Tää vetää mykäksi ,ilmailijan

Aloittaja Jaska, tammikuu 24, 2006, 06:45:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaska


Ansis

Eipä taida olla meidän lisäksi muita, jotka kyykistyy :(

Seuraavaksi lainaan Ilmailulehteä 6/97, aiheena SILlin strategia vuoteen 2002 joka on jo neljän vuoden takana.

Purjelento:

"Lajin harrastamista helpottaa sellaisten viranomaismääräysten karsimine, jotka ovat tarpeettomia. Purjelennon valvontavastuu pyritään saamaan ilmailuliittoon."

Moottorilento:

"Peruskoulutuksen laatu on pystttävä takaamaan. Laadun on oltava entistä tasaisempaa eri kouluttajien kesken. Tähän pyritään esim. uudistetun CPC-järjestelmän avulla. Lisäksi koulutus experimental-koneilla pitää sallia."

Sopii kysyä myös, onko SIL,  jäsenien myötä pitänyt puoliaan laitoksen hinnoittelua vastaan?

Myös Liikenne-ja Viestintäministeriö pitäisi hajauttaa toiminnan laaja-alaisuuden vuoksi. Menipä taas politiikaksi.
My mind is willing, but purse is weak.

Lauri

Muitakin laskuja lisäksi...

Ohessa esimerkki.

Laskeutuminen EFKK:ssa 31.35 euroa, kone AA5 998kg (06.01.2006).

Laskeutuminen Lyon-Bronnissa ranskassa 8 euroo (2005) ja kone oli siellä vuorokauden.
Lento oli keväällä, mutta unohdin maksaa ja 8 euron lasku tuli perässä ja maksoin 07.08.2005. Pankin kulut 12 euroa, mikä on rosvousta myös. Cannesissa ja Nancyssä tais olla 10-12 euron välillä.

Ilmailulaitos selvästi pyrkii tappamaan ilmailun suomessa... ja sääli turisteja, kun viikon korttia ei ole.

Ruotsissa viikon kortti 40 euroo, eli lähes yhden suomen laskeutumisen hinta. Aika sikamaista hinnoittelua Suomessa.


Lauri
Lauri

marquise

Jos Jumala olisi tarkottanut, että ihminen lentää, hän olisi lähettänyt meille enemmän rahaa.

Peter

Matti Rissanen

Juuh...taidan tästä mennä varjoliitokurssille... näyttää nimittäin siltä, että meikäläisen tuloilla tämä PPL-puoli ja pian ultrapuolikin on hyvinkin pitkälti käyty. Taikka voitan lotossa ja muutan viroon.

Ansis

Eestissäkin rekisteröinti jne. kustannukset nousivat mustaakseni viisinkertaiseksi vuonna 2002.

Nimim. jo silloin ulosliputtanut.
My mind is willing, but purse is weak.

Ansis

On tosiaan vetänyt hiljaiseksi porukkaa, mutta tongitaan taas tunkiota tunnelman saamiseksi.

Edellämainitusa Ilmailulehden "Strategia 2002, elämänvoimaa ilmailusta"  jutussa oli myös seuraavaa:

"Kurssien aiheuttamien kustannuksien järjestelyt sekä lääkärintarkastusjäytännön uudistaminen auttavat alkuunpääsyä."

"Päivä VFR harrastelentämisen lupakirja-ja koulutusmääräyksiä pitää uudistaa niin, että eri lajien lupakirja on entistä helpommin hyödynnettävissä myös muissa harrastelentämisen lajeissa."

"Tavoitteena on kustannustehokas ja harrastajaläheinen neuvonta- ja valvontajärjestelmä."

"Jotta harrastajien toiveisiin voidaan vastata, kehitetään vuosittain toistettavatyytyväisyysmittausja avaintoimintalukujen seuranta."

Taisi liiton strategia pahasti sakata, mutta nopeahko jäsenvaihtuvuus yhdessä hyväveli meiningin kanssa pitää toimihenkilöt palleillaan vaikka muilla sektoreilla moinen hölmöily olisi saanut aikaan palkatun johdon vapauttamisen työmarkkinoille.
My mind is willing, but purse is weak.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod