Parit kiwat videot
by Janne87
tänään kello 10:49:29 |
Myydään Ultrakevyt lentokone
by Jari Lindevall
eilen kello 18:08:45 |
Kolmesylinterinen tähtimoottori.
by Aki Suokas
maaliskuu 25, 2023, 19:25:57 |
Rotax 912
by Mikko Nikunen
maaliskuu 19, 2023, 10:58:30 |
Lentokone myytävänä
by teemu
maaliskuu 17, 2023, 15:28:06 |
Kuhmo Fly-In ja Experimental kesäpäivät 7.-9.7.2023
by AkKar
maaliskuu 17, 2023, 10:37:40 |
Rotax 582 UL
by Perttirin
maaliskuu 16, 2023, 09:56:27 |
Ultrakevyt lentokone
by vetu
maaliskuu 14, 2023, 07:13:57 |
Rotax 912 peruskorjausväli?
by P.Lehtinen
maaliskuu 11, 2023, 14:28:55 |
Nummijärvi Fly In 11-12.3.2023
by SamiM
maaliskuu 10, 2023, 05:34:26 |
Puiset potkurit pyynnöstä
by meglin
maaliskuu 05, 2023, 19:15:17 |
Myydään EuroStar EV97 B1 ultra, OH-425
by MatKos
maaliskuu 03, 2023, 21:32:47 |
Dry Volt kosteussuoja kaikkeen elektroniikkaan ja mekaniikkaan!
by Dick Gylfe
maaliskuu 03, 2023, 18:33:46 |
Komposiittimateriaaleista valmistetut potkurit
by meglin
maaliskuu 03, 2023, 09:54:28 |
Ilmailu.org on keskittynyt harrastelentämiseen ja siihen liittyviin keskusteluihin , tiedottamiseen sekä lentämiseen liittyvän kuva - ja videomateriaalin esittämiseen. Täältä löydät tietoa niin ultrakevyt, experimental kuten autogyrolentämisestäkin |
Ultrakevyiden lentokoneiden kehitys on ollut huimaa. Uusimmat tyypit eivät maallikon silmissä eroa mitenkään tyyppihyväksytyistä "oikeista" ilma-aluksista. Lajin suosio onkin kasvanut Suomessa huimasti viime vuosina. Ultrat eroavatkin nykyään varsinaisista moottorikoneista oikeastaan enää vain sillä että niiden enimmäispainoa on rajoitettu maakoneissa 600 kiloon ja vesikoneissa 650 kiloon. Sakkausnopeus on kaikissa oltava alle 83 Km/h. Ilmailu harrastuksena onkin viimeisen kymmenen vuoden aikana kehittynyt valtavasti. Experimental rakentajille on tarjolla todella laadukkaita rakennus sarjoja, tehdasvalmisteisien ultrakevyiden uusi sukupolvi on todella suorituskykyistä ja erittäin kiinnostava autogyrojen uusi sukupolvi on tekemässä tuloaan Suomeen. |
|
Experimental-rakentajat kuuluvat ilmailijoihin jolle pelkkä lentäminen ei välttämättä ole se kaikkein tärkein asia vaan ilmaaluksen rakentaminen omin käsin. Kuten lennokeissakin, koneen voi rakentaa piirustuksista tai pitkälti valmiiksi kootusta rakennussarjasta. Viime mainitut ovat tuoneetkin harrastuksen pariin paljon uutta väkeä. |
|
Lentokoneen rakentaminen kuulostaa varsin saavuttamattomalta, mutta todellisuudessa se on täysin mahdollista normaaleilla kädentaidoilla omaavalle henkilölle. Ei ole kuitenkaan vaikea arvata, että lentokoneen rakentaminen on varsin tarkkaa puuhaa ja siihen saattaa kulua aikaa paljonkin - etenkin jos muu elämäntilanne on kiireinen. Siksi ennen oman projektin aloittamista kannattaa tutustua muihin rakentajiin ja selvittää, mitä on odotettavissa. Rakentaja ovat auttavaista porukkaa ja täällä olevan Ilmailufoorumin kautta löytyykin iso otanta Suomen experimental rakentajista. |
|
Ottamalla yhteyttä kerhoihin pääset alkuun ilmailu-urallasi. Monissa lajeissa järjestetään tutustumiskursseja, joilla pääset itse kokeilemaan millaista liikkuminen kolmannessa ulottuvuudessa on. Esimerkiksi moottori-, ultra- ja purjekoneen ohjaamista pääset kokeilemaan jo ensimmäisellä kerralla opettajan valvonnassa. Tervetuloa keskusteleman harrastelentämisestä. Ehkä saamme juuri sinut houkuteltua uuden ja jännittävän harrastuksen pariin! |
Lukukerrat | Vastaukset | |
---|---|---|
Air Navigation Pro | 494,901 | 328 |
Parit kiwat videot | 349,482 | 325 |
UPL-koulutuksen taso riittämätön? | 217,107 | 294 |
Lentoharrastuksen lopettaminen liian kalliina ? | 212,810 | 246 |
Lentokone projektityönä | 205,342 | 189 |
Mikä kone ja hintahaarukka aloittelijalle | 163,767 | 134 |
NPPL ?? | 103,250 | 126 |
Ultra tai mopu | 140,362 | 124 |
Nopea ultra piirustuksista | 138,073 | 119 |
Ultrakevyet ja painorajoitukset | 105,302 | 118 |
Kausikortin hinta malmille kallistuu!!! | 58,448 | 111 |