Kirjoittaja Aihe: Experimental Cessna 152:sta  (Luettu 4480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kinnp-24

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 24
    • http://
Experimental Cessna 152:sta
« : Helmikuu 06, 2004, 09:20:12 »


             Moi kaikki Exprimental asiantuntijat.


          Onko mahdollista, ja onko suomessa muutettu yhtään Cessna 150 sarjan pienkonetta Experimental versioksi.? Jos on,  millä muutoksilla tällinen projekti on mahdollista..?
                 Kiitos etukäteen..     -Pekka

Poissa Nils Rostedt

  • EUT
  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 300
    • http://
Experimental Cessna 152:sta
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2004, 23:00:14 »
Tässä linkki Ilmailu-lehdessä vuosi sitten olleeseen kirjoitukseen: http://www.ilmailuliitto.fi/experimental/a..._0102_44-47.pdf

Lisätietjoja lienee luvassa ainakin Experimentalpäivillä tämän kuun lopulla....?
/Nils

Poissa Ansis

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 610
  • Oikea nimi: Kari Ansamaa
Experimental Cessna 152:sta
« Vastaus #2 : Helmikuu 07, 2004, 12:54:35 »
Lainaus
Cessna 150 sarjan pienkonetta Experimental versioksi.? Jos on,  millä muutoksilla tällinen projekti on mahdollista..?
                 Kiitos etukäteen..     -Pekka
Ei maksa vaivaa, valitettavasti. Tehtaan huolto-ohjeet koskevat kaikkea mitä ei ole modattu.

Kari.  
My mind is willing, but purse is weak.

Poissa AKu

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 12
  • Oikea nimi: Ari Kutvonen
Experimental Cessna 152:sta
« Vastaus #3 : Helmikuu 07, 2004, 23:26:25 »
Totta koskien tehtaiden huolto-ohjeita. Mutta tekevä taho voi olla eri.

Mutta alkuperäinen kysymys oli, että onko tehty.
On.
Muutama muutettu kannuspyörälle, muutama työnalla.
Osaan vaihdettu isompi kiuas eteen.

Nokka pyörällä oleva 150 hp vehje taitaa toimia hinurina Rovaniemellä.

 

Poissa Aki Suokas

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 541
    • HTH kotisivut
Experimental Cessna 152:sta
« Vastaus #4 : Helmikuu 08, 2004, 17:33:03 »
On tehty, esim OH-XLS.

Mutta ei se kannuslaskuteline tai 150 hp moottori yksin tee luokitusmuutosta koneeseen.
Koska noista molemmista on olemassa STC (eli lisätyyppihyväksyntä).
Muutos joka on tehty STC kitistä säilyttää alkuperäisen hyväksynnän.

Muutos, joka on itse suunniteltu saattaa aiheuttaa luokituksen muutoksen.
Mutta se on aina vähän tapauskohtainen juttu.

Mutta kaikki alkuperäiset huolto-ohjeet ja käyntiaikarajoitukset ovat tämänkin jälkeen edelleen voimassa.

Aki
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.windcraft.fiwww.flynano.com, www.eurofox.fi

 

Powered by EzPortal