Kirjoittaja Aihe: PEL M 3-4  (Luettu 5453 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teuvo Honkanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 103
PEL M 3-4
« : Maaliskuu 13, 2014, 21:08:13 »
Lueskelin tuossa Ilmailu-lehteä ja artikkelia uusista huoltomääräyksistä.Lähinnä tuo omistajahuoltaja kohta koskettanee enemmistöä lentäjistä ultra puolella.Siinä mainitaan että omistajahuoltajalla on oikeus tehdä pieniä tarkastuksia rungon ja moottorin osalta jne.Mites käy kun kerho tai yksityinen vuokraa konettaan jollekin ulkopuoliselle jolla ei ole mitään huollon kanssa tekemistä.Nyt hänen pitäisi tarkistaa kone (päivätarkastus)ja hän ei tuon määräyksen mukaan saa tehdä tarkastuksia.Nimittäin monen koneen runkohuoltolista sisältää 50 tunnin huollossa suureltaosin niitä tarkastuksia joita pitäisi tehdä hyvässä päivätarkastuksessa.Katsokaa tuo kohta PEL M 3-4
omistajahuoltaja (5) kohdasta.

Poissa Seppo Koivisto

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: PEL M 3-4
« Vastaus #1 : Maaliskuu 13, 2014, 23:05:09 »
Etusivulla huollon määritelmässä sanotaan, että lentoa edeltävä tarkastus ei ole huoltoa.

Poissa Teuvo Honkanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 103
Vs: PEL M 3-4
« Vastaus #2 : Maaliskuu 14, 2014, 20:27:14 »
Mainitaanhan tuolla myös- käyttäjä-omistajahuoltajaksi.Eli ei tarvitse kuulua koneen omistukseen mitenkään.
Alkaa kuulostaa järkevältä kokonaisuudelta.Kyselin lähinnä siksi että ei jää tulkinnan varaa jos joutuu vakuutusyhtiön kanssa asioimaan.

 

Powered by EzPortal