Reberbahn

Aloittaja Martti Mattila, heinäkuu 06, 2023, 19:17:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

En minä mutta pojat, kävivät Reberbahnilla, alkumaksun jälkeen pyydettiin koko ajan lisää eri nimikkeellä. Kuulemma tuli ajatelluksi että maksetaan nyt vielä tuokin kun on tähänkin asti tultu. Samoin näyttää käyvän Martille ilmailussa. Ensin meni puolitoistatonnia moottoriin, sitten tonni Medikaaliin, katsastuksestakin tulee neljänsadan lasku.
 Nyt uusimaan kolmannen osapuolen pakollista vakuutusta HDI sä. sain 635 Euron Invoicen 12kk. minimi. Edellinen oli 187 E. vuosi, Kyllä sekin on vielä maksettava mutta vaatii suunnittelua että ei maksa seisovasta koneesta ja suunnittelua vaatii budjetointikin. Summa on samaa kokoluokkaa mitä maatalouskiinteistöni palovakuutus, mikä on maksettava ensiksi. Epäilin virhettä ja lähetin vanhan 187 E.Invoicen Leonard Holmille epäillen virhettä. Ei kuulemma virhe. WTF.
Kansakoulunopettajattaren Vihtori sanoi Metsästysseuran kokouksessa kuusikymmenluvulla "Pannaan jäsenmaksuksi satanen niin porsaat putoaa joukosta."
Siltä tuntuu.

Martti Mattila

Ihan oikeasti, missä välissä vakuutuksen hinta hyppäsi 500E. minimi plus vero, vai joudunko jonkun vanhuuden tai vahinkohistorian takia rankaisumaksatukseen.
Kahdensadanprosentin korotus on jo liikaa. Millaisia pakollisen kolmannen vakutuusmaksuja muut maksavat.

Gearman

HDI kolmannen osapuolen + matkustajan vakuutus veroineen 366€. Ikarus C42B.

Martti Mattila

HDI Leonard sanoi kun kysyin "Can I have a break for insurance in case of tecnical issue in my plane like untimely engine overhaul, or is it just one go."
Leonard vastasi" Thats right twelve months 500 E.a smallest premium." Tietysti Englanti on vain toinen kotimainen kieli kummallekin, mutta olettaisin että ei ole ymmärrysongelmia.
Tämä nouseekin nyt pääosaan, vakuutukseen ei saa katkoa jos vaikka moottori alkaa tekemään metallia tai tulee joku muu kahden kuukauden tekninen lentoeste.
Eli on syytä olla varaosat valmiina kun vakuutus on päällä, mieluimmin tietysti takahallissa valmiina toinen samanlainen kone lentokunnossa. Trafin sivulla on kyllä madonluvut kirjoitettuna tällaisesta käytöksestä.
 Jos Purjelentokoneita jotka lentävät korkeintaan neljä kuukautta vuodessa kohdellaan samoin, on se vielä suurempi vääryys. Kuitenkin tuo lause 500E. smallest premiun taas antaa mahdollisuuden että ne joilla on enemmän vakuutuksia ja lasku kipuaa saavat Thirt Party Liabilitynsä halvemmalla koska maksua kertyy yli viidensadan muutenkin.
Olen maksanut näitä kolmannen osapuolen pakollisia turhaan vaikka kone ei ole ollut lentokunnossa mutta se on tapahtunut halvempien taksojen aikaan.
Mikko Nikunen löysi myös Englantilaisfirman minkä Automaattiquote antoi 446 puntaa mutta se oli Schleiher AS-11 mopulle mikä on satakiloa MTOW kevyempi.
Pitää käsin kysyä hintaa virkaaikana.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod