PIK11 tumppu

Aloittaja lamsah, marraskuu 18, 2024, 19:09:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lamsah

Olen nyt tämän laitteen myymisen kanssa pyöritellyt mielessäni vaikka kuinka ja paljon. Tosiasia on kuitenkinn, että kone ei hallissa lentämättömänä parane ja kone aiheuttaa minulle nyt vain kuluja ilon sijaan. Ehdin lentämään nykyisellään yhden lennon huollon jälkeen, joten tästä olisi jollekin tiimahaukalle tai muuten vaan lentelyyn konetta kerrakseen!

Eli PIK11 tumppu. Klassinen suomalainen kone, valmistunut vuonna 2012. Tiimaa konellee kertynyt noin 200 h valmistumisen jälkeen. Moottorina Continental A65-8. MGL V06 radio ja perusinstrumentit. Katsastus tehty tänä vuonna joten ARC voimassa johonkin kesä/2027

Perus +G temput onnistuu. Koneen pitäisi kestää +5,5 G mutta en ole uskaltanut vetää kuin +4G. Riittää vallan mainiosti mm. nätin silmukan tekemiseen.

Matkavauhti tumpulla 170-220 km/h polttoaineenkulutuksen ollessa 8-15 l/h. Koneessa 50 litran tankki

Minulla koneeseen myös varamoottori, jossa uusi nokka, nostajat, kampiakseli kiillotettu ja särötarkastettu, lohkot särötarkastettu ja runkolaakerit uusittu.

Järkevät tarjoukset huomioidaan, olen myös harkinnut joko koneen purkamista osiin ja siirtämistä varastoon tai lahjoittamista ilmailumuseolle, mutta mieluusti näkisin koneen lentämässä hyvissä käsissä.

Kone nähtävissä @EFLA

esikunta.paallikko(at)gmail.com
044 - kaksiviisikaksi 1012
T: Antti Kääriäinen

Ansis

Punnitustodistus olisi kiva nähdä ja millaiset ihmiset sopii sisään? Kai tuo Kylmiksen nuukuusmuseoonkin kelpaisi kuten muutkin taivasalla rotteloituvat vehkeet.
Voisihan sillä lentää reuhottaakkin, mikäli jollakin olis tarjota kustannustehokasta työskentelyä.
My mind is willing, but purse is weak.

P.Lehtinen

Kyllä tumppuun sopii isompikin kuski. Itse olen 186cm ja toistasattaakiloa eikä tehnyt heikkoa lentää sillä. Kuormattavuus 141.5kg tässä yksilössä.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod