Kirjoittaja Aihe: Ilmailuliiton C150 TDi  (Luettu 12597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jouni Laukkanen

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 654
Ilmailuliiton C150 TDi
« : Lokakuu 21, 2005, 13:09:59 »
Tuolla nyysseissä kyseltiin, että mitä liiton kiisselimopolle kuuluu. Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Kuvat on otettu 8.6.2005, 6.9.2005 ja 5.10.2005

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2005, 13:33:19 kirjoittanut Jouni Laukkanen »

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 182
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #1 : Lokakuu 21, 2005, 13:58:42 »
Tuolla nyysseissä kyseltiin, että mitä liiton kiisselimopolle kuuluu. Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Kuvat on otettu 8.6.2005, 6.9.2005 ja 5.10.2005

Oho! Käytätte simulaattorin osia oikeassa lentokoneessa!! ..eiku.. ;D

Hyvä nähdä että perärungollekin löytyi käyttöä. Tietämättömille tiedoksi että koneen etuosa siis lentää virtuaalisesti MIKin simulaattorina..

//Tuomas

Poissa auranen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 186
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #2 : Lokakuu 21, 2005, 14:20:32 »
Tuolla nyysseissä kyseltiin, että mitä liiton kiisselimopolle kuuluu. Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Kuvat on otettu 8.6.2005, 6.9.2005 ja 5.10.2005

Oho! Käytätte simulaattorin osia oikeassa lentokoneessa!! ..eiku.. ;D

Hyvä nähdä että perärungollekin löytyi käyttöä. Tietämättömille tiedoksi että koneen etuosa siis lentää virtuaalisesti MIKin simulaattorina..

//Tuomas

Jep, tuota projektia vartenhan se aikanaan silloin sovittiin vaihtokauppana katkaisusta, puhdistuksesta ja maalauksesta.

t. tero

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 182
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #3 : Lokakuu 21, 2005, 19:23:21 »
Jep, tuota projektia vartenhan se aikanaan silloin sovittiin vaihtokauppana katkaisusta, puhdistuksesta ja maalauksesta.

Jep jep. Se olikin tietämättömille tiedoksi  ;)

//T

Poissa viper

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 102
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #4 : Lokakuu 31, 2005, 16:08:44 »
Alennusvaihteen toteutuksessa on näköjään päädytty helpompaan ratkaisuun, mitä alunperin oli suunnitelmissa. Toteutus on ilmeisesti kopioitu ruotsalaisista autonmoottori-asennuksista, kun alennusvaihe näyttää pitkälti samalta, kuin siinä Volvo moottorisessa pawneessa?

Poissa Karoliina

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 937
  • JAA-PPL, FAA-PPL, UPL, 1 Northern Atlantic USA-FIN
    • http://designaplane.blogspot.com
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #5 : Marraskuu 01, 2005, 16:31:13 »
Yksi tietämätön ilmoittautuu: minkähän merkkinen ja mallinen moottori tuo on ja minkälaisia tehoja siitä saa?
Mopedista päätellen voisi arvella tehoalueen olevan lähempänä sataa kuin kahta sataa?

Yksi kreikkalainen nettituttava kertoo että Mercedesiltä on Centurion 1.7:n lähdemoottorista nykyään olemassa (uudempi)
isompi 1.9-malli, ja hän harkitsee sen virittämistä lentokonekäyttöön. Hänen koneensa ei ole vielä tosin siinä vaiheessa että sillä voisi
lähiaikoina lentää (vaikka onkin miltei lasikuituvalmis), joten kärsivällinen pitää olla ennen kuin mitään tuloksia tulee.

Dieselit ovat mielenkiintoisia kun bensan hinta on hirmu kallis ja moottorikoneluokan koneille usein riittävän tehoiset moottorit kuluttavat
tuota kallista hinnaltaan alati kasvavaa polttoainetta melkoisen suuria määriä.

Poissa Aki Suokas

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 533
    • HTH kotisivut
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #6 : Marraskuu 01, 2005, 19:53:49 »
On näköjään Ilmailun artikkeli poistunut EUT sivuilta, joten ei suoraa linkkiä voi antaa.
Moottori on VW 1,9 lohkosta rakennettu mekaanisella pumpulla.
Tehoja tullee n 130 hp
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.windcraft.fiwww.flynano.com, www.eurofox.fi

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2307
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #7 : Marraskuu 01, 2005, 20:30:17 »
Olin juuri kirjoittamassa vastausta kun Aki jo ehti ensin  ;) mutta tässä kuitenkin juttua...

Kone on WV 1.9 TDi eli hyväksi ja kestäväksi havaittu volkkarin diiseli jonka voi bongata Golfissa, Passateissa ja myös Audeissa. Samaisesta moottorista on tehty hyvällä menestyksellä myös venekäyttöön koneita. Venekäytössähän moottori on suunnilleen samassa "tehokäytössä" kun lentokoneessakin eli käytetään yli 65% tehosta jatkuvasti. Autokäytössä joku kertoi minulle että keskimääräinen tehontarve on jossakin 7-10% luokkaa, joten koville joutuu meri ja lentokone käytössä.
Tehoa tuosta koneesta saa noin 110-130 vanhoja luupäitä eli hevosvoimia (riippuen hieman säädöistä). Tämä riittää periaatteessa mainiosti myös saamaan isoveljen, 172:en ilmaan. Tupaöljyä pitäisi kulua noin 12 – 18 litraa tunnissa matkatehoilla joten aika paljon halvemmaksi tulee kuin se mopo Cessnan, olikohan se nyt noin 25-30 litraa avgasia tunnissa.
 
Tosin pitää muistaa että dieseli on herkempi jähmettymään pakkasella joten talvilaatua olisi hieno saada ympäri vuoden lentokäyttöön, tai sitten pitää rakentaa lämmitettävä polttoainesyöttö. Thielert pystyy syömään myös Kerosiinia eli Jet A-1:ta mutta se tavara on dieseliin verrattuna kuivaa joten volkkarin ruiskutuspumppu voi tykätä tästä sapuskasta huonoa ja sanoa sopimuksensa irti leikkaamalla kiinni.
Jet A-1 on myös energia arvoltaan hieman heikompaa tavaraa ja kaiken lisäksi, uskokaa tai älkää, niin Jet A-1:ssä voi esiintyä kasvustoa, eli sen seassa viihtyy mikrobiolooginen kasvusto joka voi aiheuttaa tukoksia suodattimissa ym. Kaikissa paikoissa ne kasvit viihtyvätkin. Lisää infoa löytyy (jos se nyt ketään todella kiinnostaa) täältä

Kaiken kaikkiaan dieseliä on käytetty jo toisen maailmansodan aikana lentokoneissa. Muistaakseni mm. Kloeckner-Humboldt-Deutz:lla oli vaatimaton 16 sylinterin diesel boxeri, mutta se nyt vain jostain syystä jäi tuossa kuutisenkymmentä vuotta unholaan. Nyt se on mielestäni todella hyvä vaihtoehto.
Terveisin
Tom Arppe

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2307
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #8 : Marraskuu 01, 2005, 20:59:04 »
Tosiaan ne jutut olen unohtunut laittaa liiton sivuille, tässä ne nyt kuitenkin ilmailu.org:in kautta:

Diesel Cessnan nokalle
och samma på svenska
Thielertistä infoa
Terveisin
Tom Arppe

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 182
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #9 : Marraskuu 01, 2005, 22:30:23 »
Thielertistä löytyy tietoa myös täältä: http://www.centurion-engines.com/c17/c17_start.htm

Ja tuota MIKin konetta saa kyllä ihan mielellään tulla ihmettelemään Malmille, esim. lauantaipäivisin olemme yleensä paikalla puolen päivän maissa kerhopäivän muodossa, ja hyvällä tuurilla kone jossain vaiheessa päivää on myös maan pinnalla.

Pistänpä siitäkin nyt pari kuvaa tähän kun diisseleistä on kyse. Siinä on kyllä aika mielenkiintoinen vehje - mikään rakettihan se ei ole, tehoja on saman verran käytännössä kuin wanhassa rouvassa OH-CTL:ssä, jossa on 150hp lycoming, mutta nykyisillä hinnoilla lentobensaa menee wanhuksella 45 euron edestä tunnissa kun tuo CAU latkii 15 ecun verran.. Siinä mielessä en yhtään ihmettele dieselin kiinnostavuutta, lähinnä kummastuttaa ettei noita ole jo enempää.. Tosin kohtahan Malmilla ilmeisesti on kaksi Thielerttiä yhdessä koneessa enemmän.

Mutta pari kuvaa tosiaan, kun noita on tuonne MIKin galleriaan tullut laitettua.

Moottori Air Alphalla Tanskassa asennuksen jälkeen, käytiin viime syksynä katsomassa konetta ja lennettiin päälennonopettajamme kanssa muutama koelento. .


Ilmanottoaukoista ei näe moottoria ollenkaan, koska nuo "skoopit" ohjaavat kaiken ilman "syyläriin" ja öljynlauhduttimelle ja intercooleriin tms. En tiedä tuosta niin kauheasti, mutta vesijäähdytteinenhän tuo on.


Tässä sama härveli Vesivehmaalla viime kesänä. "Mikäs moottori tämä oikein on??" :)


Tankkaajalle muistutus


Ja tuon Thielertinhän saa myös PA-28-koneisiin:


Paneelin puolella on tosiaan yksi T-kahva ja aika diskovalot - vihreistä ledinumeroista näkyy että kuvassa on potkurissa 1680 RPM ja moottori tuottaa 20% tehon. Transponderikoodi 7000 on Tanskan VFR-koodi, tuossa ollaan tosiaan Odensen ilmatilassa joka juuri ja juuri ehkä näkyy tuossa gepsin näytöllä.


Masiina uudessa maalissa viime lauantaina:


Tuo on kyllä kerrassaan kiva vehje. Poistivat moottorilta nyt 50 tunnin huoltojakson kokonaan, eli tällä hetkellä ymmärtääkseni motissa on 100 tunnin jakso. Toivotaan että homma jatkuu yhtä positiivisesti kuin tähänkin asti. Lentäjän kannalta tuo on hurjan helppo ja vaivaton, polttoaineseos on aina optimaalinen ja härveli nousee saman verran kuin tosiaan CTL samalla painolla, sillä erotuksella että meno jatkuu ihan samanlaisena lentopinnalle 90 asti. Lakikorkeushan tuolla turboahdettuna on FL175, joka tosin aika harvoin tulee tarpeeseen Suomessa :-) Mutta auttaa tuo turbo toki kuumina kesäpäivinäkin.

//Tuomas

Poissa Lauri Lounasheimo

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 53
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #10 : Marraskuu 02, 2005, 00:13:28 »

... koska nuo "skoopit" ohjaavat kaiken ilman "syyläriin" ja öljynlauhduttimelle ja intercooleriin tms. ..


Siltä varalta, että tätä keskustelua lukee joku nuorempi lentäjä, joka ottaa oppiakin näistä jutuista, niin suomennampa Tuomaksen "kuppilatekstin":
...koska nuo ilmanottoputket ohjaavat kaiken ilman moottorin kolmeen "syylariin" eli jäähdytysnesteen, öljyn ja ahtimen lämmittämän imuilman jäähdyttimiin.

Sanakirja:
kylare(syylari)=cooler=jäähdytin.
(blidkare=condenser=lauhdutin. Näitä moottorissa tuskin on ainuttakaan.)

