Tulipalo lennolla

Aloittaja Martti Mattila, marraskuu 09, 2024, 07:15:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila


Olen aiemminkin ilmaissut pelkoni polttoainevuodon aiheuttamasta tulipalosta kesken lennon, nyt ilmeni että tulen aikaansaamiseen ei tarvita bensiiniä vaan voiteluöljyvuoto kuuman turbon pintaan toimii myös palon sytyttäjänä. Turbon voiteluöljyputken Banjoliittimen vuotamista epäili syttymis syyksi Harold Stockman uudehkossa Carbon Cubissaan. En tykkää Banjoliittimistä lentokoneessa, "tavallinen" letkunippa on turvallisemman tuntuinen. Valitettavasti monesta VW moottori mopusta löytyy banjoliittimiä polttoaineputkista. Tiedän että tuurilla ne junatkin kulkee ja surkeat vehkeet saattavat saattavat toimia hienosti ja päinvastoin. Tietysti ajattelu mitä voikaan sattua saa äkkiä aikaan sen että lentäminen ei enää olekaan niin tärkeää.

tjh

En tiedä itse banjoliittimen heikkouksista, mutta törmäsin VW moottorin  pensaputken asennuksessa tehtyyn suoritukseen jossa banjopultti niin lähellä tuliseinää ettei voi saada ilman isoa operaatiota pois ja tiivistettä vaihdettua. Kanta seinässä lähes kiinni.
Siis tankkilinja irti ja putkea seinän läpi lisää ulos ja muut pa osat edeltä pois.
Ehkä joku muu liitos olisi ollut helpompi/parempi ko paikkaan

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod