Ilmailufoorumi
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointisähköposti
saamatta?
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Etusivu
Foorumi
Galleria
Tarinoita
Tarina ultrakevytaikakauden alkutaipaleilta
Ilmailuviikonloppu vailla vertaa
Hankala siirtolento
Kevyesti meren yli ruotsiin
Ohjeita
Kellukekoolla on merkitystä
Kellukeasennusvaatimukset
Suksiasennus ultrakeveissä ja harrasterakenteisissa lentokoneiss
Tunnusohje
Palveluita
lentopaikat.fi
Tuulikartta
Ilmailukartta
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Ilmailufoorumi
»
Forum
»
Ilmailufoorumi
»
Experimental
»
Moottorit
(Valvojat:
Toma
,
jkarjanl
) »
Kootut moottorilinkit
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja:
1
[
2
]
Siirry alas
Kirjoittaja
Aihe: Kootut moottorilinkit (Luettu 90218 kertaa)
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Tapani Honkanen
Superkirjoittelija
Viestejä: 178
Oikea nimi: Tapani Honkanen
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #50 :
Elokuu 15, 2021, 13:03:50 »
Kyllähän se on helppoa lentää Marsissa helikopterilla. Aluksi kun luin jutusta, niin iski vanhan ihmisen pessimismi. Kun monen foorumikaverien optimismin on oltava kertaluokkaa suurempi nuoresta iästä johtuen, (jotta olisi elämällä merkitystä ja jatkumoa), verrattuna vähän mutta kaiken mahdollisen kokeneen näkökulmasta, niin tahdoin jäädä yksin. Siis olinhan minäkin optimisti, jopa TM-n viisikymmeluvun jutut, Atoomipommilla kuuhun ja Marsin valloitus innoitti. Alkuopiskeluvaiheessa oli tuo Kuun pinnalle astuminen v. -69 teki minustakin melkein osallisen ihmeestä. Siinähän työn lomassa ja eläkkeellä vuosikymmen, meni puoli vuosisataa. Piti tuossa pessimismissään turvautua itse laskemalla tarkistaa homman vaikeus. Yhdessä foorumissa otin kantaa tähän(kin) asiaan.
https://www.kotiverstas.com/keskustelu/index.php?topic=30162.0
Kyllähän Martin ponnistelut ja aikaansaannokset maan vetovoiman hallinnassa ovat yhtä merkittäviä kuin NASA:n puuhailut Mars-kopterilla.
Kirjattu
Seppo Koivisto
Superkirjoittelija
Viestejä: 227
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #51 :
Elokuu 31, 2021, 08:46:53 »
Kreikkalainen Heron Engines on julkistanut videon 130 hv:n kaasuturbiinista. Nettisivuilla ei löydy vielä tietoja.
www.heronengines.com
Kirjattu
Aki Suokas
Megaluokan kirjoittelija
Viestejä: 556
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #52 :
Elokuu 31, 2021, 10:00:20 »
Jaa, että maailman ensimmäinen!
https://www.pbsaerospace.com/aerospace-products/engines/turboprop-engines/ts-100-turboshaft-engine
Kirjattu
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org
,
www.air-r-c.info
,
www.windcraft.fi
,
www.eurofox.fi
JaakkoR
Jäsen
Viestejä: 17
Oikea nimi: Jaakko Rantavuori
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #53 :
Elokuu 31, 2021, 13:56:24 »
PBS:n turbiinia ei taida olla asennettu RV-10:tä pienempiin, Heron on ensimmäinen ultrassa.
Kirjattu
Aki Suokas
Megaluokan kirjoittelija
Viestejä: 556
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #54 :
Syyskuu 01, 2021, 11:02:22 »
PBS kuvissa se työntöpotkurikone on VUT 001 Marabu. MTOW 600 kg tyhjäpaino siinä 300 kg luokkaa. Joten kyllä on saman kokoinen kuin Bristell.
Bristell on painavampi. Bristell B23 ; MTOW 750 kg tyhjäpaino 435 kg. Bristell Classis MTOW 600 kg, tyhjä n 330 kg (kun video täsmää pitkäsiipiseen versioon, ei lyhytsiipiseen).
«
Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2021, 12:11:26 kirjoittanut Aki Suokas
»
Kirjattu
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org
,
www.air-r-c.info
,
www.windcraft.fi
,
www.eurofox.fi
Seppo Koivisto
Superkirjoittelija
Viestejä: 227
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #55 :
Syyskuu 02, 2021, 12:26:26 »
Stuttgart Engineeringin potkuriturbiini on asennettu Avid Flyeriin vuonna 2017, mutta kone ei ilmeisesti ole lentänyt. Turbiinin voisi tilata 1000 € ennakkomaksulla. Jos tämän vuoden loppuun mennessä tulee 500 tilausta, projekti toteutuu.
http://www.stuttgart.engineering/
Kirjattu
Aki Suokas
Megaluokan kirjoittelija
Viestejä: 556
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #56 :
Syyskuu 03, 2021, 18:39:53 »
https://bydanjohnson.com/pilotreport/turbines-for-ultralights/
Tuo uutinen on kerrassaan 17 vuoden takaa,
Kirjattu
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org
,
www.air-r-c.info
,
www.windcraft.fi
,
www.eurofox.fi
Seppo Koivisto
Superkirjoittelija
Viestejä: 227
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #57 :
Tammikuu 05, 2022, 00:18:59 »
Sport Aviation -lehdessä 1/2022 oli juttu uustuotantoa olevasta parannetusta A-Fordin lohkosta, kampiakselista ja kiertokangista ($3950). Muuten voi käyttää alkuperäisiä A-Fordin osia tai uustuotantoa.Valitettavasti myös paino lisääntynyt 20 kg. 40-110 hp, 316 lbs sis. potkurin, jäähdyttimen ja nesteet (O-200 247 lbs).
http://www.modelaengine.com/
https://burtzengine.net/
Hollannista löytyy edustaja:
https://www.mekaengineparts.com/
Kansi 6,5 puristussuhteella:
https://secretsofspeed.com/rocket-428-images
Kirjattu
Martti Mattila
Gigaluokan kirjoittelija
Viestejä: 679
Oikea nimi: Martti Mattila
Vs: Kootut moottorilinkit
«
Vastaus #58 :
Tammikuu 06, 2022, 04:36:22 »
No pahus, olin jo siirtänyt sivuventtiili projektini mappi Ö hön mutta nyt se täytyy nostaa taas pöydälle. Tuo rautalohkon painonlisäys on väistämätön seuraus kahden runkolaakeripedin lisäämisestä. Ihmeen halpa tuo jos viiteen tonniin. Tosin sillä summalla saa käytetyn Rotax nelarin Saksasta. Ihan kätsysti lensi Pietenpol valurautamoottorilla Old Rhinebecissä. Valuraudasta sen verran että huono onninen Thielert Diesel oli alumiinilohkoinen mutta samaa Mersun perusmoottoria käyttävä Austro Centurion Diesel on alkuperäisellä valurautalohkolla ja neljäkymmentä kiloa painavampi. Kuva alumiinisesta Donovan D moottorista, noin tuplahinta ja puolet kevyempi.
Kirjattu
Tulostusversio
Sivuja:
1
[
2
]
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Ilmailufoorumi
»
Forum
»
Ilmailufoorumi
»
Experimental
»
Moottorit
(Valvojat:
Toma
,
jkarjanl
) »
Kootut moottorilinkit
Powered by
EzPortal
Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies), jonka lisäksi sivusto saattaa sisältää kolmansien osapuolien evästeitä. Käyttämällä tätä sivustoa hyväksyt näitten evästeiden käytön
OK