Operatiivisen lentosuunnitelman kaavake (OFP)

Aloittaja Jari Kaija, syyskuu 06, 2006, 09:52:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari Kaija

Olisin vailla nyt tyhjää pohjaa siitä matkalentosuunnitelmakaavakkeesta,
mikä oli A4 kokoinen vaakasuorassa oleva ja johon merkattiin perinteiset
lähtö ja määräkenttä välietappeineen. Kaavakkeen alareunassa oli sitten
kohta painolaskelmille + polttoainemäärille.

Olisi tänään tarkkari iltapäivällä ja täytyy täytellä tuo suunnitelma
valmiiksi "matkalento-osuudelle".

Olisi kiva saada linkki joko tänne tai kaavake skannattuna vaikka
suoraan sähköpostiini: jari.kaija@pp.inet.fi

Nuutti

Löytyvät Ilmailuhallinnon englanninkielisestä lomakepalvelusta. Suorat linkit: VFR ja IFR

-Tero-

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Nuutti - syyskuu 06, 2006, 09:55:17

Löytyvät Ilmailuhallinnon englanninkielisestä lomakepalvelusta.


Kiitos. Onkin pikkuisen muuttanut ulkoasuaan tuo lappunen sitten vuodesta 1&2

hyde

Jari,
oliskos tämä tutumman näköinen kaavake?

Pete

Tuomas Kuosmanen

Sitten Espoon Moottorilentäjillä on hyvä excel-versio osoitteessa www.esmofly.net - jota voi käyttää kun se tarkkari on saatu läpi :-)

Kun kakkara pysyy näpeissä hyvin ja asia on hallussa, voi antaa tuon laskea ne tuulikulmat ja legien ajat kätevästi..

//Tuomas

Jaska

Lainaus käyttäjältä: hyde - syyskuu 06, 2006, 11:15:16
Jari,
oliskos tämä tutumman näköinen kaavake?

Pete

Tuossa "vanhassa" kaavakkeessa on virhe Tyhjämassa, kuormauslaskun osalta.

Kohdassa: Tyhjämassa lukee nykyisin  Perusmassa.
Tuon tyhjämassan kanssa joutuisi puljaamaan öljyjen negatiivisen momentin kanssa.

Pahimmillaan tuo virhepainama oli ; perustyhjämassa

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: hyde - syyskuu 06, 2006, 11:15:16

oliskos tämä tutumman näköinen kaavake?


Tämä juuri! Kiitoksia vain kovasti!

Jari Kaija

Niinjooh. Tässäpä se sitten on ja meni jo IiHoollekkin lapun kirjoittamista varten.
Vaan olipas se mukavaa näin kolmen vuoden tauon jälkeen (virallisesti).
Meinasi kettuilla C172 lauantaina vielä kertauskoululennolla laskuissa. Venkoili
ukkosrintaman reunalla pyörteissä + nostoissa, vaan tarkkarissa sitten jo nätit
"tsip-tsipit" jokaisessa laskussa eri lentoasuissa ja suorassa 5-8 knotsin
sivutuulessa  ;) Kaipasin tosin jo vähän haastettakin. Tuommoinen 10-15 sivusta
on vielä kivaa puuhaa tuollaisella koneella.

Se tosin ei ollut mukavaa, kun EFOUlta lähtiessä Airbussin kippari tuumasi
parkkeerattuaan vielä "kuivata hiuksensa", kun olin juuri koneen takana sivuttain.
Jos ei olisi ollut tarkkari, niin olisin kertonut jaksolla, että "sun hiustenkuivaajas
puhaltaa aivan hyvin". Cessna saa meinaan kyytiä tuollaisesta  :mellow:

Ai että mä tykkään tästä touhusta  :thumbsup:





Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod