Kirjoittaja Aihe: Ultran kuormattavuus  (Luettu 3164 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matti Kuosmanen

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 87
  • Oikea nimi: Matti Kuosmanen
Ultran kuormattavuus
« : Marraskuu 21, 2018, 10:32:54 »
22.12.2016 voimaan tulleen AIR M5-10:n mukaan kaksipaikkaisen ultran kuormattavuus on oltava 175 kg.
Sovelletaanko tätä määräystä kaikkiin tällä hetkellä lentäviin (käytännössä siis maadoitettuihin ;) ) ultriin? Vai riittääkö se se, että ultran on täytettävä ensimmäisessä lentokelpoisuustarkistuksessa tuo kuormausvaatimus, nyt 175 kg ja aiemmin 165 kg ja myöhemmin ultraa voi lihottaa lisäsävarusteilla?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2018, 11:15:55 kirjoittanut Matti Kuosmanen »
--matti
Matti Kuosmanen

Poissa Mikko Nikunen

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 94
    • http://www.geocities.com/mnikunenkr1/
Vs: Ultran kuormattavuus
« Vastaus #1 : Marraskuu 21, 2018, 17:55:02 »
Ensirekisteröintikatsastuksessa on kuormattavuutta oltava minimivarustuksella 175kg. Kone voi olla painavampi jos siinä olevien lisävarusteiden painot voidaan todeta ja vähentää punnitusta tyhjäpainosta siten että tuo vaatimus 175kg täyttyy.
Koulutuskäytössä todellinen kuormattavuus on oltava 165kg.
Jo rekisterissä olevalle ultralle tuo 175kg vaatimus ei ole voimassa.
-M-

 

Powered by EzPortal