Kirjoittaja Aihe: Sukset  (Luettu 707 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Martti Mattila

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 473
  • Oikea nimi: Martti Mattila
Sukset
« : Tammikuu 27, 2019, 12:25:00 »
Moi,
no nyt iski suksibuumi ja pahaksi onneksi itse olen pummi, elikäs päätöksenteko  menee vanhemmiten vaikeaksi. Internet ei helpota yhtään, se antaa eteeni kuvat Summit, Datum, Wipline ja Aeroski lentokonesuksista, kiinteistä pyörä/suksi ja alas laskettavista suksista. Simppelit pyörän tilalle tulevat eivät nyt ole tarpeen, sellaiset on jo olemassa. Homma olisi helpompaa jos ko. lentolaitteeni tekijä olisi tehnyt pyörän akselin halk.25mm. putkesta, mikä on minun teollisuusstandardini laskutelineakselin kooksi, vaan joku on tehnyt 16mm. umpitanko akselit.
Paino kutakuinkin sama kuin 25x2,5 putkella, arvaa kumpi taipuu ensin pysyvään muodonmuutokseen kuormituksessa.
Kiinteä, suksen alapuolella vähän pilkottava pyörä lisää hämmästyttävän paljon vastusta hangella, olen kokeillut Trabantti ultrassani, missä yhtä aikaa pyörät ja sukset. Nämä nyt suunnitteilla olevat sukset on tarkoitettu toimimaan pakkolaskutilanteessa maastoon, turvallisuuden lisääjinä, normaalitoiminta kovalta kiitotieltä.
Joku kirjoitti"Osta koneeseesi sukset, ne maksavat vain saman verran kuin koneesi." Onnekseni en joudu punnitsemaan hintapuolta, teen kaiken itse ja materiaalit on melkein kaikki jo kotona. Selvää on että hölmöiltynä saa aikaiseksi sukset joiden takia koko kone rikkoutuu, esimerkkinä Summit suksien kyseenalainen, patentoitu "no weldin" kiinnitys.
Martti

 

Powered by EzPortal