Katselimpa noita luonnoksen mukaisia koululentovaatimuksia ja heräsi ajatuksia:
Jos on jo olemassa oleva pahvi, esim. UPL & MGPL, tuo 15 tunnin vaatimus tuntuu yhtä-äkkiä
suhteellisen suurelta, esim. kun verrataan MGPL-pahvin omaavalle koululentovaatimusta UPL:llään, mikä on minimi 2 tuntia koululentoja.
Toki puhutaan teknisesti erilaisesta värkistä kuin perinteinen leko, että vaatimus voi olla sinällään perusteltu, mutta 15 tuntia koulutiima on pitkä aika,
jos suhteutetaan tuohon 2 tuntiin.
Eli tässä suhteessa logiikkana tuntuisi järkevältä antaa määräyksillä mahdollisuus pienemmällä tuntimäärällä, opettaja siitä kumminkin
vastaa koska uskaltaa päästää yksin autogiron kimppuun, vaikka olisi takana XXX määrä koulutunteja gyrolla.
Eli kysymys gyro-lentäjille, miten vaikeaa gyro-lentäminen on käytännössä ns. "normaali"-lentämiseen verrattuna?
t: Jarno