Kirjoittaja Aihe: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti  (Luettu 57011 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« : Huhtikuu 03, 2007, 09:13:31 »

Yleisesti ottaen keskiverto suomalaiselta pilotilta voi hyvin nipistää nuo noin viisi kiloa parin kuukauden Atkinsilla  ;D


Toman prkele... Nyt on pakko pistää malli, miten kuormattavuus koneessa vain
lisääntyy viikosta toiseen "kevennetyllä" atkinsinilla!  *0*

Pitäiskin lisätä tohon vielä vihreä käppyrä kuvaamaan, jotta kuinka paljon
kuormattavuus kasvaa  :2funny:



Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2007, 09:22:33 »
Loistavaa!  *0*
Way to go Jari,

Vaikka sen uhalla että äijämäisyys kärsii ja tämä menee pahasti off-topikin puolelle niin Itseltäni sain katoamaan 20kg, 5kk ajanjaksolla tämän samaisen herra Atkinsin ideoiden avulla. aloituspaino oli 110 nyt on 90 ja tavoitteena olisi tuo standardi 80.

Nyt voi jo ihan laillisestikin ottaa kyytiläisiä mukaan :) (riippuen tietysti hieman kyyditettävän koosta)

Ja mitä parasta, tämä on huomattavasti halvempi keino kun titaanipultit ja hiilikuitu...
Terveisin
Tom Arppe

Poissa Antsu

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 114
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2007, 10:05:29 »
Meitä on lähdössä kesäkuussa Unkariin ilmailuystävämme viinitilalle 4 henkilöä C172:lla. Sovittiin, että kaikkien kilojen tilalle, mitkä laihdutetaan viime kesästä, saadaan ottaa vastaava määrä viiniä mukaan kotimatkalle.
Arvatkaapa onko miesten paino pudonnut? Kyllä vain!  *0*

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #3 : Huhtikuu 03, 2007, 10:45:25 »
kesästä, saadaan ottaa vastaava määrä viiniä mukaan kotimatkalle.
Arvatkaapa onko miesten paino pudonnut? Kyllä vain!  *0*

No nyt kyllä putosi pohja totaalisesti "miesvaltaisesta" lentoporukasta.
Viini on neideille tarkoitettua sipsuttelujuomaa. Rommia ja vastaavaa,
niin....  :tickedoff:

Mutta ok, nyt kyllä meni jo sen verta ohi aiheesta, että täytyy hillitä
näitä asian vierestä meneviä vastauksiani.

 :2funny:

Poissa taotao

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 220
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #4 : Huhtikuu 03, 2007, 10:53:33 »
Pitäiskö perustaa oikeen foorumi asialle miten lisätään laillisesti ultrien kuormattavuutta *0*
Ei taida vaatia edes Laitoksen lupaa jos ei mene Anorexian puolelle silloin voi mennä medikaali :(
Tosin taitaa olla turha pelko :2funny:

Poissa P.Lehtinen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 133
    • http://www.aerotecno.fi
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #5 : Huhtikuu 03, 2007, 11:48:13 »
Eiei.. Nyt äijät menee hakoteille.... ÄIJÄmäisyydestähän ei luovuta!! Hommataan sellaiset koneet alle jotka jaksaa viedä ukot taivaalle!!!

PS. itekki 12kg atkinssilla pois...

Poissa jkph

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 57
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #6 : Huhtikuu 03, 2007, 12:23:14 »
Mikä se Atkins oikein on?  ;D

Tosimies hikoilee liikkuessaan ja ryystää samalla kaljaa ettei jano yllätä. Voi vaikka vahingossa vielä kunto nousta. Yli 10kg lisää kuormattavuutta tuolla tavoin ja fillari kulkee entistä kovempaa.
Tieto lisää tuskaa. Onneksi on Buranaa.

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 247
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #7 : Huhtikuu 03, 2007, 14:01:07 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Atkins_Diet - vältetään hiilihydraatteja ja syödään proteiinia sen sijaan (lihaa, sopii äijälle hyvin) - esim. pihvin kanssa vaihtaa perunan pois ja tilalle esim. jotain muita vihanneksia mitkä ei ole pelkkää tärkkelystä. Eli sama idea kun tässä yhden ranskalaisen hepun "syön hyvin ja laihdun" -dieetissä. Fiilis on kanssa paljon parempi kun ei ole koko ajan nälkä.

Ja toimii. Voisi itsekin taas... on päässyt takaisin nääs. ;)

//T

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #8 : Huhtikuu 03, 2007, 14:16:52 »
Eiei.. Nyt äijät menee hakoteille.... ÄIJÄmäisyydestähän ei luovuta!! Hommataan sellaiset koneet alle jotka jaksaa viedä ukot taivaalle!!!

PS. itekki 12kg atkinssilla pois...

Alkoi veren sokerit olemaan turhan koholla. Oli pieni pakko, ettei tulevaisuudessa
jää medikaali hyllylle sen vuoksi. Painon mukaan ei vielä olisi onkelmia ollut  ;)

Poissa jkph

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 57
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #9 : Huhtikuu 03, 2007, 14:36:21 »
Alkaa mennä sivuun varsinaisesta aiheesta, mutta sivujuonne on hyvä sekin. Atkins on kyllä tuttu mutta itse valitsin liikunnan lisäyksen keventymisen ohella tulevien sivuvaikutusten takia. Ja pientä hienosäätöä siihen mitä syö. Kun vielä pystyis jättämään oluen mutta kun se vaan on NIIN hyvää hikitreenin jälkeen  ;)

Vaihteeksi jotain fiksua ja yleishyvää: Haaste kaikille forumilaisille: Saadaanko yhden ultran max TOW poistettua porukalla kesäkuun alkuun mennessä? Kukin tavallaan, Atkins, paasto tai hikoilu.
Tieto lisää tuskaa. Onneksi on Buranaa.

Poissa pimattil

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 625
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #10 : Huhtikuu 03, 2007, 17:05:07 »
Ollaan kyllä pahasti ulkona aiheesta, kuten tässä säikeessä jo aiemmin todettiin, mutta jatketaan...

Itse en ainakaan näe mitään syytä yrittää tiputtaa liikakiloja liikkumalla -- nehän ovat alunperin tulleetkin syömällä. Jotta jonkun suklaalevyn energiat ovat lenkillä käytetty, pitää liikkua aivan pirusti. Ei toki mahdoton tapa sekään, mutta kyllä siinä hiki varmasti tulee.

Kun nykyultraan ei saa kahta normaalipainoista miestä, täyttä tankkia ja vähän jotain tavaraakin mukaan niin siinä ollaan pielessä. Itse näen ratkaisuna oikeat lentokoneet...  ;D Joskaan ei niissäkään kaikissa em. "vaatimukset" toki täyty -- riippuu miten tilannetta katsoo.
- Pirkka -

Poissa Matti Rissanen

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 272
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #11 : Huhtikuu 03, 2007, 18:21:50 »
Tai sitten voisi lisätä kuormattavuutta levytankoon ja hutkia kunnes 45min reservi tulee vastaan.

Yksipaikkaisilla tangoilla kuormattavuus on oltava väh 95kg, tyyli vapaa  ;D

Lisäksi voisin ehtottaa oman koneen max.sivutuulikomponentin pituisia lenkkejä, tyyli edelleen vapaa.

Jatkuva laskukierroksen natkutus (kierros kaikille, minun laskuuni) voisi korvautua vaikkapa pysäytysverkon ylitse läheteltävillä urheilukäyttöön suunnitelluilla ammuksilla, rypäleaseiden käyttöä ei vastapuoli välttämättä katso hyvällä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2007, 21:10:15 kirjoittanut Matti Rissanen »

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #12 : Huhtikuu 03, 2007, 19:49:01 »
Tai sitten voisi lisätä kuormattavuutta levytankoon ja hutkia kunnes 45min reservi tulee vastaan.

  :police: *0* :2funny:

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 247
Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #13 : Huhtikuu 03, 2007, 21:27:38 »
Kun nykyultraan ei saa kahta normaalipainoista miestä, täyttä tankkia ja vähän jotain tavaraakin mukaan niin siinä ollaan pielessä. Itse näen ratkaisuna oikeat lentokoneet...  ;D Joskaan ei niissäkään kaikissa em. "vaatimukset" toki täyty -- riippuu miten tilannetta katsoo.

Noh, PIKissä on ihan oiva kaksipaikkainen Diamond DA-40, kaksi suomalaista miestä ja saa kerosiiniakin mukaan ;D Penkkejä tosin on neljä...

//T

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #14 : Huhtikuu 05, 2007, 08:52:24 »
Siirsin diettiohjeet omaksi aiheeksi, kun näytti aihe osuvan aika monelle :)

Tästä se siis alkoi:

Lainaus
"Yleisesti ottaen keskiverto suomalaiselta pilotilta voi hyvin nipistää nuo noin viisi kiloa parin kuukauden Atkinsilla"


Ja "nuo viisi kiloa" oli siis Rotax 582 ja HKS 700E painoero...
Terveisin
Tom Arppe

Poissa jkph

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #15 : Huhtikuu 06, 2007, 13:06:17 »
Lisäksi voisin ehtottaa oman koneen max.sivutuulikomponentin pituisia lenkkejä, tyyli edelleen vapaa.


Ei ole omaa konetta mutta näyttää henk koht sivutuulikomponentti olevan n 19 kt, vapaa tyyli menee lihasvoimalla pyörien päällä. Tuolla matkalla kuluu kaloreita 170g Fazerin sinisen verran. Tai seitsemän oluen verran. Nuita muutaman kerran viikossa niin sitten..
Tieto lisää tuskaa. Onneksi on Buranaa.

Poissa Markku Korsumäki

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 14
    • http://koti.mbnet.fi/korsu
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #16 : Huhtikuu 11, 2007, 00:06:45 »
Ei taida vaatia edes Laitoksen lupaa jos ei mene Anorexian puolelle silloin voi mennä medikaali :(
Tosin taitaa olla turha pelko :2funny:
Itse sain tänään medikaalin seuraavaksi 5-vuotiskaudeksi, painoindeksi noin 18 (ei siis vielä liikaa anoreksiaa). Elopaino tuollaiset 62 kg, joten tyytyväisenä lennän ihan bensojen kanssa, ellei sitten ole joku tukevampi kaveri lisäpainona.

-Markku

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #17 : Huhtikuu 11, 2007, 11:49:00 »
Meikäläisellä tuo painoindeksi on vielä 26.3, mutta aamun numerot väitti että jällen saa lisätä bensan määrää 1.33 litralla...
Kunhan pääsen siihen 23.6 päämäärään niin saa sitten ottaa vielä 12 litraa lisää. Silloin kokonaismäärä taitaa riittää jo hienolla turvamarginaalilla Barkarbyhyn asti, olkoon sitten vaikka hieman tukevampikin vastainen puhuri.

Tuossa kun oli juttua sivutuulikomponentin pituisista lenkeistä niin itse jouduin laskemaan juuri bensan mukaan saamisen niukkuuden takia viime Bbyn reissulla 25 solmun sivutuuleen.
Ei kai tässä muu auta kun mennä sotkemaan fillarilla tuo samainen määrä kilometrejä. Ehkä sitten seuraavan kerran päästään suoraan kentälle missä on sivutuulikomponentti kohillaan  :thumbsup:
Terveisin
Tom Arppe

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #18 : Huhtikuu 11, 2007, 12:16:56 »
painoindeksi noin 18 (ei siis vielä liikaa anoreksiaa).

Herraisä. Ja kylkiluut törröttää näkyvissä, kädet näyttävät
kahdesta+yhdestä tulitikusta tehdyiltä. Kasvot tyyliä pääkallo?

Ei-hyvää-päivää tuokaan homma aivan isojen miesten oikeesti  :o

Poissa pimattil

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 625
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #19 : Huhtikuu 11, 2007, 12:25:20 »
Silloin kokonaismäärä taitaa riittää jo hienolla turvamarginaalilla Barkarbyhyn asti, olkoon sitten vaikka hieman tukevampikin vastainen puhuri.

Onkos tuossa nyt hätiä mitiä vesikoneen kanssa. Barkarbyn kiintotien 24 kynnykseltä on alle 4 km mereen (Sollentuna idässä päin), joka yltää Suomeen asti. Ts. airo(t) mukaan vaan ja lennät vettä pitkin perille... ja tuossa soutaessa häviää ne viimeisetkin kilot, varsinkin jos vähän kauemmas lasket.  >:D
- Pirkka -

Poissa Karoliina

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 937
  • JAA-PPL, FAA-PPL, UPL, 1 Northern Atlantic USA-FIN
    • http://designaplane.blogspot.com
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #20 : Huhtikuu 11, 2007, 14:54:47 »
painoindeksi noin 18 (ei siis vielä liikaa anoreksiaa).

Herraisä. Ja kylkiluut törröttää näkyvissä, kädet näyttävät
kahdesta+yhdestä tulitikusta tehdyiltä. Kasvot tyyliä pääkallo?

Atkinsia vaan kehiin ja suklaalevyt pannaan ja lihaakin vain kerran viikossa.

Niukkuusperiaatteella tosin voi olla vaikutusta myös lentoturvallisuuteen kun
verensokeri on matala lentotehtävää suoritettaessa syömättömyydestä johtuen ja
siitä voi aiheutua vaikka inkapasitanssi ja tonttiintulo.  :uglystupid2:

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #21 : Huhtikuu 11, 2007, 15:18:04 »
Atkinsia vaan kehiin ja suklaalevyt pannaan ja lihaakin vain kerran viikossa.

Ääh. Mitään 100% atkinsinia, vaan siitä helpotettu versio käyttöön ja paino
eikunvain tippuu. nyt ei ole duunista pistää malliksi exel taulukkoa, mutta
mahtavasti menee, eikä ole probleemia liian alhaisesta verensokeristakaan.

Itse noudatIN alunperin vasemmanreunimmaista "ketokarppi" ja nyt pikkuhiljaa
siirryn tuohon "Alakarppiin", jos viitsin. Ketokin tuntuu rullaavan ilman mitään
ongelmia.

http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/02/index.php?sivu=ateriamatriisi

Ja sitä lihaa/kanaa/kalaa/äyriäisiä syödään  :tickedoff: päivittäin (ja vielä
mielellään grillattuna, että mielikin pysyy virkeänä)  :2funny:.
Muuten ei hommasta tule mitään.

Edit:

Tossapa halukkaille simppeli systeemi, jolla tutkailla tämän "atkinsin" dieetin
kiroja, eli hiilihydraatteja. Proteiinia vedetään nassuun minkä keritään :-)

Tämän kokoisella sällillä tavoite/vuorokausi max 40g "hiiltä". Todella helppo
homma ja ennenkaikkea! toimii!

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=bottom&portion=100g&lang=fi

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2007, 16:27:08 kirjoittanut Jari Kaija »

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #22 : Huhtikuu 11, 2007, 17:43:08 »
Silloin kokonaismäärä taitaa riittää jo hienolla turvamarginaalilla Barkarbyhyn asti, olkoon sitten vaikka hieman tukevampikin vastainen puhuri.

Onkos tuossa nyt hätiä mitiä vesikoneen kanssa. Barkarbyn kiintotien 24 kynnykseltä on alle 4 km mereen (Sollentuna idässä päin), joka yltää Suomeen asti. Ts. airo(t) mukaan vaan ja lennät vettä pitkin perille... ja tuossa soutaessa häviää ne viimeisetkin kilot, varsinkin jos vähän kauemmas lasket.  >:D

Juuh, näin on, on kyllä turvallisempi olo vesikoneella veden päällä mutta sitten kun mennään hieman alespäin, siinä 25 solmun tuulessa, ja katsotaan lähempää niitä 3-4 metrisiä aaltoja niin ei olekaan enään niin turvallinen olo :embarassed: Eikä ole tuolla ahvenanmaan merellä edes saaria jonka taakse voisi laskeutua....
Soutamisesta tuli mieleen että pitäisi varmaan asentaa hankaimet että saisi kunnon airot ulos, sillä pienellä melalla ei mennä kun myötätuuleen :)

Asiasta toiseen, oli tuossa hieman luppoaikaa ja tein Lentäjäpoikien painoindeksilaskurin (sorry lentäjänaiset, yritän joskus tehdä vastaavanlaisen myös naislle).
Tämä laskuri myös kommentoi hieman sitten, joten herneitä ei kannat imaista sieraimiin. Olen myös muokannut suosituskiloja hieman inhimmillisemmiksi koska vaikka täällä harrastetaan ultrakevytlentämistä niin ei sitä nyt silti mikään anorektikko tarvii olla.

Kokeilkaa sitä täältä http://ilmailu.org/painoindeksi/lentajapoikien_painoindeksi.htm

Ja nyt ei kun roudaamaan alati pienenevää ihrakasaa punttisalille, tekivät täällä Masalassa todella hienon liikunta arenan (Blue1 Arena) wanhasta Atlas Copcon tehtaasta joka seisoi tyhjillään monta vuotta.
Terveisin
Tom Arppe

Poissa jkph

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #23 : Huhtikuu 11, 2007, 17:45:08 »
Lainaus

Atkinsia vaan kehiin ja suklaalevyt pannaan ja lihaakin vain kerran viikossa.

Niukkuusperiaatteella tosin voi olla vaikutusta myös lentoturvallisuuteen kun
verensokeri on matala lentotehtävää suoritettaessa syömättömyydestä johtuen ja
siitä voi aiheutua vaikka inkapasitanssi ja tonttiintulo.  :uglystupid2:


Fiksu huomio, mitä keinotekoinen sokeritauti aiheuttaa, pidemmillä lennoilla etenkin. Ken tietää atkinsin vaikutuksista voisi avautua. Ennenkin on mennyt koneita ketoon pilotin verensokerin mataluuden takia, wittu mua kiinnostanu kertoi eräs hengissäselvinnyt.

Muistakaa kesäkuumalla, urheilujuomaa (oikeasti  :2funny: ), salamia ja lihapiirakkaa, sillä pysyy pilotti taivaalla tuntitolkulla. Olutta vasta keikan jälkeen
Tieto lisää tuskaa. Onneksi on Buranaa.

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #24 : Huhtikuu 11, 2007, 20:25:56 »
Ken tietää atkinsin vaikutuksista voisi avautua. Ennenkin on mennyt koneita ketoon pilotin
verensokerin mataluuden takia, wittu mua kiinnostanu kertoi eräs hengissäselvinnyt.

Atkinsinista ei kukaan todellisuudessa tiedä vielä mitään muuta kuin sen toimimisen
syyn. Verensokerin vähyys heikotuskohtauksissa EI PÄDE tuolla kuurilla, sillä sama
energia, joka oltaisiin ennemmin otettu juuri siitä sokerista, otetaan nyt rasvasta &
proteiinista.

Se joka väittää, että tietää, väittää että joku tietää, puhuu silkkaa puppua tai
vastaavasti uskoo puppupuheita. Milloin mikäkin "tutkimus" kumoaa toisensa.
Eivät yksinkertaisesti kykene vielä päättämään. Liian vähän tietoa kerääntynyt
riittävän pitkällä aikavälillä.

Katsotaan 10-40 vuoden päästä, kun edes jotain TODELLISTA tietoa jollakin on
asiaan esittää.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2007, 08:26:44 kirjoittanut Jari Kaija »

Poissa Matti Rissanen

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 272
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #25 : Huhtikuu 11, 2007, 21:40:48 »
No, proteiinipitoinen ruoka vie näläntunnetta.

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2674

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 247
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #26 : Huhtikuu 12, 2007, 00:02:46 »
Niukkuusperiaatteella tosin voi olla vaikutusta myös lentoturvallisuuteen kun
verensokeri on matala lentotehtävää suoritettaessa syömättömyydestä johtuen ja
siitä voi aiheutua vaikka inkapasitanssi ja tonttiintulo.  :uglystupid2:

Ei, vaan juuri täysin päinvastoin. Kyse ei ole siitä ettei ruuasta saa energiaa, vaan siitä että se energia on proteiinista, joka imeytyy elimistöön hitaammin kuin hiilihydraatti (sokeri)

1) Antero Atkins-dieettiläinen syö proteiinipitoista sapuskaa ja verensokeri nousee hitaammin mutta heilahtelut ovat siten tasaisempia. Ruokailun jälkeen myös verensokeri laskee hitaammin. Fiilis on tasaisen mukava.

2) Nipa Nörtti vetää sokericolaa ja patukkaa aina kun tulee vähän nälkä ja alkaa heikottaa. Verensokeri ampuu kattoon ja fiilis on kerrassaan euforinen, sen vartin verran - kunnes verensokeri putoaa kuin kivi yhtä nopeasti kuin nousikin, koska nopeat hiilihydraatit on nopeasti käytetty ja muutettu vararavinnoksi. Olo on kauhea ja pakko saada lisää syötävää. Painoindeksi voi paksusti ja tässä vasta oikeasti iskee se väsy ja keskittymisvaikeus.

Sen mitä itse on "proteiinikuuria" harrastanut joskus, olo oli erittäinkin miellyttävä ja tasainen, koskaan ei ollut hillitön nälkä, vaan kun söi säännöllisesti ja hyvin, olo pysyi tasaisena ja jaksoi paljon paremmin. Sitä nälän aiheuttamaa väsymystä ja heikkoa oloa ei vain tule.

Tuo sokerin mättäminen heti kun tulee vähän nälkä saa aikaan sellaisen oravanpyörän että päätä alkaa särkeä heti jos ei vähään aikaan saa sokeria naamaan..

//Tuomas

Poissa Karoliina

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 937
  • JAA-PPL, FAA-PPL, UPL, 1 Northern Atlantic USA-FIN
    • http://designaplane.blogspot.com
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #27 : Huhtikuu 12, 2007, 15:25:15 »
Off-topic:
Jari:
Vanha IE (Vistan mukana tulevaa vanhempi versio) ei osaa skaalata kuvia oikein. En vaan jaksa tägittää kuviin absoluuttisia kokoasetuksia kun sivut toimivat täysin
hyvin kaikilla muilla selaimilla paitsi antiikki-IE:llä, myös Windows-ympäristössä, ja vanhanaikaisen selaimen vikojen
paikkailusta ei ole paljoa iloa kun kuka tahansa voi käyttää parempaa selainta kuin tuo vanha pommi.
Hyvän selaimen josta ei tarvitse koko ajan valittaa, voi asentaa vaikka tästä osoitteesta: http://www.mozilla.com/

t: Karoliina

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 247
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #28 : Huhtikuu 12, 2007, 15:53:48 »
Voitaisko me jättää täällä nää aiheet foorumin ulkopuolelle, kiitos?

Jos luppoaikaa on, menkää vaikka lentämään.

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #29 : Huhtikuu 20, 2007, 19:26:11 »
Taas on saatu 2.7 litraa bensaa lisää kyytiin, jos teillä on pokkaa niin pitäkää kirjaa painosta http://www.noeasyway.com osoitteessa ja liittykää ryhmään Ultrakevyt  :thumbsup:

Meikäläinen on siellä odottamassa, olen pitänyt kirjaa nyt vain maalis-toukokuun mutta käytin tuota aikaisemmin kuin aloitin ensimmäisen kerran siitä 110 kilosta...

Ohessa pieni motivoiva sarjakuva...
Terveisin
Tom Arppe

Poissa taotao

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 220
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #30 : Huhtikuu 20, 2007, 22:27:57 »
Liityykö tää mitenkään tähän????

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #31 : Toukokuu 17, 2007, 11:43:23 »
Tässähän saa ottaa piakkoin jo toisen satakiloisen (Jouni/Toma ;)) kyytiin täysillä
tankeilla ja matkatavaratila täynnä kesäjuomaa  ;D

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2007, 12:39:03 kirjoittanut Jari Kaija »

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #32 : Toukokuu 17, 2007, 19:15:23 »
Hyvä trendi Jari! Kohta sinutkin punnitan neuvolavaalla

Itse olen nyt jumittunut tuohon 85 kiloon (targetti on se standardi 80) kun on ollut sekä helvetillinen flunssa että siitepölyallergia päällekkäin. Tämän takia sitten ei ole mitenkään päässyt liikkumaan tarpeeksi (jos ei autotallissa moottorinasennusruuvamista lasketa liikkumiseksi).
Jostain perhanan syystä minä en ikinä menetä ruokahaluani olkoon sitten miten kipee tahansa...

Tässä minun käyrä....
Terveisin
Tom Arppe

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 247
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #33 : Toukokuu 18, 2007, 01:28:33 »
No perhana.

Dataa puuttuu välistä kun ei aina muista päivitellä, mutta toimiihan tää tsydeemi kyllä. :)

//T

Poissa Jouni Laukkanen

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 654
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #34 : Toukokuu 18, 2007, 11:29:29 »

Asiasta toiseen, oli tuossa hieman luppoaikaa ja tein Lentäjäpoikien painoindeksilaskurin (sorry lentäjänaiset, yritän joskus tehdä vastaavanlaisen myös naislle).
Tämä laskuri myös kommentoi hieman sitten, joten herneitä ei kannat imaista sieraimiin. Olen myös muokannut suosituskiloja hieman inhimmillisemmiksi koska vaikka täällä harrastetaan ultrakevytlentämistä niin ei sitä nyt silti mikään anorektikko tarvii olla.

Kokeilkaa sitä täältä http://ilmailu.org/painoindeksi/lentajapoikien_painoindeksi.htm

Ja nyt ei kun roudaamaan alati pienenevää ihrakasaa punttisalille, tekivät täällä Masalassa todella hienon liikunta arenan (Blue1 Arena) wanhasta Atlas Copcon tehtaasta joka seisoi tyhjillään monta vuotta.

Tuo BMI on minulle ikuinen harmi. Se kun on ollut yli 35, vaaditaan medikaalin uusimiseen sisätautilääkärin lausunto. Se ei vaan päde kaikille ruumiinrakenteille. Omassa kropassa kun on läskin lisäksi muitakin ainesosia, jotka ovat läskiä raskaampia (enkä tarkoita välttämättä kusta) heittää BMI-taulukko häränpyllyä. Jos itsellä olisi rasvaprosentti 15, olisi painoni n. 83 kg. Olisin siis varsin hoikassa kunnossa, mutta painoindeksi olisi 29. Minusta ei tule oikeaa ultrapilottia vasta kun kuollessa (kuten identtinen kaksoisveljeni Jysky mainitsi).

Omien suurten elämäntilannemuutosten seurausten (stressi, valvominen jne.) vaivaamana kävin mittauttamassa omat veren sokeri- ja kolestroliarvot. Nehän olivat ihan perseellään. Olin koettanut soveltaa atkinsia, mutta ilmeisesti täysin oikein, koska painokaan ei tippunut haluamallani tavalla. Menin sitten ensimmäistä kertaa elämässäni kuntosalille ja palkkasin vielä PT:n eli personal trainerin (nuori kaunis nainen) piiskaamaan urakassa. Ruokavalioksi muodostui paljon ruisleipää, päällä vihanneksia, kevyt ateria vähintään kerran päivässä ja välipaloina lähinnä hedelmiä ja tämä yhdistettiin kuntosaliharjoitteluun.

Nyt on paino 4 kk:ssa tippunut jonkin verran, ympärysmitat ovat yleisesti pienentyneet, paitsi hauiksen kohdalla, mutta tärkeintä oli, että veren kaikki arvot olivat kutakuinkin ihanneluvuissaan. Pakko tässä on kuitenkin jatkaa. Suvussa on diabetesta suoraan ylenevässä polvessa ja liikunta on yksi parhaita keinoja estää sen ilmeneminen. Ja pitäähän sitä saada itsensä myyntikuntoon  ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2007, 18:38:19 kirjoittanut Jouni Laukkanen »

Poissa Kari Talvio

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 73
    • http://
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #35 : Toukokuu 18, 2007, 19:00:08 »
No Jouni, eikös sulla markkina arvo ole muutenkin ollut ihan hyvällä mallilla. Markkina arvoon vaikuttaa suuresti myös puhelahjat, joita sinulta kyllä löytyy.
Itselläni näkyi painoindeksi olevan tuolla testillä 27,2 kun painoa on 89kg. UKK instituutissa kuntotestin yhteydessä mittasivat rasvaprosentiksi 14,7 viikko sitten. Työn puolesta siellä täytyy aina välillä vierailla. Tietenkin jos pudottais rasvat sinne 10 seudulle niin pääsis ihannepainoa lähentelemään, mutta kaupaksi tuntuu käyvän näinkin  ;D ja sitä myöten kulutuskin aina kasvaa  ;D. Pitää vaan valita kyytiläisiksi sellaisia nättejä pikkuisia niin pysyy kuormat kurissa FK-9:llä täysilläkin tankeilla.
Ainahan ne rajat silloin on tiukilla, jos valitsee karvaisia köriläitä kyytiin.  :2funny:
Kari Talvio, Tampere

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 247
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #36 : Kesäkuu 24, 2007, 23:25:27 »
Mitähän helkkaria nyt on tapahtunut??  :uglystupid2:

1428-0

Kiintoisia nuo vaihtelupiikit.. trendi on hyvään suuntaan kyllä.

//Tuomas

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #37 : Kesäkuu 25, 2007, 16:31:09 »
Mitähän helkkaria nyt on tapahtunut??  :uglystupid2:

Vähentänyt entisestään hiilihydraatteja + ylimääräinen neste kaikonnut
kehosta hikoulun tms. johdosta todennäköisesti.

Itsellä nyt 102 kiloa. Ei tahdo tuosta muuttua mihinkään, kun ei pysty juurikaan
ylimääräisiä liikkumaan ja tekemään. Huomenna tosin ottavat kipsin, tikit ja
teräspiikit (menevät luitten läpi ja tulevat myös ihosta läpi) pois ja tavan
haavaside päälle. Eiköhän sitä nyt pääse kohta jo hitsailemaan pakoputkiston
valmiiksi asti ja häiriköimään naapurustoa rotaxin "ininällä". No onpahan pitkä
"kesäloma". Noin 2.5 kuukautta, ellei huomenna tule vielä saikulle lisäjatkoa,
jolloin ensikuussa alkava kesälomakin taas siirtyisi eteenpäin.

edit: Siirtyihän se, elokuun loppuun asti nyt näillä näkymin "kesä"lomaa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2007, 17:13:22 kirjoittanut Jari Kaija »

Poissa Petri Ahonen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 228
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #38 : Kesäkuu 25, 2007, 17:34:57 »
Jouni, kiitos, taidan tehdä saman! Olen liian laiska että itse saisin lähdettyä salille, vaikka meillä työpaikalla on ilmainen semmoinen käytössä. Kai sitä suomalainen mies tarvii piiskan varteen nuoren nätin tytön ennenkuin mitään tapahtuu...
Katsotaan lähteekö paino ;D...vai vaimo :embarassed:

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 247
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #39 : Kesäkuu 26, 2007, 23:57:42 »
Vähentänyt entisestään hiilihydraatteja + ylimääräinen neste kaikonnut
kehosta hikoulun tms. johdosta todennäköisesti.

Liikuntaa on tullut kyllä, duunissa salilla 3krt vko (perhana, katotaan ny sit mitä tapahtuu ku oikeesti alkaa rehkiä) ja ny lomalla (!!) sit rullaluistimilla joka toinen ilta. Uskomatonta sinänsä että tosta liikunnasta voi alkaa tykätä. Mutta pakko päästä hyvään kuntoon :)

//T
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2007, 22:15:22 kirjoittanut Tuomas Kuosmanen »

Poissa Armin Züger

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 144
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #40 : Elokuu 17, 2007, 23:16:09 »
ennen kuin kesä on ohi - mikä on Excelien viimeinen tilanne?
// Armin

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #41 : Elokuu 18, 2007, 21:37:03 »
ennen kuin kesä on ohi - mikä on Excelien viimeinen tilanne?

101-102, mutta taas lähtee (nyt) alaspäin. Tuohon jätin 3 kuukautta sitten,
sillä oli edes jotain tekemistä käden ollessa paketissa. Herkuttelu  ;D

Ruveta taas pistämään täppejä exceliin.

