0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
......... Vuosihuollot koneelle pitkälti omatoimisia,oletan perustuen ilmailuhallinnon AIR M1-5 pykälään..mikähän on rakennusluvassa mainittu organisaatio?Ilmailussa esim.potkurille lie max. käyttötuntimäärä kuten kaikille rakenteille.Uusittava,hyvä tai huono...
Kuinkahan paljon niitä Malmin kausikortteja myytiin tänä vuonna uusin hinnoin viime vuoteen verrattuna. Voisi kyllä sen tornin lakkauttaa ja jakaa ne lennonjohtajien palkat avustuksena harrasteilmailulle... tai palkata niitä lennonjohtajia jostain muualta kuin Suomesta, kun tuntuvat tekevän Malmin kentästä niin kalliin. :wacko:
Itse lennän kimppakoneella vesivehmaalta (yarrow arrow 2) -ei kenttämaksuja. -hallimaksu riippuen hallista ja onko sähköä vai ei(lämmitystä) 300 -500 €-vakuutukset koneeseen 366€ (ei kaskoa) vain pakolliset-bensaa menee johtuen 2-t voimasta 16 - 20 l/ tunti (tämä nostaa kustannuksia kokonaisuudessaan n. 30-40%)-kone(moottorin kuoletus maksaa n. 12 € tunti)-huoltohin menee jonki verran rahaa (25 t välein pitää vaihtaa sytystulpat 4 kpl ja tuulettajan hihna...alkuperäis osa =á 10,90)tarkoitus vaihtaa HKS 700E tuon 503:n tilalle lienee maksavan n.10 k € kokonaisuudessaan, mutta koneen kuoletus tulee olemaan entiseen nähden n. 7 € ja mensaa meen entisen 20 l sijasta 7l... laskeskelin, että uusi moottori on maksanut itsensä takasin 1,5 € litrahinnalla jossain 120 h paikkeilla....jos en nyt ihan väärin muista. tällöin kokonaiskustannukset voisivat olla tuossa 35€/h
Sitä paitsi, voihan aina harkita muuttoa pois PK-seudulta. nim. MAASEUTU KUNNIAAN! Thumb up