Myydään kappale Suomen lentävää historiaa Cessna C-150 Mod. OH-CSW

Aloittaja sikatopi, joulukuu 09, 2009, 00:11:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sikatopi

SierraWiski Lappeenrannassa ilmailuyhdistyksen hallissa. Yksityiskohtaisempaa tekniikkatietoa myöhemmin lisätään  tai sitten sähköpostitse. Koneesta kuva foorumin galleriassa. Hintapyyntö 13,500 €

Kekkuli

Onko tuo ny sitte experimental kun koneen ovessa nii lukee vai kui. Pienellä kokemuksella ja vielä heikolla ymmärrykselläkin olen luullut, että tuo OH-:n jälkeinen merkki olisi experimental-vehkeillä X?
Jos on experimental, niin miten se näkyy esim. huoltojen järjestämisessä?
Modifioitu -  mitä?
Paljonko on lennetty runko / moottori?
Mitä vimpaimia sisältä löytyy?

Lisäkuvat olisi mukava nähdä - esim. kabiinista sisältä...

keijo.haapanen atta netti.fi

pimattil

Lainaus käyttäjältä: Kekkuli - joulukuu 09, 2009, 12:29:29
Onko tuo ny sitte experimental kun koneen ovessa nii lukee vai kui. Pienellä kokemuksella ja vielä heikolla ymmärrykselläkin olen luullut, että tuo OH-:n jälkeinen merkki olisi experimental-vehkeillä X?
Experimentalilla tarkoittanet harrasterakenteista lentokonetta tässä tapauksessa. Muutoinhan kaikki Liite 2 koneet ovat experimentaleja eli eivät tyyppihyväksyttyjä.

Käytännössä kuitenkin siis näille entisille tyyppihyväksytyille, joihin on tehty riittävän iso muutostyö ja ne on näin ollen muutettu Liite 2-koneiksi, niin rekisteritunnus on kuitenkin jäänyt vanhasta koneesta. Tämän vuoksi niissä sitä X:ää ei siinä ole.

Lainaa
Jos on experimental, niin miten se näkyy esim. huoltojen järjestämisessä?
Koe- ja harrasteluokkaan kuuluvan ilma-aluksen lentokelpoisuus ja huolto ks. AIR M5-3.
- Pirkka -

Kekkuli

Juu, tuota juurikin yritin kysyä, mutta kun en osannut.

Millaisia muutoksia tähän SierraWiskiin on tehty? Sellaisen käsityksen olen isojen poikien jutteluita seuraamalla saanut, jotta pienet muutokset eivät tyyppihyväksyttyä muuta muuksi - että täytyisi pikkucessnankin kohdalla olla jotakin tyyliin muuttaminen kannuspyöräkoneeksi tms. Tuohan näytti ainakin kuvassa olevan vielä kolomipyöräinen.

Keijo

Kekkuli

Selevä.

Mites muuten koneessa esim. moottorin kunto / tunnit, potkuri ja esim renkaiden kunto?

Millainen varustus ohjaamossa on?

Keijo