Kirjoittaja Aihe: sessna 175  (Luettu 6816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa palmi

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 95
sessna 175
« : Helmikuu 03, 2010, 19:28:25 »

taas olis tyhmiä kysymyksiä!!

 jos oikein olen ymmärtänyt niin riittävän vanhan koneen saa rekisteröityä experimentaliksi jos sen valmistus on lopetettu yli 25 v sitten tai se on suunniteltu yli 40v sitten tai jotain sinnepäin niin saiskos tommosen 175 sessnankin jota on valmistettu vuosina 1958-62 kans experimentaliksi. olenko oikealla hajulla vai ihan kujalla???

Markku Hiedanpää

  • Vieras
Vs: sessna 175
« Vastaus #1 : Helmikuu 03, 2010, 21:59:35 »
C175 on EASA hyväksytty lentokone, kts: http://www.easa.europa.eu/ws_prod/c/doc/ptf/non_eu_aircraft.pdf

Paikalla Reijo Österberg

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 254
  • ICP Bingo 4S VG.
Vs: sessna 175
« Vastaus #2 : Helmikuu 04, 2010, 11:42:40 »

taas olis tyhmiä kysymyksiä!!

 jos oikein olen ymmärtänyt niin riittävän vanhan koneen saa rekisteröityä experimentaliksi jos sen valmistus on lopetettu yli 25 v sitten tai se on suunniteltu yli 40v sitten tai jotain sinnepäin niin saiskos tommosen 175 sessnankin jota on valmistettu vuosina 1958-62 kans experimentaliksi. olenko oikealla hajulla vai ihan kujalla???
C175 on EASA hyväksytty lentokone, kts: http://www.easa.europa.eu/ws_prod/c/doc/ptf/non_eu_aircraft.pdf

C175C vm-62 OH-CWH löytyy myös liite II:sta, joten sitä ei koske PartM, onko näin?
-Reijo Österberg-

Poissa palmi

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 95
Vs: sessna 175
« Vastaus #3 : Helmikuu 04, 2010, 14:01:06 »

aika harmillista kerkesin jo vähän innostua ei taida saada mistään valmista nelipaikkaista experimental koneeksi rekisteröitävää
 huom järki hintaan 2 paikkaisia löytyy pilvin pimein mut ei nelipaikkaisia.

Markku Hiedanpää

  • Vieras
Vs: sessna 175
« Vastaus #4 : Helmikuu 04, 2010, 15:27:25 »
taas olis tyhmiä kysymyksiä!!
 jos oikein olen ymmärtänyt niin riittävän vanhan koneen saa rekisteröityä experimentaliksi jos sen valmistus on lopetettu yli 25 v sitten tai se on suunniteltu yli 40v sitten tai jotain sinnepäin niin saiskos tommosen 175 sessnankin jota on valmistettu vuosina 1958-62 kans experimentaliksi. olenko oikealla hajulla vai ihan kujalla???
C175 on EASA hyväksytty lentokone, kts: http://www.easa.europa.eu/ws_prod/c/doc/ptf/non_eu_aircraft.pdf
C175C vm-62 OH-CWH löytyy myös liite II:sta, joten sitä ei koske PartM, onko näin?
Sille on aikoinaan annettu uudelleenrakennuslupa ja sillä on kansallinen lupa ilmailuun, joten se noudattaa huoltotoiminnassa kansallisia vaatimuksia.

Poissa ppohja

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: sessna 175
« Vastaus #5 : Helmikuu 04, 2010, 15:45:26 »

aika harmillista kerkesin jo vähän innostua ei taida saada mistään valmista nelipaikkaista experimental koneeksi rekisteröitävää
 huom järki hintaan 2 paikkaisia löytyy pilvin pimein mut ei nelipaikkaisia.

MCR:ltä löytyy nelipaikkainen, naapurissa olisi aihio myynnissäkin:
http://www.dynaero.se/till-salu/default.asp?m=16

(Tuo näkyy tosin olevan 2-paikkainen, mutta eikös eksperimentalhenkeen kuulu modaaminen ?)
t.Pietu

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: sessna 175
« Vastaus #6 : Helmikuu 05, 2010, 11:16:08 »
(Tuo näkyy tosin olevan 2-paikkainen, mutta eikös eksperimentalhenkeen kuulu modaaminen ?)
t.Pietu

Hmm, 152:sta kolmipaikkainen. Kelpaisi jo mullekkin. Saisi likan
takapaksiin  :lol:

Poissa Esa Virtanen

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: sessna 175
« Vastaus #7 : Helmikuu 05, 2010, 11:28:51 »
Hmm, 152:sta kolmipaikkainen. Kelpaisi jo mullekkin. Saisi likan
takapaksiin  :lol:

Minulla on hämärä mielikuva, että jossain 'mopon' lentokäsikirjassa olis maininta 'lastenistuimesta'.

Poissa palmi

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 95
Vs: sessna 175
« Vastaus #8 : Helmikuu 05, 2010, 11:50:00 »


 mopo sessnaan saa lasten istuimen lisävarusteena ja painoa sille saa laittaa 52kg typykän maksimissaan ei tarvi olla edes 152 sen saa 140 ja 150 mopoon

Markku Hiedanpää

  • Vieras
Vs: sessna 175
« Vastaus #9 : Helmikuu 06, 2010, 23:42:51 »
Istuimen saa kyllä lisävarusteena, mutta riittääkö koneen kuormattavuus?

Poissa palmi

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 95
Vs: sessna 175
« Vastaus #10 : Maaliskuu 20, 2010, 17:59:50 »

tossa mietin jos lentokone ei ole easan tyyppihyväsyttyjen koneiden listalla voinko silloin itse huoltaa ja korjata koneeni vai pitääkö se saada rekisteröityä experimentaaliksi että voin niin tehdä esimerkkinä vaikka cessna 170 tai 140 kumpaakaan ei löydy listalta yritin pykäläviidakosta saada tolkkua mutta en löytänyt vastausta aiheeseen.

 voisko joku asiasta tietävä hieman selventää :stupidme:

Poissa Mikko Nikunen

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 92
    • http://www.geocities.com/mnikunenkr1/
Vs: sessna 175
« Vastaus #11 : Maaliskuu 21, 2010, 13:35:21 »
Liite II koneen voit huoltaa AIR M5-3 mukaisesti.  http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/imt-air-m/aim5_03.pdf

1. Easa liite II koneet on lueteltu tässä. http://www.easa.europa.eu/ws_prod/c/doc/ptf/Annex_II-25-Feb-2008.pdf

2. Suomessa rekisteröidyt liite II koneet. http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Harrasteilmailu/Liite_II_3-11-2009.pdf

Eli jos saat hankittua koneen listalta 1 tai 2, homma ok. Toinen vaihtoehto on että ostat romun ja yrität saada sille rakennusluvan.

Poissa palmi

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 95
Vs: sessna 175
« Vastaus #12 : Maaliskuu 22, 2010, 19:04:22 »
kiitos vastauksesta tolla päästään jo pitkälle mutta hieman jäi epäselväksi voiko moottorin peruskorjata itse jos anoo luvan ilmailuhallinnolta jos on näyttää totee että omaa riittävät taidot ja työkalut peruskorjauksen suorittamiseen koska olisi harmillista jos joutuisi sen jossain muualla teettämään?

Markku Hiedanpää

  • Vieras
Vs: sessna 175
« Vastaus #13 : Maaliskuu 22, 2010, 20:42:19 »
Jos ilma-alukselle on rakennuslupa jonka laajuudessa on moottorin peruskorjaus ja sille on edellytykset (tieto, taito, ohjeet ja välineet).

 

Powered by EzPortal