0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Tonnilla heti mukana. Tarvitaan enää 99 muuta kimppaan.
Mikäs sen Viiman kohtalo on jota Hämeenlinnassa sorvattiin kuntoon?
Lainaus käyttäjältä: Liisa - Elokuu 27, 2006, 22:39:14Mikäs sen Viiman kohtalo on jota Hämeenlinnassa sorvattiin kuntoon?Laitoin juuri viestiä asiasta mahdollisesti tietävälle taholle. Odotellaanpa vastausta, ehkäpä saamme tietää.
Niin, en minä sitä Viimaa puolivalmiiksi kutsuisi, pikemminkin 99-prosenttiseksi. Kaikki pääkomponentit ovat valmiita, mittaristot asennettu, moottori asennettu, puuttuu näin maallikon silmin vain etuohjaamon tuulilasi ja osa tunnusten teippauksista.Työ on varmasti viimosen päälle ammattitaidolla tehty, Matit Könönen ja Aaltonen ovat pitkän linjan lentokoneenrakentajia ja korjaajia niiltä ajoilta kun kerhohommia tehtiin vielä satoja tai tuhansia tunteja vuodessa.Koneen omistaa Tande, joten häneltä voisi kysellä päivän hintaa. Kone on entisöity kerhotyönä moottorilentojaoston toiminnan rahoittamiseksi, joten Hämeenlinnan Ilmailukerholla ei ole sen isompaa suhdetta siihen (mitä nyt on rakennettu täällä, siivet tosin taitavat olla latvialaista uustuotantoa, en ole varma).Mutta hieno se on ja uskoisin että jos jonkinlainen yhdistys asian ympärille polkaistaan, kannattaa ehdottomasti ainakin tsekata tämä kone ennen belgialaista.
Viima näkyy olevan edelleen myynnissä:http://www.loopmart.aero/LMPlane465/VALMET+VIIMA.aspxOlisiko nyt aika otollisempi yhdistyksen tai säätiön perustamiselle tämän koneyksilön hankkimiseksi takaisin Suomeen?[...]Tästä syystä hinnassakin lienee neuvotteluvaraa. Huippuhintojahan koneista maksetaan vain silloin kun yli-innokas ostaja ja rahanahne myyjä kohtaavat toisensa...