0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Shark UL:n osalta voin kommentoida seuraavaa:Edellä mainituilla arvoilla laskettuna koneen CLmax menee arvoon 2,44.
Nuo mainosmiesten väittämät on suorastaan törkeitä... Usein myös rakentajat ja kittien tilaajat uskoo niihin, koska haluaa uskoa.Kävin aiheesta kerran keskustelua Sonexin sakkausnopeuden osalta, eikä edes matematiikka aiheesta auttanut koneesta innostunutta tyyppiä vastaan. Minun vain kerrottiin olevan väärässä .
Lainaus käyttäjältä: 4trade - Heinäkuu 08, 2014, 13:15:11Nuo mainosmiesten väittämät on suorastaan törkeitä... Usein myös rakentajat ja kittien tilaajat uskoo niihin, koska haluaa uskoa.Kävin aiheesta kerran keskustelua Sonexin sakkausnopeuden osalta, eikä edes matematiikka aiheesta auttanut koneesta innostunutta tyyppiä vastaan. Minun vain kerrottiin olevan väärässä .Hassua... minäkin muistan vastaavanlaisen tilanteen. Siinä innokas harrastaja luotti sokeasti erilaisiin nettisivun laskureihin ja yksinkertaisti rajusti aerodynamiikkaa erilaisilla peukalosäännöillä, luottaen lähinnä siiven pinta-alaan ja taulukosta katsottuihin profiilin arvoihin. Rungon vaikutus ja muut pikkujutut yksinkertaistettiin kokonaan pois sekä suljettiin silmät todellisilta, satoja kertoja mitatuilta ja varmistetuilta saavutusarvoilta. Siis sekä tehtaan että satojen eri rakentajien ilmoittamilta arvoilta. Tämä kaikki käsittääkseni ilman että olisi päivääkään oikeasti opiskellut aerodynamiikkaa. Mutta täytyyhän sen kaavan olla oikein, jos sen kerran on netistä löytänyt, eikös?:-)
Ihmettelen kyllä, mitä ne pikkujutut on mitkä sen lentokoneen pitää ilmassa, siiven lisäksi. Uskot nähtävästi yhä minun olevan väärässä.... Täytyyhän sen netin olla oikeassa, matematiikasta viis, kun sinne niin moni on kirjoittanut noita sakkausarvoja .
- Sonexin suunnittelija ja perustaja John Monnett on saavuttanut mm. muutaman FAI:n hyväksymän nopeusennätyksen vuonna 1982 itse suunnittelemallaan ja rakentamallaan koneella, ja Sonex on suora jatkumo kaverin aikaisemmista projekteista. Uskoisin miehen tietävän mitä tekee.