäisin minäkin.
#7
Myydään / Myydään Beaver RX-550 ultrakev...
Viimeisin viesti käyttäjältä jonikesk - toukokuu 14, 2024, 09:27:42
Ensimmäinen lento päiväkirjassa 1987. Lennetty viimeksi vuonna 1996 ja katsastettu viimeksi 1997.. Sen jälkeen ollut sisällä katoksessa lentäjän ajanpuutteen vuoksi.

OH-U174

Käyntiaika 248 / lentojen lukumäärä 1500
Suurin sallittu lentomassa 395kg
Moottori rotax 532LC
Potkuri GSC 64" maassa säädettävä 3-lapainen

Kauppaan mukaan sukset ja toinen siipien alumiinirunko.

Koneen sijainti, Toholampi.

Tarjoa.

jonikesk (at) hotmail (piste) com
04428718 nolla nolla
#8
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - toukokuu 13, 2024, 22:26:18
Kotkottimen pahimmat suunnittelumokat olivat sponsorina olleet liimatehdas ja Finnair. 70 kiloa ylimääräistä epoksia ja yhden Convairin ohjainmekanismit...
#9
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 13, 2024, 16:44:29
Tuohon kyytiin pääsy oli jo arvokas ilmailukokemus, onnittelut, maailman ainoa Kotko. Vähähältä on pitänyt ettei se mätäne nurkissani kahteenkin otteeseen. Poikamiehenä vanhempien kanssa asuessa huonosta työmiehenpalkastakin jäi jotain säästöön. Myynnissä Ilmailulehdessä puolitoista Piper J 3 osina, pyyntö 10 000mk. ja tämä Kotka, pyyntöhintaa en muista. Soitin eräälle, haukkui molemmat sanoen Piper on ilman papereita ja Kotka niin erikoista rakennetta, ensiksi puuta ja lasikuitua päällä että arvaamaton.
Se jolle soitin osti itse Piperin ja Kotka onneksi jäi. Toiseen kertaan olisin saanut sen nurkkiini kun sille turkulaisen omistajan toimesta haettiin sijoituspaikkaa.
En pystynut auttamaan koska kaikki paikat ovat täynnä lentokoneita. Rhöhnlerche tuli myyntiin Turun Sanomien Jokamiehenmarkkinoilla h..tisti väärin kirjoitettuna mutta soitin ja sen jälkeen on Lercheiten kanssa puuhasteltu. Tällainen tausta mahdollista kun ikää on yli seitsemänkymmentä.
#10
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - toukokuu 13, 2024, 14:45:08
Luulempa maailmankaikkeuden ulkosynnyttimellisimmäksi pakettiinpantavaksi Kotkottimen, jolla uhmasimme Suksen Masan kanssa painovoimaa joskus parikymmentä vuotta sitten.

Ja palautan taas aiheen Blanikit takaisin taivaalle, kiitos.

http://www.volaravela.com.ar/ikv3.htm?i=1
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod