Ainutkertainen kokemus
by VictorSS
eilen kello 16:58:41 |
M: Lightspeed Sierra kuulokkeet
by rauhtom
eilen kello 14:47:42 |
Ray-Ban ORB3025 ja kaulanauha.
by arvo_taupila
helmikuu 06, 2023, 16:17:08 |
Myydään: Colibri mb-2
by Lintunen
helmikuu 06, 2023, 15:12:38 |
EUT MT talvipäivät 18.-19-2-2023 Tallukka Vääksy
by Jukka Juslin
helmikuu 05, 2023, 17:41:07 |
Purjekonevintturi
by Antsu
helmikuu 05, 2023, 15:08:54 |
Uudet Fliteboard Series 3 mallit ovat saapuneet!
by Dick Gylfe
helmikuu 05, 2023, 11:30:25 |
Puu ultran tuliseinän suojaus
by Martti Mattila
helmikuu 02, 2023, 00:04:27 |
Myydään VHF radio
by oskuko
tammikuu 31, 2023, 17:32:48 |
Paloa hidastava maali
by Seppo Koivisto
tammikuu 29, 2023, 01:04:56 |
Kuhmo Fly-In ja Experimental kesäpäivät 7.-9.7.2023
by Martti Mattila
tammikuu 25, 2023, 05:07:49 |
EAA n. jäsenyys.
by Martti Mattila
tammikuu 24, 2023, 16:56:56 |
Laskutelineen jousi.
by Martti Mattila
tammikuu 23, 2023, 14:50:57 |
Minisytky, tarjoa!
by JuukeLap
tammikuu 20, 2023, 13:05:52 |
Ilmailu.org on keskittynyt harrastelentämiseen ja siihen liittyviin keskusteluihin , tiedottamiseen sekä lentämiseen liittyvän kuva - ja videomateriaalin esittämiseen. Täältä löydät tietoa niin ultrakevyt, experimental kuten autogyrolentämisestäkin |
Ultrakevyiden lentokoneiden kehitys on ollut huimaa. Uusimmat tyypit eivät maallikon silmissä eroa mitenkään tyyppihyväksytyistä "oikeista" ilma-aluksista. Lajin suosio onkin kasvanut Suomessa huimasti viime vuosina. Ultrat eroavatkin nykyään varsinaisista moottorikoneista oikeastaan enää vain sillä että niiden enimmäispainoa on rajoitettu maakoneissa 600 kiloon ja vesikoneissa 650 kiloon. Sakkausnopeus on kaikissa oltava alle 83 Km/h. Ilmailu harrastuksena onkin viimeisen kymmenen vuoden aikana kehittynyt valtavasti. Experimental rakentajille on tarjolla todella laadukkaita rakennus sarjoja, tehdasvalmisteisien ultrakevyiden uusi sukupolvi on todella suorituskykyistä ja erittäin kiinnostava autogyrojen uusi sukupolvi on tekemässä tuloaan Suomeen. |
|
Experimental-rakentajat kuuluvat ilmailijoihin jolle pelkkä lentäminen ei välttämättä ole se kaikkein tärkein asia vaan ilmaaluksen rakentaminen omin käsin. Kuten lennokeissakin, koneen voi rakentaa piirustuksista tai pitkälti valmiiksi kootusta rakennussarjasta. Viime mainitut ovat tuoneetkin harrastuksen pariin paljon uutta väkeä. |
|
Lentokoneen rakentaminen kuulostaa varsin saavuttamattomalta, mutta todellisuudessa se on täysin mahdollista normaaleilla kädentaidoilla omaavalle henkilölle. Ei ole kuitenkaan vaikea arvata, että lentokoneen rakentaminen on varsin tarkkaa puuhaa ja siihen saattaa kulua aikaa paljonkin - etenkin jos muu elämäntilanne on kiireinen. Siksi ennen oman projektin aloittamista kannattaa tutustua muihin rakentajiin ja selvittää, mitä on odotettavissa. Rakentaja ovat auttavaista porukkaa ja täällä olevan Ilmailufoorumin kautta löytyykin iso otanta Suomen experimental rakentajista. |
|
Ottamalla yhteyttä kerhoihin pääset alkuun ilmailu-urallasi. Monissa lajeissa järjestetään tutustumiskursseja, joilla pääset itse kokeilemaan millaista liikkuminen kolmannessa ulottuvuudessa on. Esimerkiksi moottori-, ultra- ja purjekoneen ohjaamista pääset kokeilemaan jo ensimmäisellä kerralla opettajan valvonnassa. Tervetuloa keskusteleman harrastelentämisestä. Ehkä saamme juuri sinut houkuteltua uuden ja jännittävän harrastuksen pariin! |
Lukukerrat | Vastaukset | |
---|---|---|
Air Navigation Pro | 492,869 | 328 |
Parit kiwat videot | 348,067 | 324 |
UPL-koulutuksen taso riittämätön? | 215,427 | 294 |
Lentoharrastuksen lopettaminen liian kalliina ? | 211,557 | 246 |
Lentokone projektityönä | 204,334 | 189 |
Mikä kone ja hintahaarukka aloittelijalle | 163,042 | 134 |
NPPL ?? | 102,386 | 126 |
Ultra tai mopu | 139,518 | 124 |
Nopea ultra piirustuksista | 137,340 | 119 |
Ultrakevyet ja painorajoitukset | 104,493 | 118 |
Kausikortin hinta malmille kallistuu!!! | 57,940 | 111 |