SUPERULTRAKEVYT

Aloittaja Tapani Honkanen, maaliskuu 20, 2010, 11:10:42

« edellinen - seuraava »

vetu ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tapani Honkanen

Akille, olen minä ostanut Melleniltä Minisytkyn piirustuksen hyvin kauan sitten. Tuo ratkaisu on johdonmukainen ja hyvä. Ja sivusauva määrittää aika paljon myös ratkaisuja.

Tilaamalla Sport Aviation lehden vuodesta 1974, on nähnyt monet koplaukset, myös V-peräsinen ratkaisut.

Kun tuossa CRI-CRI:ssä on tavoiteltu sauvan korkeusohjauksen ja laskusiivekkeiden koplausta ja myös laskusiivekkeiden ja korkeusperäsimen koplausta, niin tavoittelin niitä myös minä. Koska ilmaisia lounaita ei ole, niin jostakin maksaa. Sauva keskellä nostaa takapuolta vähän mutta mahdollistaa yksinkertaisen rakenteen.


Ja Ansiksen kirjoitukseen: Jos selviää pienellä tehokkaalla siivellä, niin miksi tekee suuria tehottomia siipiä. Nuo nostovoimaa lisäävät härpättimet ovat halpa keino alentaa siiven kokoa sakkausnopeutta ja myös koneen massaa.
Kyllähän ultria sitovat rajoitukset pilaavat tehokkuutta.
Kun tavoittelee (lähesj regulaatiovapaata laitetta, niin voi tehdä hyviä ratkaisuja.
Kyllä sakkausnopeus 20 m/s on riittävän alhainen. Jos se on 15 m/s, on tuulen armoilla.


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod