Kirjoittaja Aihe: 120 kg luokka?  (Luettu 3619 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ansis

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 608
  • Oikea nimi: Kari Ansamaa
120 kg luokka?
« : Elokuu 31, 2012, 09:47:37 »
Mikäs tämä saksassa mainostettu oikein on? Edullisempia vakuutuksia? Saako lentää suomessa?  Lieneekö edes ajateltu tänne?
My mind is willing, but purse is weak.

Poissa viper

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 102
Vs: 120 kg luokka?
« Vastaus #1 : Elokuu 31, 2012, 10:05:40 »
Otin tuosta Saksaan tulevasta uudesta ultrakevytluokasta selvää ja kirjoitin siitä jutun Siivet-lehteen. Juttu on julkaistu numerossa 4/2012. Siinä jutussa on perustietoja Saksan 120 kg ul-luokasta ja siihen sopivista koneista. Vakuutusten hinnoista siellä en ottanut selvää, mutta tuskin ne ainakaan kalliimpia ovat kuin perinteisessä ul-luokassa. Se Saksan 120 kg ul-luokka on kansallinen, joten heidän lupakirjallaan ei varmaankaan saa lentää Suomessa. Tänne pitäisi jonkun alkaa puuhaamaan vastaavaa...

Poissa Ansis

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 608
  • Oikea nimi: Kari Ansamaa
Vs: 120 kg luokka?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2020, 15:13:24 »
Näin kahdeksan vuoden päästä aiheesta ei taida olla vieläkään tietoa, varsinkaan tuoretta tarjolla?
My mind is willing, but purse is weak.

Poissa SamiM

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 190
  • Oikea nimi: Sami Mäntyharju
Vs: 120 kg luokka?
« Vastaus #3 : Kesäkuu 28, 2020, 18:06:46 »
Eikö se 120kg luokka pitänyt sisältyä tähän uuteen ilmailulakiin..- joka taas ilmeisesti siirtyi..

Poissa Ansis

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 608
  • Oikea nimi: Kari Ansamaa
Vs: 120 kg luokka?
« Vastaus #4 : Heinäkuu 19, 2020, 10:11:45 »
Hävettää suomalaisten osaamisen lisäksi myös tiedon vähyys, vaikka meillähän on maailman paras yleissivistävä peruskoulutus.
My mind is willing, but purse is weak.

Poissa Erkki T

  • Aloitteleva jäsen
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 120 kg luokka?
« Vastaus #5 : Heinäkuu 19, 2020, 10:55:06 »
Lausunnolla oleva määräysluonnos mainitsee jo luokan alle 120 kg. Kohdassa 3.1.2.2. tosin käsitellään ainoastaan lujuusvaatimuksia. https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/AIR%20M5-10%202020_lausunnolle_puhdas.pdf
Pilottia koskevien vaatimusten luonti vaatinee meidän harrastelijoiden aktiivisuutta. Omalla aktiivisuudellamme kykenisimme vaikuttamaan mm. siihen, millainen lentokoulutus ja terveydentilan toteaminen pilotilta tullaan vaatimaan. Kevyt ja pieni kone saattaa olla herkkä lennettävä, eikä ensilennolle mahdu opettajaa turvaksi.  

Poissa Ansis

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 608
  • Oikea nimi: Kari Ansamaa
Vs: 120 kg luokka?
« Vastaus #6 : Heinäkuu 19, 2020, 15:19:33 »
"Pilottia koskevien vaatimusten luonti vaatinee meidän harrastelijoiden aktiivisuutta. Omalla aktiivisuudellamme kykenisimme vaikuttamaan mm. siihen, millainen lentokoulutus ja terveydentilan toteaminen pilotilta tullaan vaatimaan. Kevyt ja pieni kone saattaa olla herkkä lennettävä, eikä ensilennolle mahdu opettajaa turvaksi. "

Jokainen lentäköön koneensa itse, kuten myös käyköön suhkussa tuhoten kaatumisellaan muutaman miljoonan €:n kerrostalon vesivhingon seurauksenan ja nouskoon keittiöjakkaralleen teloen vain itsensä...
Inertiaa noissa kevyissä koneissa ei oikeasti ei ole, joten...

Laittakaas ny oikeesti vaikka tähän ketjuun ehdotus OPS:n muutamiseksi perusteluineen.
Teen senkin muuten itse ;)

Tosittakaa ihmisyytenne ;)
My mind is willing, but purse is weak.

 

Powered by EzPortal