Kirjoittaja Aihe: Elektroninen sytytys Lycomingiin  (Luettu 8728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo Hyvönen

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 96
  • Oikea nimi: Timo Hyvönen
Elektroninen sytytys Lycomingiin
« : Elokuu 01, 2016, 14:29:20 »
Moi,
asennettiin lauantaina tuommoinen http://www.emagair.com/114-series/ Lycoming O-320 toisen magneeton tilalle. Moottorin käynti ja käynnistyminen paranivat laakista ihan huimasti. Hintaa tuli http://www.aircraftspruce.com/ Georgiasta kotiin toimitettuna aika tarkkaan 1800€ ml. rahti, uudet tulpanjohdot ja tulppa-adapterit autotulpille. 

Keskiviikkoillan tilaus toimitettiin UPSilla perjantaina iltapäivällä. Tulliahan lentsikoiden osista ei mene, vain ALV (http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/kasikirjat/kayttotariffi/osa2/jakso17/ryhma88.pdf , - lentokoneiden tai helikoptereiden muut osat: 8803 30 00 10 - - siviili-ilma-aluksissa käytettävät 0 (EU001) 1)

Kirjoittelen jossain vaiheessa lisää kokemuksia, mutta käynnin tasaisuus, kierrosherkkyys ja tehotkin tuntuvat olevan selvästi paremmat.

t. Timo
Lentoon!

Poissa Esa Virtanen

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Elektroninen sytytys Lycomingiin
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2016, 21:19:17 »
Moi,
Tuommoiset magneetot tuli aikanaan laitettua RV:hen (+Lycoming IO-360) sen jälkeen, kun siinä tavallisilla magneetoilla "takapotku" rikkoi muutaman kerran startin hammaskehän. Hyvät kokemukset niistä oli - kone on nyttemmin jo muualla. Nuo magneetot sopivat suoraan perinteisten tilalle, kiinnitetään mihin asentoon tahansa, moottori käännetään yläkuolokohtaan, virrat päälle ja pari puhallusta alipaineputkeen ja ajoitus on siinä. Ei kyllä ollut vanhoja ikävä :).

t. Esa

Poissa Timo Hyvönen

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 96
  • Oikea nimi: Timo Hyvönen
Vs: Elektroninen sytytys Lycomingiin
« Vastaus #2 : Elokuu 02, 2016, 11:20:32 »
Moi,
pähkäiltiinkin tuossa, onko näitä käytössä Suomessa paljonkin. Ilmeisesti laitoit samalla molemmat? En raskinut tilata kuin yhden ensin, vaikka tottahan se on - olisi mennyt yhdellä investointiselittelyllä. 
Ajoitus oli kyllä niin helppoa että piti lukea se ohje kolmesti ennen kuin uskoin että se tosiaan toimii niin. Ja hyvin toimiikin.

t. Timo
Lentoon!

 

Powered by EzPortal