Olen paska ja tiedän sen, kenties myös vanhenen

Aloittaja Ansis, tänään kello 11:25:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ansis

Ikääntyessäni olen ajatellut, että kokemani kolhut saattaisi auttaa vähemmän aikaa harrastaneita. Siis haavojani nuoleskellessani olen karjalalaiseen tyyliin aatellut jaetun kivun olevan vain puolet.

Mutta miksi tsuhnat ei jae iloa?

Helevetin kauan sitten esitin koulutusorgasnimissa, ettei kaikille saa olla tavoitteena lupakirja ja joku s....nan suorituslentely, vaan pitää pyrkiä hauskanpitoon. Siitähän perinteitä arvostavat purjehduslentelijät pillastuivat.

Kyllä se lupakirja ja hoosee pitää olla...

No tähän kevääseen.

Ainakin yksi paska harjoittelulentelylaite ollaan tääki keväänä paskottu koska ikääntyneelle hahmolle ei kukaan uskaltanyt tarjota (vai eikö ollut) vaihtoehtoja?

Edelleen olen sitä mieltä, että 42-vuotiaana ei enää olla skarpimmillaan ja 67 täytettyä ei enää viedä syyntakeettomana ketään kokematonta taivaalle saati sitten kirjoiteta kenenkään kuponkiin jatkoaikaa.

Jokainen saa kuitekin välttää kääkkärääkkäämön haluamallaan tavalla, mutta toivottavasti ilman painavaa sähköavusteista liikennevälinettä.
My mind is willing, but purse is weak.

Martti Mattila

Lentämisurani alussa 22 vuotiaana otin auktoriteettinä kaikki minua ennen lentämisen aloittaneet, nykyisin ehkä viittaisin kintaalla sille porukalle. Ilmailukärpänen oli purrut jo kolme ja puolivuotiaana kun Ilmavalokuvauskone kierteli paikkakunnalla ja kylänmies sanoi sen olevan Kyrölän Penti joka on rakentanut itse lentokoneen, siinä miehenmallia juopon isäni sijaan. Ikääntyminen aiheuttaa omanlaistaan itsepäisyyttä jonka tietäen voi seuraavana yönä tarkistaa kantaansa. Kuitenkin mieleeni tulee usein myös karjalaisen kirvesmies isoisäni äidilleni kertoma. Hän ehti sodan jälkeen rakentaa viisi siirtolaispaikkaa ennen tupakoitsijan kuolemaa 65v. iässä.
  Yhdessä kohteessa oli kovin tietäväinen nuorukainen jolle isoisäni joutui sanomaan:"Tuokkii tänne neuvomaa ni nappaan vasaral otsaheis."
Itse olen alunperin päättänyt olla lennättämästä muita kuin itseäni. Y tube on täynnä surullisia juttuja pääosin ameriikasta missä hyväuskoisia sivullisia eli perheenjäseniä on tapettu omien kykyjen tai tehtävän vaikeuden arvioinnin puutteesta. Kuitenkin ihmiset ovat erillaisia toista kiinnostaa tarkka lentäminen ja siihen liittyvät kilpailut, itseäni vain pohdinta montako lentotuntia vähillä rahoilla saa.