Ostetaan Rotax 582 tai 912
by Hayrija1
marraskuu 30, 2023, 18:10:01 |
probestonline
by stonline1
marraskuu 28, 2023, 05:00:16 |
MILK Ultrakevytlupakirjakurssin infotilaisuus la 13.1.2024
by Armin Züger
marraskuu 24, 2023, 20:33:10 |
Lentopaikkakisa 2021
by wa6jhzpq
marraskuu 22, 2023, 06:49:39 |
vipcontentshop
by tentshop
marraskuu 22, 2023, 03:17:17 |
Rotax 912 peruskorjausväli?
by eurocub
marraskuu 18, 2023, 10:09:30 |
Autogiro.
by teemu
marraskuu 15, 2023, 11:47:09 |
Piper Cherokee 140
by teemu
marraskuu 15, 2023, 11:20:07 |
Ikarus C42B OH-U513 kellukkeilla
by mauri123
marraskuu 13, 2023, 08:18:55 |
Garmin 296–496
by Pekka Laukksnen
marraskuu 11, 2023, 10:44:47 |
Battery Expires
by santtu
marraskuu 10, 2023, 12:54:00 |
Ovi
by Martti Mattila
marraskuu 10, 2023, 12:27:52 |
Punnituskurssi Kauhavalla 25.11.23
by Aki Suokas
marraskuu 02, 2023, 16:18:03 |
Lentokoneille lämmintä hallitilaa Sassissa
by mikaeltm
lokakuu 29, 2023, 13:01:33 |
Ilmailu.org on keskittynyt harrastelentämiseen ja siihen liittyviin keskusteluihin , tiedottamiseen sekä lentämiseen liittyvän kuva - ja videomateriaalin esittämiseen. Täältä löydät tietoa niin ultrakevyt, experimental kuten autogyrolentämisestäkin |
Ultrakevyiden lentokoneiden kehitys on ollut huimaa. Uusimmat tyypit eivät maallikon silmissä eroa mitenkään tyyppihyväksytyistä "oikeista" ilma-aluksista. Lajin suosio onkin kasvanut Suomessa huimasti viime vuosina. Ultrat eroavatkin nykyään varsinaisista moottorikoneista oikeastaan enää vain sillä että niiden enimmäispainoa on rajoitettu maakoneissa 600 kiloon ja vesikoneissa 650 kiloon. Sakkausnopeus on kaikissa oltava alle 83 Km/h. Ilmailu harrastuksena onkin viimeisen kymmenen vuoden aikana kehittynyt valtavasti. Experimental rakentajille on tarjolla todella laadukkaita rakennus sarjoja, tehdasvalmisteisien ultrakevyiden uusi sukupolvi on todella suorituskykyistä ja erittäin kiinnostava autogyrojen uusi sukupolvi on tekemässä tuloaan Suomeen. |
|
Experimental-rakentajat kuuluvat ilmailijoihin jolle pelkkä lentäminen ei välttämättä ole se kaikkein tärkein asia vaan ilmaaluksen rakentaminen omin käsin. Kuten lennokeissakin, koneen voi rakentaa piirustuksista tai pitkälti valmiiksi kootusta rakennussarjasta. Viime mainitut ovat tuoneetkin harrastuksen pariin paljon uutta väkeä. |
|
Lentokoneen rakentaminen kuulostaa varsin saavuttamattomalta, mutta todellisuudessa se on täysin mahdollista normaaleilla kädentaidoilla omaavalle henkilölle. Ei ole kuitenkaan vaikea arvata, että lentokoneen rakentaminen on varsin tarkkaa puuhaa ja siihen saattaa kulua aikaa paljonkin - etenkin jos muu elämäntilanne on kiireinen. Siksi ennen oman projektin aloittamista kannattaa tutustua muihin rakentajiin ja selvittää, mitä on odotettavissa. Rakentaja ovat auttavaista porukkaa ja täällä olevan Ilmailufoorumin kautta löytyykin iso otanta Suomen experimental rakentajista. |
|
Ottamalla yhteyttä kerhoihin pääset alkuun ilmailu-urallasi. Monissa lajeissa järjestetään tutustumiskursseja, joilla pääset itse kokeilemaan millaista liikkuminen kolmannessa ulottuvuudessa on. Esimerkiksi moottori-, ultra- ja purjekoneen ohjaamista pääset kokeilemaan jo ensimmäisellä kerralla opettajan valvonnassa. Tervetuloa keskusteleman harrastelentämisestä. Ehkä saamme juuri sinut houkuteltua uuden ja jännittävän harrastuksen pariin! |
Lukukerrat | Vastaukset | |
---|---|---|
Air Navigation Pro | 503,283 | 329 |
Parit kiwat videot | 357,518 | 325 |
UPL-koulutuksen taso riittämätön? | 225,654 | 294 |
Lentoharrastuksen lopettaminen liian kalliina ? | 219,620 | 246 |
Lentokone projektityönä | 210,183 | 189 |
Mikä kone ja hintahaarukka aloittelijalle | 168,144 | 134 |
NPPL ?? | 106,516 | 126 |
Ultra tai mopu | 144,651 | 124 |
Nopea ultra piirustuksista | 140,879 | 119 |
Ultrakevyet ja painorajoitukset | 109,307 | 118 |
Kausikortin hinta malmille kallistuu!!! | 61,131 | 111 |