Transbonder in transit.

Aloittaja Martti Mattila, kesäkuu 25, 2025, 06:04:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Saksan Ebayssa (Ebay.de) on myynnissä Bendix-King KT-76 A transbonderi mikä on hillottu kätevään lasikuitu laatikkoon kantoremmillä. Laatikossa lisäksi oma akku ja korkeuskoodaaja. Ollut ehkä käytössä jossain kerhossa missä moinen laukku on kannettu koneeseen mikä menossa Transbonderin vaatimaan ilmatilaan.
Olen hiljakkoin oppinut että C moodin transun ei tarvitse olla ns. Designated Unit toisin kuin uusi S-moodi. Riittää että koneessa on Tranbonder lupa, eli siitä kerättävä lisämaksu on maksettu. Liian kätevää, vaikka käytännössä ehkä avuksi melko harvoissa tapauksissa. Mutta kuitenkin ehkä siirtolennoilla epätavalliseen ilmatilaan kuten esimerkiksi koneen lento talvisäilöön tai remppaan.
Kuten sanottu liian kätevää, tämä olkoon herätyshuuto viranomaiselle moisen mukavuuden tuhoamiseksi. Myyntimaassa Saksassa näin on varmaan jo käynyt. Ostaisin itse tuon, näin asennushommista pääsisi helpolla mutta hinta kotiin Matkalaukku Bendix.pngtuotuna 530 E. ja olen jo upottanut kahteen samanlaiseen KT.hen ja antenneihin neljäsataa joten tökkii. Saksan Ebay.de myyntinumero 277015067513. 

Seppo Koivisto

Noita kannettavia transponder-laatikoita on myytävänä Saksassa uutena S-moodilla. Funken esittelijä sanoi, että niitä käyttää palloilijat.