Toimikuntien puheenjohtajiston valinta / liittokokous

Aloittaja masal, maaliskuu 10, 2010, 14:38:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

masal

Heippa,

toisella foorumilla on syntynyt keskustelua siitä miten toimikunnat muodostetaan ja kuinka avoimia valinnoissa ollaan. Liittokokouksessahan esitetään, eli viimeistään liittokokouksessa joku avaa suunsa ja ilmoittaa ehdokkaita eri toimikuntien puheenjohtajiksi ja varapuheenjohtajiksi. Sitten äänestetään jos syntyy tunkua. Tuon puheenjohtajiston valinnan jälkeen he kutsuvat toimikunnan jäsenet, yleensä parin viikon sisään on toimikunta kokonaisuudessaan selvillä.

Nyt onkin oiva aika ja tilaisuus ilmoittautua halukkaaksi joko puheenjohtajistoon jolloin nimi pitää saada liittokokouksessa ehdokkaiden listalle, tai sitten ilmoitella halukkuuttaan uudelle toimikaudelle toimikunnan jäseneksi, jolloin itsestään täytyy antaa kuulua uudelle puheenjohtajistolle pikimmiten liittokokouksen jälkeen tai nyt jo täällä julkisesti.

Itse ilmoitan tässä nyt, että olen käytettävissä EUT:n puheenjohtajan paikalle myös tulevalle kaudelle jos minua joku liittokokouksessa esittää. Taustanihan on täysin harrastajalähtöinen enkä aina osaa tai pikemminkään halua ajatella "ammattimaisella" tasolla. Lupakirjoina voimassa MGPL(FI), UPL-B, PPL(A)/SEA. Pari konetta olen rakentanut ja jotain on myös työn alla. Lähimpänä omia intohimoja on harrasterakentamisen ja "omatoimisen" ilmailun puolustaminen, vaikka ymmärränkin että ammatti-ilmailu vaatii ajoittain erilaista otetta ei se saa kohtuuttomasti rajoittaa harrastusmahdollisuuksia. Turvallisuuteen on pyrittävä, mutta tietty valinnanvapaus harrastustoiminnassa tulee sallia.

EUT:n menneen kauden tekemisiä ja tulevan ajatuksia voi katsella vaikka liittokokousmateriaalista
http://www.ilmailu.fi/fi/uutiset/?a=show&id=521

Markku Salminen

Nils Rostedt

Hei,
Markun innoittamana jatkan tähän ketjuun. Olen käytettävissä EUT:n varapuheenjohtajan paikalle jos joku minua liittokokouksessa esittää. Taustallani on noin 12 vuoden aktiivinen lentäjäkokemus, ensin mopulla ja nyttemmin pääosin ultrakeveillä. UL-opettajakurssikin on käyty mutta kelpuutus ei ole enää voimassa. Toimin ILMAILU-lehden uutispalstan avustajana ja joskus  artikkelikirjoittajana. "Tyyppejä" on 3 kpl mopusta, noin 8 kpl eri ultratyyppiä ja viimeisin kokemus oli DA42 Twin Star esittelylento.

EUT:ssä olen toiminut edunvalvontatehtävissä sekä kansallisten ultrakevyt-ilmailumääräysten valmistelun parissa (yhdessä muiden toimikuntalaisten kansssa) että EASA-määräysten valmistelussa. Olen SIL:n delegaatti EMF (European Microlight Federation)-liitossa ja mukana EMF:n LSA-projektiryhmässä, sekä myös pohjoismaisessa ultrakevyttoimikuntien yhteistyöryhmässä. EUT:n pöytäkirjoista löytyy jälkiä edesottamuksistani.  Edunvalvontakokemusta on myös työelämästä teletoimialalta, yli 10 v ajalta.

Intohimona on vaikuttaa sellaisten ilmailusäädösten ja -määräysten puolesta, jotka mahdollistavat moottoroidun harrastelentämisen kasvun turvallisesti ja kohtuuhintaan. Kehitteillä oleva LSA-koneluokka ja LPL-lupakirjakoulutus ovat tässä suhteessa suuri mahdollisuus.

masal

No niinhän siinä taas kävi, että liittokokouksessa ei kilpailua näistä varsinaisista toiminnan paikoista  syntynyt. Hieman ihmetyttää miksi hallituspaikoille on oikein tunkua, mutta sitten toimikuntiin ei ole minkäänlaista intohimoa näkyvissä. Työtä siis kartetaan vai miten tämä olisi tulkittavissa. No jokatapauksessa minä jatkan pj:nä ja Nikke vpj:nä vielä tämän vuoden.

Toimikunnan jäsenten valinta/nimitys on käynnissä. Nyt onkin hyvä hetki ilmoittautua, mutta pikaisesti (parin päivän sisään), minulle tai Nikelle mikäli tuntee omaavansa edunvalvonta, koulutus, lentokelpoisuus, lentotoiminta -kehittämishalua EUT:n lajien tiimoilta ja olisi valmis osallistumaan toimikunnan tekemiseen. Aktiivinen lajin harrastaminen/kouluttaminen/rakentaminen/katsastustoiminta antaa hyvän pohjan tälle toiminnalle. Rohkeasti ilmoittautumaan jos jokin noista asioista osuu kohdalle niin katsotaan olisiko paikka toimikunnassa.

Markku Salminen
EUT pj.

PS. Älkää sitten jälkeenpäin ihmetelkö jos lähes sama väki jatkaa... Ilmoittautuneita on yleensä juurikin NOLLA!!
PS2. Jos et itse ole etsimämme henkilö, niin käräytä kaveri!
Markku Salminen