+-

+-Viimeiset viestit

Ihan vain herätyksenä rahvaalle, by Seppo Koivisto
marraskuu 29, 2022, 19:42:00

Kameran kiinnitys koneeseen?. by Markku Koivurova
marraskuu 26, 2022, 12:59:21

MILK Ultrakevytlupakirjakurssin infotilaisuus 26.11.2022 by Armin Züger
marraskuu 26, 2022, 04:01:03

SIL Pulja - ilmailutapahtumat by Timo Hyvönen
marraskuu 23, 2022, 23:12:41

M: Instruments + vacuum devices by Corsair
marraskuu 23, 2022, 11:28:05

Ärsyttävää by Teuvo Honkanen
marraskuu 20, 2022, 18:14:22

Ultrakevyt lentokone by vetu
marraskuu 20, 2022, 14:40:49

Lentovideot: Thomasvillen lentotapahtuma by Flying_Finn
marraskuu 17, 2022, 04:28:57

O: moottori by teemu
marraskuu 09, 2022, 20:01:56

EUT MT talvipäivät 18.-19-2-2023 Tallukka Vääksy by Suksi
marraskuu 09, 2022, 08:03:18

Garmin GTX330ES transponder erinomaisessa kunnossa by msinerva
marraskuu 08, 2022, 22:29:14

P rojekti helikopteri by Anzu
marraskuu 08, 2022, 13:30:22

Evans, vedetön jäähdytysneste. by Teuvo Honkanen
marraskuu 02, 2022, 11:52:22

Pienen helikopterin rakentaminen by Aki Suokas
marraskuu 02, 2022, 09:04:06

Tervetuloa ilmailufoorumiin

 



Ilmailu.org on keskittynyt harrastelentämiseen ja siihen liittyviin keskusteluihin , tiedottamiseen sekä lentämiseen liittyvän kuva - ja videomateriaalin esittämiseen. Täältä löydät tietoa niin ultrakevyt, experimental kuten autogyrolentämisestäkin
Ultrakevyiden lentokoneiden kehitys on ollut huimaa. Uusimmat tyypit eivät maallikon silmissä eroa mitenkään tyyppihyväksytyistä "oikeista" ilma-aluksista. Lajin suosio onkin kasvanut Suomessa huimasti viime vuosina.
Ultrat eroavatkin nykyään varsinaisista moottorikoneista oikeastaan enää vain sillä että niiden enimmäispainoa on rajoitettu maakoneissa 600 kiloon ja vesikoneissa 650 kiloon. Sakkausnopeus on kaikissa oltava alle 83 Km/h.
Ilmailu harrastuksena onkin viimeisen kymmenen vuoden aikana kehittynyt valtavasti. Experimental rakentajille on tarjolla todella laadukkaita rakennus sarjoja, tehdasvalmisteisien ultrakevyiden uusi sukupolvi on todella suorituskykyistä ja erittäin kiinnostava autogyrojen uusi sukupolvi on tekemässä tuloaan Suomeen. 
 






 

 

 
Experimental-rakentajat kuuluvat ilmailijoihin jolle pelkkä lentäminen ei välttämättä ole se kaikkein tärkein asia vaan ilmaaluksen rakentaminen omin käsin.
Kuten lennokeissakin, koneen voi rakentaa piirustuksista tai pitkälti valmiiksi kootusta rakennussarjasta. Viime mainitut ovat tuoneetkin harrastuksen pariin paljon uutta väkeä.
Lentokoneen rakentaminen kuulostaa varsin saavuttamattomalta, mutta todellisuudessa se on täysin mahdollista normaaleilla kädentaidoilla omaavalle henkilölle.
Ei ole kuitenkaan vaikea arvata, että lentokoneen rakentaminen on varsin tarkkaa puuhaa ja siihen saattaa kulua aikaa paljonkin - etenkin jos muu elämäntilanne on kiireinen. Siksi ennen oman projektin aloittamista kannattaa tutustua muihin rakentajiin ja selvittää, mitä on odotettavissa. Rakentaja ovat auttavaista porukkaa ja täällä olevan Ilmailufoorumin kautta löytyykin iso otanta Suomen experimental rakentajista.
Ottamalla yhteyttä kerhoihin pääset alkuun ilmailu-urallasi. Monissa lajeissa järjestetään tutustumiskursseja, joilla pääset itse kokeilemaan millaista liikkuminen kolmannessa ulottuvuudessa on. Esimerkiksi moottori-, ultra- ja purjekoneen ohjaamista pääset kokeilemaan jo ensimmäisellä kerralla opettajan valvonnassa.

Tervetuloa keskusteleman harrastelentämisestä.
Ehkä saamme juuri sinut houkuteltua uuden ja jännittävän harrastuksen pariin!

Ilmailu-uutisia

+-Käyttäjätiedot

Welcome, Guest.
Please login or register.
 
 
 
Forgot your password?

+-Vilkkaimmat otsikot

+-Statistiikka

Members
Total Members: 2239
Latest: Bandit1200
New This Month: 1
New This Week: 1
New Today: 0
Stats
Total Posts: 25363
Total Topics: 4275
Most Online Today: 44
Most Online Ever: 482
(lokakuu 12, 2017, 07:50:17)
Users Online
Members: 1
Guests: 17
Total: 18
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod