Tuoreimmat viestit

#91
Myydään / Alpi Pioneer 200 for sale
Viimeisin viesti käyttäjältä Corsair - heinäkuu 23, 2023, 14:24:53
Hey
Selling my 2002 Alpi Pioneer 200. Engine Rotax UL912 was just overhauled 12 hours ago (December 2023). Full description is here: https://www.planecheck.com?ent=da&id=56794

Price: 36 000 €
#92
Yleistä / Kansien hyödyistä ja haitoista
Viimeisin viesti käyttäjältä meglin - heinäkuu 20, 2023, 14:03:17
Hyvät ystävät ja kollegat!
Koska melko suuri osa potkureistamme on käytössä maassanne, sallinette minun muistuttaa eräästä tärkeästä säännöstä.
En tiedä, kuinka paljon se on hyväksytty maassanne. Meidän maassamme se hyväksytään automaattisesti ja ilman muistutusta. Tämä sääntö liittyy lentokoneiden säilytykseen ulkona.
Eli: jokaisen sateen jälkeen kaikki suojukset on poistettava ja kuivattava. Samalla itse ilma-alusyksikkö tuuletetaan ja kuivataan. Jos on tarpeen nopeuttaa kuivumista, on suotavaa kääntää suojukset ulos.
Tämä koskee kaikkia ilma-aluksen yksiköitä sekä potkuria. On käynyt ilmi, että monet käyttäjät eivät tee näin. Kun sataa, laitteet kirjaimellisesti hapertuvat vedessä monta päivää. Samalla laitteiden turvallisuus suojien alla ei parane, vaan huononee huomattavasti! Ilmanvaihto estyy ja korroosio kehittyy. 
Suojakannet on suunniteltu suojaamaan UV-valolta, vahingossa syntyviltä naarmuilta, pölyltä ja lialta sekä suoralta veden sisäänpääsyltä. Sateen jälkeen ne kuitenkin pahentavat tilannetta vaikeuttamalla tuuletusta.
Potkurin tapauksessa alemmat lavat kirjaimellisesti kelluvat vedessä rankkasateen jälkeen. Tiheä ulkokangas estää vettä haihtumasta nopeasti. Pehmeä sisäkangas imee kosteuden täydellisesti ja säilyttää sen pitkään.
Tiedämme, että sadevesi sisältää epäpuhtauksia ja on elektrolyytti. Vaikka epoksipintakerros on kemiallisesti kestävä, se voi vähitellen muuttaa väriä ja aiheuttaa tarpeettomia ongelmia.  Olemme toimittaneet tuhansia potkureita, mutta meillä on ollut jo kaksi samanlaista takaisinkutsua. Siksi otin vapauden muistuttaa itseäni tästä säännöstä.
Suokaa anteeksi suomen kieleni.
#93
Myydään / Coyote S-6 korjattavaksi
Viimeisin viesti käyttäjältä hujanen - heinäkuu 20, 2023, 08:16:21
Hei nyt olisi lentokone sepille aihio, coyote S-6 rek. OH-U212 Suokkaan modifikaatio mot.475kg. moottori vikror simonini 102 hp 2T
Löytyy rekisteröity renkaille, suksille ja ponttooneille.Full Lotukset mukana.
Kone sai vaurion kun hangaari romahti lumikuorman vuoksi ainakin apukuskin puoleinen yksi diakonaaliputki sai vekin ja tietysti kone tsekattava kaikkialta.siivet tarkistettu ja ehjät, moottori tarkistettava seissyt vaikkakin pyöritelty mutta tyypin kampiakselin alapää on ilman ölyä niin
saa mahdollisesti hapettumia mutta ei tiedä ja Italiasta saa uuden moottorin kohtuuhintaan aijemmin alle 7000€ nykyhintaa en tiedä. kiinnostuneet tulkaa katsomaan voi tehdä tarjouksenkin mittarit ym. tsekattava onko timaa vielä. lähtöhinta 3000€ koko paketille
0400876872
#94
Ostetaan / Vs: rans S-6 ES COYOTE Runkoka...
Viimeisin viesti käyttäjältä hujanen - heinäkuu 20, 2023, 07:59:07
Kiitos vinkeistä jos sais coyoten vielä vesille tänäkesänä :lentoon:
#95
Experimental / Vs: Kylttejä
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - heinäkuu 18, 2023, 00:15:16
Ruotsalaisperäisissä nettikaupoissa voi ainakin suunnitella kylttejä.
https://www.kylttidirect.fi/
https://www.kylttimax.fi/kyltit/merkintakyltit
#96
Myydään / Sytytyskytkin
Viimeisin viesti käyttäjältä Ilmo Nurminen - heinäkuu 17, 2023, 12:18:41
Uusi TCM - Bendix p/n 10-357200-1 magneettokytkin olisi kaupan!

Kysele s-postilla: [email protected]
#97
Ostetaan / O: Ikarus polttoainetankki
Viimeisin viesti käyttäjältä kallekas - heinäkuu 16, 2023, 18:52:19
Ostan c42 polttoainetankin, 65lt tai 47lt, tarjoa. Ostan myös ikarus jarru osat.
#98
Ostetaan / Vs: rans S-6 ES COYOTE Runkoka...
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - heinäkuu 16, 2023, 17:17:01
#99
Ostetaan / Vs: rans S-6 ES COYOTE Runkoka...
Viimeisin viesti käyttäjältä Pekka Soukka - heinäkuu 16, 2023, 14:37:44
Runkojen, siipien ja ohjainpintojen verhoilumateriaalit Coyoteen ja moniin muihinkin ultriin löytyvät seuraavasta linkistä:

Ultralight Sails Canada

Materiaalivaihtoehtoja on kaksi:

Dacron 4.0 on perinteinen ultrissa käytetty siipikangas.

Profilam 4.2 on kiiltävällä suojakalvolla varustettu dacronkangas. Suojakalvo toimii UV-suojana, parantaa kankaan kulutuskestävyyttä, on helpompi pitää puhtaana ja se lisää hieman nopeutta.

Kankaat leikataan laserilla ja ommellaan automaattikoneilla, joten mittatarkkuus ja laatu ovat kohdallaan.

Täältä voi tilata tosiaankin yksittäisenä osana vaikkapa vain sen rungon verhoilukankaan.

t. Pekka
#100
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Ultrakevytlentokoneiden huolta...
Viimeisin viesti käyttäjältä Suksi - heinäkuu 16, 2023, 13:06:32
Ultrakevytlentokoneiden huoltajakurssi järjestetään Nummelassa 25.8.-27.8.2023

Tarkemmat ohjeet löytyvät HTH  verkkosivuilta Hyvien lentokoneerakennukset Tapojen sivusto, kurssit (hooteehoo.org)
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod