Kaasuttimen kalvo.

Aloittaja Martti Mattila, eilen kello 22:57:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Kaksi Mikuni moottoripyörä luisti kaasutinta vaihtui yhteen Zenit Strombergiin moottorinvaihdon yhteydessä. Mikuneissa mätti se että kaasuvaijerin katkeaminen tai siellä päässä olevan klunsin irtoaminen olisi aiheuttanut toisen kurkun sulkeutumisen ja kahdella sylinterillä Lerche ei pysy hyllyllä.
Strombergissa taas mättää se kumikalvo minkä rikkoutuminen oletettavasti sulkee kurkun ja vain tyhjäkäynti jää jäljelle. Kalvon vaihto on tuntisidonnainen huoltotoimenpide ja siihen on vielä aikaa. Päätös on tehty että en osta mitään edullista tarvikelaatua vaan oikean Limbach edustajaltamme. Kuitenkin rauhoittaisi jos olisi joku varajärjestelmä millä saisi alipaineluistin nousemaan ylös pakoitettuna. Ajattelin ensiksi solenoidi sähkömagneettia luistikopan yläpuolelle mutta sille ei nyt tällä asennuspaikalla ole tilaa. Olisiko muita keinoja luistin pakkonostoon. Autoissani on ollut noita niin Vauxhalleissa kuin Volvoissa eikä kertaakaan kalvovauriota mutta kerran tapasin sellaisen  Volvon tienvarressa. Toinen harmittava seikka on pitkät imuputket mitkä oletettavasti aiheuttavat tehohäviötä pumppaushäviön kautta. Kylmän ilman sisään tunkeminen tapahtuu moottorin jäähdytysilman patopaineella mikä ehkä vähentää todellista moottorin imun paine eroa kaasuttimen yli mitattuna ja ehkä laihentaa seosta. Imuilman esilämmityksen käyttö rikastaa seosta koska ilman tiheys pienenee lämmitettynä eli temppuilemalla imulämpö osittain päällä voi tehdä korvakuuloisia kokeita.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod