Forum > Ultrakevyet

Ultrien painonkorotus

(1/8) > >>

SamiM:
..etenee: http://www.aerokurier.de/luftsport/ultraleicht-lsa/wichtiger-schritt-zu-600-kilogramm/706128

Seppo Koivisto:
Asiasta DULV:n ja DAEC:n sivuilla:
http://www.dulv.de/News/TRAN-Beschluss-im-EU-Parlament-pro-600-kg-MTOM-E91534.htm
https://www.daec.de/news-details/item/daec-appelliert-an-deutsche-europa-abgeordnete/

Ehdotettu sanamuoto on ilmeisesti tällainen:

--- Lainaus ---ilma-alukset, joiden mitattavissa oleva sakkausnopeus tai pienin vakaa lentonopeus laskuasussa on enintään 45 solmua kalibroitua ilmanopeutta ja joissa on enintään kaksi matkustajapaikkaa, sekä enintään kaksipaikkaiset helikopterit, autogirot, kuumailmapallot ja moottoroidut laskuvarjot, joiden suurin sallittu lentoonlähtömassa on enintään 600 kilogrammaa ja rakenteellinen massa ilman polttoainetta enintään 350 kilogrammaa
--- Lainaus päättyy ---
http://www.emeeting.europarl.europa.eu/committees/agenda/201611/TRAN/TRAN(2016)1109_1/sitt-3331688
Esityslistan kohta 16, Amendment - PE584.221

teacdance:
Milloinkas tämä voisi tulla voimaan jos kaikki menee suunnitelmien mukaan?

Aki Suokas:
Kyse ei ole vain ultran painonnosta vaan EASA  perusasetuksen   (216/2008) päivityshankkeesta.  Siihen vaan sisältyy tämä Liite II -> Liite I muutos, joka on viraston toimivalta rajaukset, ja vaihe on siis komission ehdotuksen kästittely parlamentissa.

Vaiheessa politiikko päätös siis.  Katsokaapas Sepon linkin asiakirjaa.  EASA/komission esitys oli Vs 35 kts.   Poliitikot (vai onko kyse lobbarista) muuttivat sen viime metrillä muotoon  Vs 45 kts.  Sekä poistivat komission esityksestä määritelmä erilaiset kohdat yksipaikkaisista/maakoneista/vesikoneista/varjollisista/sähkövetoisista.
Jos nyt oikein luin (tuolta ei näy sitä kokonaisuutta mikä ollut käsittelyssä), niin määritelmään jää vain MTOW, EW ja Vs.  Tai sitten se on pienin mahdollinen tasainen nopeus, voiko siis moottorilla roikottaa?
Mutta kun komission esitys muutettiin/kaadettiin, niin asian käsittely tuskin jää tähän.

Kas kun meillä olisi
ultra;       MTOW 600 kg  EW 405 kg  Vso 45 kts   (yksi tai kaksipaikkainen)
CS-LSA:   MTOW 600 kg  EW 405 kg  Vso 45 kts  (kaksipaikkainen maakone)

Jotenkin nuo muistuttaa liikaa toisiaan. Tuntuu uskomattomalta että se tulisi voimaan tälläisena, kahtena rinnakkaisena (samanlaisena) eri koneluokkana. Toinen kansallisena ja toinen EASA vetoisena.

HarriL:
Sitten kun painonkorotus tulee voimaan niin saanko kuormata ultrani 510 kiloon (olettaen tietysti että hallinnollinen raja nousee vähintään 510 kiloon) ilman että tarvitsee pelätä siipien irtoamista tms. kun lennetään ohjekirjan antamien rajojen sisällä? Alla ote koneen alkuperäisestä ohjekirjasta. Ikarus LSA:n maksimipaino on 540kg, mutta siinä lienee enemmän rautaa strategisissa paikoissa.
Ultrien painonkorotus

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod