Kirjoittaja Aihe: Koneen kantavan pelastusvarjon uudelleenpakkaus  (Luettu 2541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EHa

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 56
    • Kotisivu
  • Oikea nimi: Eero Härmälä
Koneen kantavan pelastusvarjon uudelleenpakkaus
« : Marraskuu 29, 2018, 08:49:38 »
Onko kenelläkään kokemusta koneen pelastusvarjon uudelleenpakkauksesta ?

Minulla on koneessa BRS-6 1050 SP eli soft pack ja pitäisi nyt talven aikana
saada se uudelleenpakattua koska 6 vuoden jakso menee juuri umpeen.

Netistä löytyy https://brs-service.de/preise.html mutta hinta hiukan hirvittää,  ~1000 € luokkaa.
- halpahan se on jos sillä henki pelastuu mutta kuitenkin …

Onko foorumilaisilla tietoa edullisemmasta paikasta ?

     Eero Härmälä

ps.  Kesällä Kiikalan, EFIK, kentällä käydessäni siellä sattui käymään samaan aikaan 4-5 ultraa, en tiedä mistä tulivat
      - näytti siltä että ottivat yhdestä pelastusvarjon pihalle ja purkivat varjon
      - kysyin että mitä menossa ja vastaus oli "...nämä varjot pitää silloin tällöin uudelleenpakata …"
     - harmittaa kun ei ollut aikaa seurata toimintaa ja haastatella heitä enempää

     Onko Suomessa siis  henkilöitä joilla on oikeus uudelleenpakata koneen kantavia pelastusvarjoja ?


Poissa SamiM

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 182
  • Oikea nimi: Sami Mäntyharju
Vs: Koneen kantavan pelastusvarjon uudelleenpakkaus
« Vastaus #1 : Joulukuu 02, 2018, 19:01:49 »
Kyllä se siinä tonnin pintaan on ollut eikä tietääkseni muuta vaihtoehtoa ole kuin lähettää valmistajalle uudelleenpakattavaksi.

Poissa Aki Suokas

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 527
    • HTH kotisivut
Vs: Koneen kantavan pelastusvarjon uudelleenpakkaus
« Vastaus #2 : Joulukuu 03, 2018, 20:50:04 »
Ei siitä varjosta mitään hyötyä ole, jollei se tule ulos koneen sisältä.
Magnum rakettivarjon manuaali kertoo että 6 v huollossa;  
- kaikki osat tarkastetaan,
- rakettimoottori ja sytytysosat vaihdetaan uusiin ja
- varjo pakataan uudelleen.
Joten ei se ainakaan tuossa varjossa ole pelkkä varjon tuuletus.

BRS paketin tiedoissa näyttää olevan että laskuvarjon elinikä on 24 vuotta ja pakkausjakso 6 vuotta. Raketin elinikä 12 vuotta. Joten sulla on 6 vuoden päästä sitten 2089 € huolto tulossa.
Kennblatt sanoo että pakkauksen saa tehdä vain  Valmistaja  tai Valmistajan hyväksymä henkilö.  Joten sellainen  Kiikassa sitten on. Muutenhan ne ultrat ei ole lentokelpoisia.  Pistin tehtaalle kyselyn ketä Suomessa on saanut hyväksynnän.  Kerron kun  vastaus tulee.
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.windcraft.fiwww.flynano.com, www.eurofox.fi

Poissa EHa

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 56
    • Kotisivu
  • Oikea nimi: Eero Härmälä
Vs: Koneen kantavan pelastusvarjon uudelleenpakkaus
« Vastaus #3 : Joulukuu 03, 2018, 22:05:39 »
Ei tullut katsottua tarkemmin mistä koneesta sitä varjoa ulos otettiin, jäi mieleen että olisi olut alataso eli ~ Eurostarin mallinen.
- missä Eurostarissa varjo on ?  Muistikuvan mukaan että sitä purettiin tuulilasin etupuolelta, ikään kuin konehuoneen puolelta ...
Toivottavasti näin väärin …

Pitää siis talven aikana huolehtia varjo uudelleenpakkaukseen.

            Eero

Poissa Jari Lindevall

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 447
    • www.jaccara.com
  • Oikea nimi: Jari Lindevall
Vs: Koneen kantavan pelastusvarjon uudelleenpakkaus
« Vastaus #4 : Joulukuu 05, 2018, 19:16:35 »
Eiköhän varjon valmistaja hoida tarkastuksen ja uudelleen paketoinnin by the book, noin niinkuin virallisesti.

 

Powered by EzPortal