Kirjoittaja Aihe: Dallach Fascination  (Luettu 4866 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo Hyvönen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 104
  • Oikea nimi: Timo Hyvönen
Dallach Fascination
« : Syyskuu 30, 2009, 13:36:22 »
Moi,

törmäsin tuollaiseen koneeseen tuolla ja kattelin hienoja kuvia. Sitten löytyi yksi myytäväkin yksilö lahden takaa,

http://www.planecheck.com/index.asp?ent=da&id=11382&cor=y

Onko näitä yhtään Suomessa? Näyttää aika hurjalta peliltä Ultraksi, vakionopeuspotkuri ja kaikki! Ja matkanopeus reilusti yli 200 km/h!

Onko kukaan lentänyt?

Ei, en ole ostamassa. Ei mulla ole edes UPL-kirjaa (vielä :)

t. Timo
Lentoon!

Poissa Gerhard Barkhorn

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 73
    • Päijät-Hämeen Ilmailu
Vs: Dallach Fascination
« Vastaus #1 : Syyskuu 30, 2009, 13:49:02 »
Moi. Onpa tuota tullut itsekin katseltua ja ihmeteltyä miksi ei suomesta löydy (ainakaan ilma-alusrekisteristä ei tuolla nimikkeellä löydy yhtään osumaa). Veikkaisin että syynä on paino eli taitaa mennä sinne jonnekin 300 kilon paikkeille tuon tyhjäpaino.... Ja näitähän löytyy täältä http://pilots24.com useampikin

Poissa Timo Hyvönen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 104
  • Oikea nimi: Timo Hyvönen
Vs: Dallach Fascination
« Vastaus #2 : Syyskuu 30, 2009, 14:18:04 »
http://www.fascination.cz/en/index.php?p=16_54 on näköjään varjon kanssa 305 kg

Lentoon!

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: Dallach Fascination
« Vastaus #3 : Syyskuu 30, 2009, 18:32:57 »
Jos tuo € 33.000  hinta pitää paikkansa niin ei ole ainkaan hinnalla pilattu, siistin näköinen  kone
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2009, 18:57:09 kirjoittanut Toma »
Terveisin
Tom Arppe

Poissa Nils Rostedt

  • EUT
  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 300
    • http://
Vs: Dallach Fascination
« Vastaus #4 : Lokakuu 02, 2009, 10:31:05 »
Kävin tehtaalla lentämässä Fascilla noin 2002 aikoihin. Koneen lento-ominaisuudet olivat mielestäni ihan OK.  Täyskomposiittimallia (D4BK) ei koskaan saatu tyhjäpainoltaan hyväksyttyihin rajoihin. Saksassa BK- versiolta on käsitykseni mukaan siksi evätty tyyppitodistus. Vanhemman sekarakenteisen Fascin osalta en ole varma. Dallach meni siinä rytäkässä konkurssiin ja viime vuosina on aina välillä ilmaantunut joku uusi valmistajaehdokas. En ole kuitenkaan nähnyt että tuotantoa olisi varsinaisesti saatu uudelleen pystyyn.
 
Kannattaa selvittää tämän konetyypin historia varsin tarkkaan, jos on kiinnostunut. Omalta kohdaltani kiinnostus loppui siihen, vaikka se kieltämättä on aika hyvännäköinen.

 

Powered by EzPortal