Vuoden 2026 tiimakertymäutelu

Aloittaja Ansis, eilen kello 14:16:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ansis

Kaverin pohtiessa tehdäkkö nyt kura- ja tymäkeleillä koneeseensa 950- vai 1000 tunnin huolto kysäsin paljokos on tullutkaan itse maksettua tiimaa tänä vuonna.
Syynä aikaistettuun tonnihuoltoon on lennettävien päivien säästäminen jatkossa, koska askartelemista voi harrastaa sadekelillä pimeässä syysmyrskyssäkin lämpimässä hallissa.

Luonnollisesti toisten rahoilla lentäville kertyy jopa 100 tuntia vuoteen, jos on aktiivinen kerho, näin on kerrottu.

Niin, kaverilla oli vaan reipas 155 tuntia, vaikka kauden aloituskin myöhästyi hieman normaalista...
My mind is willing, but purse is weak.

Martti Mattila

Kun sain Raumalaislerchen 213X katsastutetuksi lensin ensimmäisenä toimintavuotena 100 tuntia seuraavana 50 sitä seuraavana 25. Moottorin vetämänä ei mielenkiintoa ehkä löydy kuten puhtaassa purjelennossa minkä haasteet tiedämme.
Mutta viittasit kategoriana itsemaksettuihin ja toisten maksamiin lentotunteihin. Olen kiitollinen niille lennonopettajille jotka ovat minua opettaneet ilman palkkaa. Mikä saa motivoitumaan niin että haluaa käyttää aikansa toisten opettamiseen, en tiedä olisinko nuorena ollut altis moiselle toiminnalle jos asiat olisivat menneet toisin.
  Toinen on VPK toiminta mistä onneksemme maaseudulla monet ovat kiinnostuneet, onko motivaationa nuukailu että harrastus ei saa maksaa tai uteliaisuus että pääsee nuuskimaan toisten nurkkiin tulipalon yhteydessä tai jonkimmoinen tarve jostain näyttämöstä missä voi päteä. Kuitenkin hyvä että sinne porukkaa löytyy ja kouralliseen hälyytyksiä olen lähtenyt itsekin nuorempana.
  Olen kuitenkin välttynyt enemmälti kaatamasta elinaikaani VPK hon. mistä oikeastaan kyläjuopon poikana tulin uloskatsotuksi. Samoin kävi Turun Lentokerhossa mistä alhaisen taustani takia (telakkatyöläinen) kävi samoin.
Olen kiitollinen että näin kävi vaikka ilmailuharrastukseen käytettyjä tunteja se ei tietenkään ole säästänyt, vieläkin siihen menee noin 8 h. päivässä, nyt vien loppuun 24 vuotta sitten aloitettuja rumpujarruja, vaikka niitä ei saa missään koneessa käyttää koska se olisi Hel..tin suuri muutostyö ja vaatisi kaksi perättäistä viidensadan Euron katsastusta. 
  Niin lentotunnit OH-252 lerchellä kuluvana vuotena jäi kahteenkymmeneen, yritän päästä eroon lentämisestä mutta kuten Jyskyltä kuulin "Sika joka ei lennä on vain tavallinen sika".