Kirjoittaja Aihe: VIIMA  (Luettu 21227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matti Rissanen

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 272
VIIMA
« : Elokuu 27, 2006, 11:59:20 »
Eiköhän hankita kotimaahan kuleksimasta...

http://www.avbuyer.com/Dealers/DealerResults.asp?Id=1952#

sivun alalaidassa

Poissa Jouni Laukkanen

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 654
Vs: VIIMA
« Vastaus #1 : Elokuu 27, 2006, 13:48:02 »
Tonnilla heti mukana. Tarvitaan enää 99 muuta kimppaan.

Poissa jlaine

  • Aloitteleva jäsen
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: VIIMA
« Vastaus #2 : Elokuu 27, 2006, 21:57:12 »
Tonnilla heti mukana. Tarvitaan enää 99 muuta kimppaan.
Kyllä minäkin. Enää 98

Poissa Mikko Suokas

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 87
Vs: VIIMA
« Vastaus #3 : Elokuu 27, 2006, 22:35:09 »
Jospa minäkin. 97 olis...

Poissa Liisa

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: VIIMA
« Vastaus #4 : Elokuu 27, 2006, 22:39:14 »
Mikäs sen Viiman kohtalo on jota Hämeenlinnassa sorvattiin kuntoon?

Poissa Jyri Huttu

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: VIIMA
« Vastaus #5 : Elokuu 28, 2006, 00:36:14 »
Tuhannella eurolla mukaan. Teoriassa tätä vauhtia päästään ostoksille 33,3 päivän päästä (3 osanottajailmoittautunutta päivässä).  ::)
[email protected]

LAPFC-lennonvalmistelusovellus, 2. sija valtakunnallisessa Octopus-mobiilisovelluskilpailussa 17.5.2006.

Poissa Mikko Suokas

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 87
Vs: VIIMA
« Vastaus #6 : Elokuu 29, 2006, 00:46:28 »
Mikäs sen Viiman kohtalo on jota Hämeenlinnassa sorvattiin kuntoon?

Laitoin juuri viestiä asiasta mahdollisesti tietävälle taholle. Odotellaanpa vastausta, ehkäpä saamme tietää.

Poissa Jouni Laukkanen

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 654
Vs: VIIMA
« Vastaus #7 : Elokuu 29, 2006, 01:04:11 »
Mikäs sen Viiman kohtalo on jota Hämeenlinnassa sorvattiin kuntoon?

Laitoin juuri viestiä asiasta mahdollisesti tietävälle taholle. Odotellaanpa vastausta, ehkäpä saamme tietää.

Siellä se oli viime kesänä HIKin tiloissa puolivalmiina.

Poissa Ilmailija

  • Aloitteleva jäsen
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: VIIMA
« Vastaus #8 : Elokuu 29, 2006, 15:00:13 »
Hei vaan kaikille palstaa lukeville ilmailijoille.

Olen tätä Viimaa tutkiskellut jo jonkin aikaa. Kun asia tuli puheeksi, niin piti oikein rekisteröityä mukaan.

Vain aika on estänyt kasaamasta kokoon porukkaa, tukisäätiö tai vastaavalla periaatteella, jotta Suomen vanhin ja Suomalaista suunnittelua peräisin oleva lentävä warbird saataisiin takaisin kotiin.

Voisiko vaikka Jouni ottaa vetovastuun porukan kasaamiseksi, jotta kaunotar saataisiin kotiin.
Itse olen valmis mukaan tässä vaiheessa 10.000 euron panostuksella ja luulen enemmän porukkaa saatavan mukaan.

tervehtien

Sohlo

Poissa Ilmailija

  • Aloitteleva jäsen
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: VIIMA
« Vastaus #9 : Elokuu 29, 2006, 16:23:42 »
Niin.

Tuossapa todellakin ideaa, jokin yhdistys tai vastaava kasaan. Tähän yhdistykseen voisivat tulla jäseniksi vaikkapa kaikki tonnilla mukaan tulevat. Suoraan enemmän sijoittavat saattavat haluta suoria omistuksia, mutta kaikkihan on toki auki.

Asiasta voisi ilmoitella isommasti vaikka ILMAILU-lehdessä ja muillakin palstoilla.
pari vuotta sitten koneesta pyydettiin 179.000 euroa mutta muistaakseni viimeisin pyyntö taisi olla 149.000 euroa. Ei siis niin hirvittävän paha.....?

Kukahan lähtisi vetämään hanketta? Oma aikataulu on kovin kiireinen, mutta edellä mainitsemallani panostuksella olen mukana, sekä omistajana että tietty ohjaajana :))

Sohlo

Poissa Mikko Suokas

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 87
Vs: VIIMA
« Vastaus #10 : Elokuu 29, 2006, 22:06:34 »
No niin, sain sitten vastauksen Hämeenlinnasta. Tilanne on suunnilleen se, millaiseksi Jouni sen kuvasikin. Projekti on siis edelleen olemassa, mutta edistyminen on ollut hitaanlaista. Annettiin myös ymmärtää, että voisi olla kaupan halvemmalla kuin tuo belgialainen yksilö.

Poissa Mikko Suokas

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 87
Vs: VIIMA
« Vastaus #11 : Syyskuu 03, 2006, 18:37:56 »
Hämeenlinnasta tuli uusi viesti, jonka julkaisen lähettäjän luvalla:

Lainaus
Niin, en minä sitä Viimaa puolivalmiiksi kutsuisi, pikemminkin 99-prosenttiseksi. Kaikki pääkomponentit ovat valmiita, mittaristot asennettu, moottori asennettu, puuttuu näin maallikon silmin vain etuohjaamon tuulilasi ja osa tunnusten teippauksista.

Työ on varmasti viimosen päälle ammattitaidolla tehty, Matit Könönen ja Aaltonen ovat pitkän linjan lentokoneenrakentajia ja korjaajia niiltä ajoilta kun kerhohommia tehtiin vielä satoja tai tuhansia tunteja vuodessa.

Koneen omistaa Tande, joten häneltä voisi kysellä päivän hintaa. Kone on entisöity kerhotyönä moottorilentojaoston toiminnan rahoittamiseksi, joten Hämeenlinnan Ilmailukerholla ei ole sen isompaa suhdetta siihen (mitä nyt on rakennettu täällä, siivet tosin taitavat olla latvialaista uustuotantoa, en ole varma).

Mutta hieno se on ja uskoisin että jos jonkinlainen yhdistys asian ympärille polkaistaan, kannattaa ehdottomasti ainakin tsekata tämä kone ennen belgialaista.

Että näin.

t. Mikko

Poissa Pekka Soukka

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: VIIMA
« Vastaus #12 : Lokakuu 19, 2009, 23:42:55 »
Viima näkyy olevan edelleen myynnissä:

http://www.loopmart.aero/LMPlane465/VALMET+VIIMA.aspx

Olisiko nyt aika otollisempi yhdistyksen tai säätiön perustamiselle tämän koneyksilön hankkimiseksi takaisin Suomeen?

Tuon edellämainitun ilmoituksen mukaan Viima on "Currently Licensed and Flying." elikkä rekisterissä ja lentokunnossa. Olettaisin, että myyjäkin on ehtinyt jo huomata, että ostajia ei tosiaankaan ole jonoksi asti oven takana, koska kone on ollut jo yli kolme vuotta myynnissä.

Tästä syystä hinnassakin lienee neuvotteluvaraa. Huippuhintojahan koneista maksetaan vain silloin kun yli-innokas ostaja ja rahanahne myyjä kohtaavat toisensa...

t. Pekka

Poissa pimattil

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 625
Vs: VIIMA
« Vastaus #13 : Lokakuu 20, 2009, 13:10:06 »
Viima näkyy olevan edelleen myynnissä:
http://www.loopmart.aero/LMPlane465/VALMET+VIIMA.aspx
Olisiko nyt aika otollisempi yhdistyksen tai säätiön perustamiselle tämän koneyksilön hankkimiseksi takaisin Suomeen?
[...]
Tästä syystä hinnassakin lienee neuvotteluvaraa. Huippuhintojahan koneista maksetaan vain silloin kun yli-innokas ostaja ja rahanahne myyjä kohtaavat toisensa...

Tätä ei ilman (puoli)vapaaehtoista puuhamiestä, miksei naistakin, saada varmaankaan edistymään. Olisi tietenkin eduksi, että hän jotain näistä sotarom...koneista tietäisi, mutta ainahan asiantuntijoita voi käyttää apuna. Tuohon hintaan alkaa kyllä houkuttelemaan itseänikin, vaikka tähän mennessä sotakoneet eivät paljon ole kiinnostaneet... minua kiinnostaa vain koneen saattaminen Suomeen ja lentäminen. En ole kiinnostunut osallistumaan minkään (varauksella) lentävän laitteen maadoittamiseen ja museoimiseen.

Olikohan nuo alunperin tässä säikeessä olleet hinnat juurikin tälle koneyksilölle? Meinaan silloinhan hinta olisi jo puolittunut, jolloin neuvotteluvaraa voisi olla vähemmän, mutta toki ei nykyiseen hintaan saa tyytyä. Parempi onkin, että keskustelemme suomeksi ja kirjoitamme numerot, niin ei pääse myyjä jäljille.  ;)


PS. Onko tämä taitolentokelpoinen kone?
- Pirkka -

 

Powered by EzPortal