Forum > Vanhat ilma-alukset

Missähän on 80-luvulla rekisteröity OH-U013 MEILLÄ KOTONA TALLESSA NYT

(1/2) > >>

Perttirin:
Mielenkiinnosta kyselen otsikon tunnuksella olleen Dragon 150 Microlight koneen perään. .

Tuo ainut rekisterissä ollutU013 on kasattu ennen 80-luvun puoliväliä Joensuun Ilmailukerhon toimesta.
Poistunut rekisteristä 2001.
Olisin kiinnostunut kaikista em. ultran osista, vaikka olisivat epäkuntoisiakin.

Oma projektini on samanlainen uustuonti ja kaikki tieto sekä mahdollinen rekvisiitta olisi tervetullutta. Aihio on aika hyvä, periaatteessa osiltaan pellepelottoman lennettävissä, vain potkuri ja joitakin tukitankoja puuttuu.


Matti Kuosmanen:

--- Lainaus käyttäjältä: Perttirin - Kesäkuu 07, 2015, 19:18:33 ---Mielenkiinnosta kyselen otsikon tunnuksella olleen Dragon 150 Microlight koneen perään. .

Tuo ainut rekisterissä ollutU013 on kasattu ennen 80-luvun puoliväliä Joensuun Ilmailukerhon toimesta.
Poistunut rekisteristä 2001.
Olisin kiinnostunut kaikista em. ultran osista, vaikka olisivat epäkuntoisiakin.


--- Lainaus päättyy ---

Koneen osti muistaakseni nurmeslainen Jouko Siira, joka lenteli sillä muutaman vuoden. Ilmailuhuhu kertoo, että sen jälkeen kone myytiin Keltaisessa Pörssissä jollekin maaviljelijälle, joka rikkoi koneen kokeillessaan onnistuuko lentäminen ilman koulutusta...

Perttirin:
Nostetaanpas, jos vaikka lisää tietoa, tai vaikka huhujakin olisi kyseisestä häkkyrästä.

Martti Mattila:
Kristityn vastuu tai vastuuttomuus,
lauseen alle kuuluu mielestäni tapahtuma jossa halpa vanha lentolaite myydään henkilölle joka ostaa sen ikään kuin
mielijohteesta,esimerkiksi kännipäitten.Onhan se periaatteessa mukavaa saada pieni summa rahaa jostain kasikymmen-
luvun ultrasta,millä ei oikeastaan ole mielekästä käyttöä.Mutta tällaisen vehkeen luovuttaminen ymmärtämättömien
haltuun on moraalitonta.Vaikka kuinka kutkuttaisi ajatus että saadaan yksi maaviljelijä hengiltä,temppu on silti moraaliton.
Paitsi jos ostajalla on Insinöörin paperit.
Martti

Perttirin:
 
Itse olen kiinnostunut mahdollisesta varaosakoneesta, jonka osia hyväksikäyttäen voisin ehkä saada yhden lentokuntoisen vanhan koneen jopa mahdollisesti rekisteriin asti.
 
Minä ostin oman Dragonini koska sain sen halavalla, siis vähän kuin tuo maanviljelijäkin. Olen aina ollut kiinnostunut ilmailusta, ja olen myös perillä erilaisista lainalaisuuksista ja myös siitä, ettei ilman tietoa lentämisen perusteista kannata kaasua avata pellon reunassa nousukiitoa varten. 

Sen verran on jostakin kuulunut, että Evijärvellä kone on palautettu lentokuntoon aikaisemmassa viestissä mainitun Jouko Siiran valvonnassa. Myöhemmin  myyty mahdollisesti johonkin pohjoisen suuntaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod