Kirjoittaja Aihe: I.C.P. Bingo 4S VG  (Luettu 100456 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Reijo Österberg

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 255
  • ICP Bingo 4S VG.
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #50 : Toukokuu 27, 2013, 09:57:14 »
Mitenkäs käy isommille nopeuksille ja polttoaineenkulutukselle?

Austraaliassa kaverit testasivat kolmea ICP:n Savannahia, joista yhdessä oli kiinteä solasiipi, toisessa sama siipi, mutta sola poistettu ja asennettu VG:t ja kolmannessa tämä VG siipi, joka on etuosan profililtaan hieman erilainen verrattuna solasiipeen. Nopeus nousi hieman ja polttoaineen kulutus laski reilusti.
http://www.stolspeed.com/flight-testing-slats-vs-vgs

Miten noiden asennuspaikka ja keskinäinen kulma määräytyy ?

Tässä rakennussarjassa on siiven pintapellissä valmiit reiät ja VG:ssä on pohjassa nastat, jotka painetaan reikiin, toki ensin levitetään liimaa VG:n pohjaan. Laitan myöhemmin kuvan.
-Reijo Österberg-

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2302
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #51 : Toukokuu 27, 2013, 10:17:04 »
Jos haluaa lukea noista VG:stä lisää niin täältä löytyy aika hyvää tarinaa: http://www.stolspeed.com/
Terveisin
Tom Arppe

Poissa SamiM

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 184
  • Oikea nimi: Sami Mäntyharju
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #52 : Toukokuu 27, 2013, 16:39:58 »
Rakennusluvan jälkeen niitä voi siipiin liimailla. 10 tunnin koelento-ohjelma ja katsastus päälle. Sakkausnopeus pienenee reilut 10 km/h.

Tervehdys Tuomo! Miten ominaisuudet muuttuivat Eurostarissa, mikä oli vaikutus matkanopeuteen ym. ja saitko tehtaalta valmiiksi asennuspaikat- ja kulmat ?

Poissa tuomoh

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #53 : Toukokuu 27, 2013, 20:50:38 »
En ole huomannut juurikaan eroa matkanopeudessa enkä polttoaineen kulutuksessa. Ohjeita ja muiden kokemuksia löytyy valmistajan kotisivulta http://www.stolspeed.com/. Vortexien mukana tulee myös sapluuna ja valmiiksi muotoon leikatut teipit, joiden avulla asentaminen onnistuu melko mukavasti.

Poissa Reijo Österberg

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 255
  • ICP Bingo 4S VG.
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #54 : Kesäkuu 04, 2013, 13:11:38 »
Miten noiden asennuspaikka ja keskinäinen kulma määräytyy ?

Tässä rakennussarjassa on siiven pintapellissä valmiit reiät ja VG:ssä on pohjassa nastat, jotka painetaan reikiin, toki ensin levitetään liimaa VG:n pohjaan. Laitan myöhemmin kuvan.
[/quote]

Kuvat!
-Reijo Österberg-

Poissa Reijo Österberg

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 255
  • ICP Bingo 4S VG.
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #55 : Kesäkuu 21, 2013, 16:19:48 »
Lentokelpoisuustarkastus 9.6.2013, kirjallisten lisäysten jälkeen paperit tarkastajan kautta Trafille, koelentolupa 20.6.2013 (s-postilla, kiitos nopeasta toiminnasta) ja ensilento 21.6.2013. Kolmen vuoden rakennusurakka on saatu päätökseen ja koelentovaihe aloitettu.
-Reijo Österberg-

Poissa 4trade

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 469
  • Oikea nimi: Vesa Kurvinen
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #56 : Kesäkuu 21, 2013, 17:41:27 »
Hieno homma! Nyt on loistavat lentokelitkin, taitaa olla hymy herkässä.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Poissa Teuvo Okkonen

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 85
  • Oikea nimi: Teuvo Okkonen
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #57 : Kesäkuu 23, 2013, 09:28:57 »
Onnitelut !

Tervetuloa Kuhmoon!!


t. Teuvo
Teuvo Okkonen

Poissa Riku.I

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #58 : Heinäkuu 22, 2013, 23:52:01 »
Onnittelut Reijolle!

Poissa Reijo Österberg

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 255
  • ICP Bingo 4S VG.
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #59 : Elokuu 06, 2015, 13:26:05 »
Viiden vuoden projekti on saatu päätökseen, rakentamisessa kului 3 vuotta ja koelennoissa 2 vuotta. Lupa ilmailuun ja todistus lentokelpoisuuden tarkastamisesta saapuivat.
Kiitokset valvojalle, Jaakko Kyllöselle, sekä kaikille muille, jotka ovat auttaneet projektin eri vaiheissa.
Koelentoihin liittyvää rekvisiittaa! = Staattisen paineen mittaus laahuksella (pituus 10 m) ja 3-tie vaihtoventtiili (laahus/mittaputki/ohjaamo)

Tyyppejä voi alkaa kiilaamaan!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2015, 16:05:46 kirjoittanut Reijo Österberg »
-Reijo Österberg-

Poissa marko.p

  • Aloitteleva jäsen
  • *
  • Viestejä: 9
  • Oikea nimi: Marko Lehtola
Vs: I.C.P. Bingo 4S VG
« Vastaus #60 : Elokuu 07, 2015, 20:15:12 »
Onnittelut Ahmon suunnalta, projektia on ollut mielenkiintoista seurata! 

 

Powered by EzPortal