0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Onnettomuuden välitön syy oli lentokoneen oikeanpuoleisen siiven siipituen kestävyyden ylittyminen negatiivisen kuormitusmonikerran aiheuttaman voiman seurauksena. Siipituen nurjahtamisen aiheuttanut voima syntyi nokkaa alas kääntävän momenttimuutoksen välittömänä seurauksena suurelta lentonopeudelta koneen vauhdin hidastamiseksi tehdyn tehonvähennyksen yhteydessä.
Eli siipi menetti nostovoiman ja yläpintaan kohdistunut ilmanpaine painoi siiven alas.
Animaation perusteella kone lenti oikeinpäin...
Nopeudella lienee jokin osuus tuossa vaakalennon negatiivisessa voimassa?.
s --> negatiivista geetä, jota väsymismurtunut streeva ei sitten kestänyt.
Jarin postaamassa videossa näkyy että oikeassa streevassa on musta pinta tyvessä,arvatenkin pitoa parantava ns.grippipinta.
Tämä on vaan ajatusten vaihtoa kelejä ootellessa eikä muuta tapahtunutta muuksi.Ja tämmöistä mielenkiintoista keskustelua mitenkä toinen käsittää esim Voiman käsitteen erilailla.Tuokin negatiivinen G.Eikös se vaikuta pilottiin että peppu irtoaa penkistä,niin käsittääkseni se vaikuttaa myös siipeen samaan suuntaan.
Näin nostovoima siirtyy siiven yläpinnalta alapinnalle jolloin tulee sitä negatiivista joka puristi/taittoi siipituen sekä eteenpäin pyrkivän rungon massa taittoi siiven...tässä tapauksessa oviaukon eteen.
Lainaus Näin nostovoima siirtyy siiven yläpinnalta alapinnalle jolloin tulee sitä negatiivista joka puristi/taittoi siipituen sekä eteenpäin pyrkivän rungon massa taittoi siiven...tässä tapauksessa oviaukon eteen.Rungon massa ei taittanut siipeä. Siiven nostovoima nurjautti siipituen ja ilman siipituen vastusta tuo siipi vain jatkoi pyrkimystään nostovoiman suuntaan, eli tässä tapauksessa oviaukon eteen.
Lainaus käyttäjältä: 4trade - Huhtikuu 19, 2015, 01:33:47Lainaus Näin nostovoima siirtyy siiven yläpinnalta alapinnalle jolloin tulee sitä negatiivista joka puristi/taittoi siipituen sekä eteenpäin pyrkivän rungon massa taittoi siiven...tässä tapauksessa oviaukon eteen.Rungon massa ei taittanut siipeä. Siiven nostovoima nurjautti siipituen ja ilman siipituen vastusta tuo siipi vain jatkoi pyrkimystään nostovoiman suuntaan, eli tässä tapauksessa oviaukon eteen.Miten minusta tuntuu jos koneen rungolla ei olisi ollut kulku suuntaan pyrkivää massaa, niin streevakaan ei olisi taittunut siiven tieltä.