/Lare
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2005, 01:18:54 kirjoittanut Lauri Lounasheimo »

Poissa viper

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 102
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #11 : Marraskuu 02, 2005, 08:58:33 »
Olin juuri kirjoittamassa vastausta kun Aki jo ehti ensin  ;) mutta tässä kuitenkin juttua...

Kone on WV 1.9 TDi eli hyväksi ja kestäväksi havaittu volkkarin diiseli jonka voi bongata Golfissa, Passateissa ja myös Audeissa. Samaisesta moottorista on tehty hyvällä menestyksellä myös venekäyttöön koneita. Venekäytössähän moottori on suunnilleen samassa "tehokäytössä" kun lentokoneessakin eli käytetään yli 65% tehosta jatkuvasti. Autokäytössä joku kertoi minulle että keskimääräinen tehontarve on jossakin 7-10% luokkaa, joten koville joutuu meri ja lentokone käytössä.
Tehoa tuosta koneesta saa noin 110-130 vanhoja luupäitä eli hevosvoimia (riippuen hieman säädöistä). Tämä riittää periaatteessa mainiosti myös saamaan isoveljen, 172:en ilmaan. Tupaöljyä pitäisi kulua noin 12 – 18 litraa tunnissa matkatehoilla joten aika paljon halvemmaksi tulee kuin se mopo Cessnan, olikohan se nyt noin 25-30 litraa avgasia tunnissa.
 
Tosin pitää muistaa että dieseli on herkempi jähmettymään pakkasella joten talvilaatua olisi hieno saada ympäri vuoden lentokäyttöön, tai sitten pitää rakentaa lämmitettävä polttoainesyöttö. Thielert pystyy syömään myös Kerosiinia eli Jet A-1:ta mutta se tavara on dieseliin verrattuna kuivaa joten volkkarin ruiskutuspumppu voi tykätä tästä sapuskasta huonoa ja sanoa sopimuksensa irti leikkaamalla kiinni.
Jet A-1 on myös energia arvoltaan hieman heikompaa tavaraa ja kaiken lisäksi, uskokaa tai älkää, niin Jet A-1:ssä voi esiintyä kasvustoa, eli sen seassa viihtyy mikrobiolooginen kasvusto joka voi aiheuttaa tukoksia suodattimissa ym. Kaikissa paikoissa ne kasvit viihtyvätkin. Lisää infoa löytyy (jos se nyt ketään todella kiinnostaa) täältä

Kaiken kaikkiaan dieseliä on käytetty jo toisen maailmansodan aikana lentokoneissa. Muistaakseni mm. Kloeckner-Humboldt-Deutz:lla oli vaatimaton 16 sylinterin diesel boxeri, mutta se nyt vain jostain syystä jäi tuossa kuutisenkymmentä vuotta unholaan. Nyt se on mielestäni todella hyvä vaihtoehto.



Tuo vw 1.9tdi on tosiaan hyvä moottori ilmailukäyttöön, koska se on ollut käytössä autoissa jo 90-luvulta asti eri kehitysversioina ja näin ollen se on kehittynyt varmatoimiseksi moottoriksi. Myöskään varaosien saatavuudessa ei luulisi tulevan ongelmia, kun ottaa huomioon 1.9tdi moottorien määrän maailmalla samat syyt pitävät osien hinnat kohtuullisen halpana. Moottorin kestävyyden ilmailukäytössä näkee vasta ajan kuluttua, mutta samaa moottorin peruskonstruktiota on käytetty kilpa-autoissa, joissa moottorista on viritetty noin 200hp ja kilpakäytössä moottoria ei tunnetusti säästellä!   

Poissa Mikko Suokas

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 87
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #12 : Marraskuu 02, 2005, 09:40:18 »
(blidkare=condenser=lauhdutin. Näitä moottorissa tuskin on ainuttakaan.)

Niinpä. Ja jotta asia ei jäisi edelleenkin epäselväksi, lisättäköön, että lauhtumisella tarkoitetaan lämpötekniikassa olomuodon muutosta kaasumaisesta nestemäiseksi, ei pelkkää jäähtymistä. Jääkaapista tai vaikka auton ilmastointilaitteesta löytyy lauhdutin, sillä molemmissa lauhdutetaan kylmäainehöyryä nesteeksi, jos taas Centurionissa kiertävät nesteet alkavat kaivata lauhdutinta, on jossakin tapahtunut ylikuumenemista pahemman kerran  :P

t. Mikko

Poissa Markku Koivurova

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 131
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #13 : Marraskuu 02, 2005, 10:29:30 »
Jääkaapista tai vaikka auton ilmastointilaitteesta löytyy lauhdutin,

... ja pontikkapannusta.

Markku

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 182
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #14 : Marraskuu 02, 2005, 16:06:04 »
Juu mä arvelinkin että sikäli kun mun kommentissani oli teknisiä epäselvyyksiä, ainakin täällä foorumilla ne varmaan korjaantuvat :)

//T

Poissa Ansis

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 594
  • Oikea nimi: Kari Ansamaa
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #15 : Marraskuu 02, 2005, 20:09:39 »
[Moottorin kestävyyden ilmailukäytössä näkee vasta ajan kuluttua, mutta samaa moottorin peruskonstruktiota on käytetty kilpa-autoissa, joissa moottorista on viritetty noin 200hp ja kilpakäytössä moottoria ei tunnetusti säästellä!   

Jotain joskus harrastaneena kertoisin hieman Kisavireisen moottorin jaksoista:

- Männänrenkaat 6h,
- Männät 12h,
- Säipät 24h,
- Säipän laakerit 12h,
- Runkolaakerit  24h.

Tämä kaikki siis 2 litraisesta 8V neloskoneesta revittäessä max  350hv. ja toivottaessa sen sisältä kiillotetulle ja aarporatulle ( lue työläästi tehty ) lohkolle pitkää ikää.

Jos meinaa yli 100 hv litratehoja käytellä niin luotettavuutta haluttaessa jaksoja ei voi juuri pitemmäksi vetää.
Tietysti jos ajelee jatkuvasti 50% tehoilla niin luotettavuus on parempi, kuin vakiossa.
My mind is willing, but purse is weak.

Poissa viper

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 102
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #16 : Marraskuu 03, 2005, 10:03:32 »
[Moottorin kestävyyden ilmailukäytössä näkee vasta ajan kuluttua, mutta samaa moottorin peruskonstruktiota on käytetty kilpa-autoissa, joissa moottorista on viritetty noin 200hp ja kilpakäytössä moottoria ei tunnetusti säästellä!   

Jotain joskus harrastaneena kertoisin hieman Kisavireisen moottorin jaksoista:

- Männänrenkaat 6h,
- Männät 12h,
- Säipät 24h,
- Säipän laakerit 12h,
- Runkolaakerit  24h.

Tämä kaikki siis 2 litraisesta 8V neloskoneesta revittäessä max  350hv. ja toivottaessa sen sisältä kiillotetulle ja aarporatulle ( lue työläästi tehty ) lohkolle pitkää ikää.

Jos meinaa yli 100 hv litratehoja käytellä niin luotettavuutta haluttaessa jaksoja ei voi juuri pitemmäksi vetää.
Tietysti jos ajelee jatkuvasti 50% tehoilla niin luotettavuus on parempi, kuin vakiossa.

Kyseessä on ilmeisesti bensiinimoottori(350hp)?

Poissa Nikke

  • Aloitteleva jäsen
  • *
  • Viestejä: 9
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #17 : Marraskuu 03, 2005, 15:39:02 »
- Männänrenkaat 6h,
- Männät 12h,
- Säipät 24h,
- Säipän laakerit 12h,
- Runkolaakerit  24h.

No nuohan ovat vielä pitkiä. On niitä kahden tunnin mäntiä ja 10 tunnin runkolaakereitakin nähty.  :D
Olishan se kivaa tehdä EFHF-EFJO välillä välilasku männän jakson takia. Niin ja se luotettavuus...