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #42 : Elokuu 18, 2007, 22:21:53 »
Herkuttelun merkeissä on mennyt meikäläisen loma myös  :embarassed: mutta ihme kyllä paino nousi "vain" 4 kg joten nyt ollaan 89 kg

Nyt pitää taas tehdä ryhtiliike ja rypistää siihen valtion laatimaan vakiopainoon (katsokaa seuraavan kerran hississä ollessanne mikä se on :D)
Terveisin
Tom Arppe

Poissa Tuomas Kuosmanen

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 247
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #43 : Elokuu 22, 2007, 23:38:50 »
Mulla jumii 96:ssa, mut lienee senkin syytä että lihasmassaa tulee kun rehkii. Eiköhän se tästä etene taas :)

//T

Poissa Aero

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #44 : Elokuu 23, 2007, 23:10:03 »
Heh.. Olen kirjaimellisesti läpipasko, eli aineenvaihdunta yksinkertaisesti estää lihoamiseni. Painan 76 kiloa ja se on siinä. Ollut n. 8 vuotta..  :plrt:

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #45 : Elokuu 24, 2007, 10:48:21 »
valtion laatimaan vakiopainoon (katsokaa seuraavan kerran hississä ollessanne mikä se on :D)

Heh. Keksikiiviikkona (toissapäivänä) ilmailulekuri totesi, että "äläs nyt, kunhan
vain alle sadan kilon pidät.....", kun meinasin, että jouluun mennessä tavoite
90 kiloa. Eli otanpa rauhallisesti  ;D

Poissa pimattil

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 625
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #46 : Elokuu 27, 2007, 10:11:24 »
Heh.. Olen kirjaimellisesti läpipasko, eli aineenvaihdunta yksinkertaisesti estää lihoamiseni. Painan 76 kiloa ja se on siinä. Ollut n. 8 vuotta..  :plrt:

Kokeiles ottaa lisäravinteina (tai ihan tavallisena ruokana) vaikka aluksi 250 g hiilihydraatteja / päivä lisää ja katso tuleeko muutosta. Jos mikään ei muutu kuukaudessa, niin muuta annostus 500 g / päivä -- juu syömistä siinä on paljon, mutta kyllä se painokin jossain vaiheessa lähtee kasvamaan. :thumbsup:
- Pirkka -

Poissa heharju

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 38
  • Elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi leventää!
    • Tikkakoski
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #47 : Syyskuu 09, 2007, 01:41:20 »
Vähän off-topicista taas..

Kuten joku asioista päättävä on jossain epävirallisessa tilaisuudessa lausunut (tämä saittikin lasketaan sellaiseksi), tärkeintä on, että koneen suunnittelijan määrittelettemiä ja testeissä todennettuja kuormauksia ei ylitetä, niin lentäminen on rakenteiden osalta todennäköisesti turvallista. Tämä riippumatta siitä, mitä Suomen viranomainen on säätänyt eri luokkien painorajoiksi.

Ovatko siis max. 600 kg "ultrat" tulleet jäädäkseen, vai käväisemään ainoastaan ylimenokaudeksi?

- h -

Poissa Toma

  • Administrator
  • Ilmailu riippuvainen
  • *****
  • Viestejä: 2312
    • http://www.ilmailu.org
  • Oikea nimi: Tom Arppe
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #48 : Maaliskuu 11, 2008, 14:22:02 »
Noniih, aika tas herätellä wanha aihe henkiin, kesä lähestyy ja talven aikana kertyneet läskit pitää saada pois jotta kesän suunnitellut matkalennot on toteutettavissa.

Meikäläinen paisui 9 kg kaamoksen aikana ja nyt on alkanut tiukka kevennys atkinssin ja joululahjaksi saamani 3kk punttisalilahjakortin turvin.
Nyt on karissut jo 5 kg talviläskeistä (2 viikossa) ja tällä kertaa tavoite on todella se nykysuomalaisen keskivertopaino eli 80 kg. Kun onnistun (huomaa definitiivinen muoto)  niin saan taas melkein jerrykannullisen lisää bensaa yläilmoihin (18.7 l).

Motivoivana tekijänä on tämä nyt julkinen tavoite sekä ilmailulääkärintarkastus toukokuussa ja veto työkaverin kanssa XO-konjakkipullosta (ehtona että saavutan tuon 80 kg toukokuun 15 mennessä).

Ja eiku puntisalille...

Terveisin
Tom Arppe

Poissa Jari Kaija

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 570
    • http://www.projectch701.net
Vs: Miten tehdään (ultra)kevyempi pilotti
« Vastaus #49 : Maaliskuu 11, 2008, 16:18:21 »
Ja eiku puntisalille...

Turhaa hikoilua. Rakennan taloa niin tulee hyöty mukana  :2funny:

96 kiloa. Lähtöpainohan oli 116.

 

Powered by EzPortal