Kirjoittaja Aihe: A-NPA  (Luettu 3835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ray

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 97
    • Lightplanes Finland
A-NPA
« : Elokuu 21, 2006, 23:06:02 »
Liitteenä A-NPA ehdotus jonka EASA on julkaissut. Ottavat nyt vastaan ehdotuksia 16.10.2006 asti.

t: Ray

Markku Hiedanpää

  • Vieras
Vs: A-NPA
« Vastaus #1 : Elokuu 21, 2006, 23:16:46 »
Liitteenä A-NPA ehdotus jonka EASA on julkaissut. Ottavat nyt vastaan kommentejä 16.10.2006 asti.

t: Ray

Tämä ehdotus koskee vähän raskaampia koneita kuin ultrat. Ultrat (300-450 kg) jäävät perustamissopimuksen ja liite II uusimisenkin jälkeen kansallisen viranomaisen valvontaan ja määräysvaltaan.
Ehdotus koskee kevyitä ja yksinkertaisia ilma-aluksia (alle 2000 kg) jotka tulevat olemaan EASA:n määräysvallassa.
Ohessa kommenttikaavakkeen linkki: http://www.easa.eu.int/doc/Rulemaking/NPA/Comment%20Form%20A-NPA%2014-2006.doc

Poissa masal

  • Moderator
  • Megaluokan kirjoittelija
  • *****
  • Viestejä: 363
    • http://www.geocities.com/markkusalminen
Vs: A-NPA
« Vastaus #2 : Elokuu 22, 2006, 13:25:56 »
Tämä ehdotus koskee vähän raskaampia koneita kuin ultrat. Ultrat (300-450 kg) jäävät perustamissopimuksen ja liite II uusimisenkin jälkeen kansallisen viranomaisen valvontaan ja määräysvaltaan.
Ehdotus koskee kevyitä ja yksinkertaisia ilma-aluksia (alle 2000 kg) jotka tulevat olemaan EASA:n määräysvallassa.
Ohessa kommenttikaavakkeen linkki: http://www.easa.eu.int/doc/Rulemaking/NPA/Comment%20Form%20A-NPA%2014-2006.doc

Niin, oli tuolla kyllä myös kysymys siitä pitäsikö liite II:sta poistaa jotain, esim. juuri nämä ultrat jolloin myös ne kuuluisivat tämän uuden ehdotuksen piiriin. Jos kaikista "löysimmät" vaihtoehdot kaikessa (koneiden kaupallinen valmistus ja hyväksyntä) otettaisiin tuosta paperista käyttöön (sisältää siis eri vaihtoehtoja) niin silloin mielestäni myös ultrat kannattaisi sisällyttää siihen jolloin päästäisiin yksillä yhteisillä määräyksillä. Tuo vaihtoehto että otettaisiin lähes nykyistä ultravalmistusta ja hyväksyntää vastaava käytäntö käyttöön kaikille alle 2000 kg koneille ei kyllä taida mennä läpi, joten silloin ultrat kannattaa pitää omana ryhmänään kansallisilla viranomaisilla. Ultrat kyllä pitäisi huomioida tulevaan RPPL:n siten että kansallisen UPL lupakirjan päivitys RPPL:n olisi järkevä. Samoin tietysti päivitys JAR FCL PPL:stä tuohon RPPL:n päivitys pitäisi olla pelkkää paperityötä jotta nykyinen JAR (harraste) pilotti pääsisi kenties helpommin ylläpidettävään harrastelupakirjaan käsiksi. Muuten kyllä ihan mielenkiintoista spekulaatiota tuo ehdotus sisältää...

No tuossa alkuun mieleen tulleita ajatuksia tuosta ehdotuksesta.
Markku Salminen

Poissa Karoliina

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 937
  • JAA-PPL, FAA-PPL, UPL, 1 Northern Atlantic USA-FIN
    • http://designaplane.blogspot.com
Vs: A-NPA
« Vastaus #3 : Elokuu 22, 2006, 14:04:51 »
Tästä voi sitten nähdä päiväunia ja pitää peukkuja tuon kaiken löysimmän vaihtoehdon toteutumiselle  :thumbsup:

Poissa Nils Rostedt

  • EUT
  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 300
    • http://
Vs: A-NPA
« Vastaus #4 : Elokuu 22, 2006, 14:16:03 »
Euroopan ultrajärjestöt ovat kyllä hyvin voimakkaasti painottaneet että nykyiset Liite II-ultrat on pidettävä erillään, nykyisen kevyemmän kansallisen sääntelyn piirissä.

Toki jos "löysin" optio toteutuu, siihen ei enää olisi tarvettakaan..?

Markun (S.) pointti lupakirjoista on kylläkin äärimmäisen tärkeä, ja NPA:ssa näyttääkin olevan huomioitu modulaarinen joustava koulutusjärjestelmä.

 

Powered by EzPortal