Poissa Jouni Laukkanen

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 654
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #18 : Tammikuu 29, 2006, 23:03:49 »
Tääsä sitten uusimpia kuvia eilispäivältä. Projektin tilan on se, että runko alkaa olla kasassa. Asennusmoottoripukin tilalle on tehtävä oikea pukki lujuuslaskuineen, potkurin malli on valittava ja tositettava rungon/siiven lujuuslaskut painavamman moottorin takia. Siivet ja korkeusvakaaja ovat työn alla kuten kuvista näkyy.

Projekti etenee vääjäämättä, sillä käytännön työstä huolehtiva (ja koneen OH-CCK lentorungon omistava) Erkki Järvisellä on paineita saada jo toinen samanlainen työn alle.

Poissa Antti Laukkanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 229
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #19 : Tammikuu 30, 2006, 10:55:22 »

Jotain joskus harrastaneena kertoisin hieman Kisavireisen moottorin jaksoista:

- Säipät 24h,
- Säipän laakerit 12h,


Mitä helv***jä ovat säipät? Vaikka voisin todeta jossain määrin harrastuksen lisäksi omaavani jopa hiukan ammattilaisuutta ko. aihetta kohtaan,  moiset kapistukset ovat vielä jääneet tuntemattomiksi  :huh:
Fly high in the sky and die...

Poissa Ansis

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 594
  • Oikea nimi: Kari Ansamaa
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #20 : Tammikuu 30, 2006, 16:04:00 »
Muutamaan yksityiseen kysymykseen vastattuani pitänee laittaa vastaus foorumille:

Säippä= Kiertokanki.
My mind is willing, but purse is weak.

Poissa Jyrki Viitasaari

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 69
Re: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #21 : Tammikuu 30, 2006, 16:05:31 »

Jotain joskus harrastaneena kertoisin hieman Kisavireisen moottorin jaksoista:

- Säipät 24h,
- Säipän laakerit 12h,


Mitä helv***jä ovat säipät? Vaikka voisin todeta jossain määrin harrastuksen lisäksi omaavani jopa hiukan ammattilaisuutta ko. aihetta kohtaan,  moiset kapistukset ovat vielä jääneet tuntemattomiksi  :huh:

Niin sitä, Anttiseni, turhat luulot karisevat, kun on enemmän aikaa harrastanut! ;D
Jyrki Viitasaari

Poissa viper

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 102
Vs: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #22 : Joulukuu 18, 2006, 21:16:20 »
Missä vaiheessa tämä projekti on nykyään?

Ari Simonen

  • Vieras
Vs: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #23 : Joulukuu 19, 2006, 17:28:45 »
Missä vaiheessa tämä projekti on nykyään?
Sitä samaa ihmettelee moni muukin. Kun touhussa on niinkin arvovaltainen taho kuin SIL niin luulisi että tälläinen projekti ei ole ikuisuuskysymys. Taitaa aika ajaa kiisselimopon ohitse...

Poissa jukkis

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: Ilmailuliiton C150 TDi
« Vastaus #24 : Tammikuu 13, 2007, 04:48:56 »
Missä vaiheessa tämä projekti on nykyään?
Sitä samaa ihmettelee moni muukin. Kun touhussa on niinkin arvovaltainen taho kuin SIL niin luulisi että tälläinen projekti ei ole ikuisuuskysymys. Taitaa aika ajaa kiisselimopon ohitse...

Moi,

Olisi ollut kiva kuulla tästä asiasta lisää, ottaen huomioon että tämän kirjoittamisesta on jo kuukausi.

Mutta nykyäänhän Diesel-koneita on jo "joka" kerholla, joten kannattaako projektia jatkaa?

Aki Suokas on kyllä projekteissa minun sankarini: sieltä näköjään tulee vamista ja hienolaatuista!

t. Jukka

 

Powered by EzPortal