Tuoreimmat viestit

#81
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - maaliskuu 26, 2024, 21:39:52
Tuossa ilmeisesti vain yksi salpa mikä lukitsee kuomun gazailessa on suunnittelia suunnitellut siihen 4kpl salpoja sisäpuolelle vähän hidastaa hommaa
#82
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - maaliskuu 26, 2024, 20:30:25
Tuolta löytyy Eurostarin kuomun lukitusmalli, kirjan loppuosalla.

 https://www.ssik.fi/wp-content/uploads/2013/12/Lentoksikirja-EuroStar.pdf
#83
Ultrakevyet / Vs: Kellukkeet
Viimeisin viesti käyttäjältä Dick Gylfe - maaliskuu 26, 2024, 17:35:45
Valitettavasti koronapandemia pysäytti myös Full Lotuksen valmistuksen erittäin pitkäksi aikaa, ja työntekijät hakeutuivat muihin töihin/ammatteihin, eikä tuotantoa sen vuoksi ole saatu järkevästi käyntiin pandemian jälkeen. Toivon mukaan tuotanto kuitenkin vielä alkaa uudestaan jossain vaiheessa.

Varaosia on kuitenkin suhteellisen hyvin saatavissa, ja meiltäkin löytyy suoraan varastosta FL 1220 ja FL 1260 kellukkeiden sisäpusseja!

Oy DG-Products Ab
Dick Gylfe
kevytilmailu.com
#84
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - maaliskuu 26, 2024, 13:15:40
Miten porukka on toteuttanut tuon ulkopuoleta avauksen kuomullisessa koneessa jos on sisäpuolella useampi lukko ja kuomu avautuu eteenpäin

§ 807 Poistumistiet
Pakollinen vaatimus
Kuomun tai oven avausmekanismia pitää pystyä käyttämään myös ohjaamon
ulkopuolelta.

Poistumistiet

Löytyykö asennus kuvia mistä voisi haalia ideoita?? Pitääkö ulkopuollella olla kahva myöskin vai riittääkö jos jollain avaimella saapi auki?
#85
Ultrakevyet / Kellukkeet
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - maaliskuu 25, 2024, 22:27:24
Paljon oli alkupään ultrissa Full lootuksen kellukkeita. Onkohan niitä vielä jossain ehjänä?
#86
Moottorit / Vs: Vanhan odotusta
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - maaliskuu 24, 2024, 21:58:53
Lanitz myy tarvikesarjaa Ikaruksen päällystämiseksi Oratex UL 600 tai 6000 kankaalla ja oikeilla siipikaarilla. UL 600 painaa näköjään pinnoitettuna 92-122 g/m2 ja 6000 taas 140-160 g/m2. Xlam painaa 180 g/m2, joten Ikaruksen 12,5 m2 siipipinta-alalla painonsäästöä tulisi UL 600:lla n. 1,45-2,2 kg.

https://www.lanitz-aviation.com/c22-und-c42-conversion/preisinformation-umbau-comco-ikarus-c42-auf-oratex
#87
Moottorit / Vs: Vanhan odotusta
Viimeisin viesti käyttäjältä Mikko Nikunen - maaliskuu 22, 2024, 21:32:47
Pyydettiin Oracover tarjous ASK13 rungolle. Kankaalle tuli neliöhinnaksi 95 eur, liimaa oli varattu 0.13 l per neliö, liiman hinta 120 eur litra.

Osoitteesta www.oracover.de  voi ihmetellä lisää.
#88
Moottorit / Vs: Vanhan odotusta
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - maaliskuu 18, 2024, 22:26:26
C42 huoltomanuaalin "Tedlar" viittaa ilmeisesti pinnan PVF-kalvoon, jolla saavutetaan parempi UV-kesto kuin "Mylar" PET-kalvolla. Tällainen Tedlar-pintainen Dacron-kangas oli ainakin "Ultralam", jonka valmistus on kuitenkin loppunut. Esim. X'Air korvasi sen Dimension Polyant 180 LL "Trilam" -kankaalla, jonka kanssa on ollut laminoinnin irtoamisongelmia.
#89
Moottorit / Vs: Vanhan odotusta
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - maaliskuu 18, 2024, 21:43:53
Onkos Oratexistä kokemuksia ja hankittua hintatasotietoa kellään?
Piiverin siipeä ajattelin vähän yrittää tehdä.
Valmiit kanaatasta oli kuitenkin vähän liian arvokkaat suhtees tuleviin käyttötunteihin
#90
Moottorit / Vs: Vanhan odotusta
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - maaliskuu 17, 2024, 19:43:27
Kiitos Pekka.
Kaipa tuo UV suojattu kestää sen aikaa mitä minäkin. Tällä ikää ei kovin monta vuotta tarvitsekaan.
Valmiit kankaat antaa aikaa muuhunkin. Ehkä jopa lentämiseen.
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod