OPS M6-1 Laskuvarjohyppytoiminta

Aloittaja Markku Hiedanpää, heinäkuu 15, 2010, 13:24:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Hiedanpää

Uuden ilmailulain (1194/2009) mukainen ilmailumääräys laskuvarjohyppytoiminnasta on julkaistu ja se tulee voimaan 15.7.2010.
Kts: http://www.finlex.fi/data/normit/5537-opm6_01.pdf

pimattil

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - heinäkuu 15, 2010, 13:24:44
Uuden ilmailulain (1194/2009) mukainen ilmailumääräys laskuvarjohyppytoiminnasta on julkaistu ja se tulee voimaan 15.7.2010.

Pari kysymystä määräyksestä:

Lainaa3.2 Ilma-alukselle ja laitteelle asetetut vaatimukset 
[...]
3.2.4 Laskuvarjohyppylennoilla ilma-aluksessa tai laitteessa on oltava puukko tai vastaava teräase ohjaajan ja hyppääjien saatavilla.

Eli jatkossa turvatarkastuksessa sallittanee morat ja kirveet, kun kyse on hyppylentotoiminnasta? Onkohan tästä mennyt mitään viestiä tuonne suuntaan, ettei tarvitse alkaa selittelemään...

Lainaa3.3 Ilma-aluksen ja laitteen päällikölle asetetut vaatimukset
3.3.1 Ilma-aluksen päälliköllä on laskuvarjohyppylennolla oltava vähintään 100 tunnin kokonaislentokokemus ja vähintään 75 tunnin lentokokemus kyseisen ryhmän ilma-aluksella. Laitteen päälliköllä on oltava matkustajankuljetusoikeus.

Mikä on edellä mainittu "kyseisen ryhmän ilma-alus"? Äkkiä tulee mieleen, että jos Comp Airin päälliköltä, joka lentää hyppylentoa, vaaditaan 75 tunnin kokemus ko. ilma-aluksesta, niin eipä varmaan Räyskälässä paljon naureta tällä hetkellä. Jos taas riittää, että jollain kolmipyöräisellä ilma-aluksella em. tiima on takana, niin sittenhän homma on aivan toinen.
- Pirkka -

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: pimattil - heinäkuu 16, 2010, 22:35:40
Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - heinäkuu 15, 2010, 13:24:44
Uuden ilmailulain (1194/2009) mukainen ilmailumääräys laskuvarjohyppytoiminnasta on julkaistu ja se tulee voimaan 15.7.2010.

Pari kysymystä määräyksestä:

Lainaa3.2 Ilma-alukselle ja laitteelle asetetut vaatimukset 
[...]
3.2.4 Laskuvarjohyppylennoilla ilma-aluksessa tai laitteessa on oltava puukko tai vastaava teräase ohjaajan ja hyppääjien saatavilla.

Eli jatkossa turvatarkastuksessa sallittanee morat ja kirveet, kun kyse on hyppylentotoiminnasta? Onkohan tästä mennyt mitään viestiä tuonne suuntaan, ettei tarvitse alkaa selittelemään...

Lainaa3.3 Ilma-aluksen ja laitteen päällikölle asetetut vaatimukset
3.3.1 Ilma-aluksen päälliköllä on laskuvarjohyppylennolla oltava vähintään 100 tunnin kokonaislentokokemus ja vähintään 75 tunnin lentokokemus kyseisen ryhmän ilma-aluksella. Laitteen päälliköllä on oltava matkustajankuljetusoikeus.

Mikä on edellä mainittu "kyseisen ryhmän ilma-alus"? Äkkiä tulee mieleen, että jos Comp Airin päälliköltä, joka lentää hyppylentoa, vaaditaan 75 tunnin kokemus ko. ilma-aluksesta, niin eipä varmaan Räyskälässä paljon naureta tällä hetkellä. Jos taas riittää, että jollain kolmipyöräisellä ilma-aluksella em. tiima on takana, niin sittenhän homma on aivan toinen.

- Liikennekoneissakin on kirves  :thumbsup: eli puukko tai vastaava teräase on ilma-aluksen minimivaruste laskuvarjohyppytoiminnassa.

- Comp Airin ilma-alusryhmä on "lentokone" määräysteksti on:

" 3.3.1 Ilma-aluksen päälliköllä on laskuvarjohyppylennolla oltava vähintään 100 tunnin kokonaislentokokemus ja vähintään 75 tunnin lentokokemus kyseisen ryhmän ilma-aluksella. Laitteen päälliköllä on oltava matkustajankuljetusoikeus."

Joten 75 tuntia lentokoneella täyttää vaatimuksen.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod