Saamattomuutta

Aloittaja Martti Mattila, marraskuu 21, 2024, 12:20:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Saamattomuutta vai osaamattomuutta, myöhemmän iltapäiväruoan jälkeen ei enää paukut riitä etäverstaalle lähtöön. Pienessä kotivertaassa voisi silti puuhata jotain. Kasata auki olevia moottoreita esimerkiksi mutta ei Ytubeen vaan ja siellä palavat illan tunnit ilman kaljottelua. Viimeksi ilmailusta löytynyt aihe on Achim Engelsin Fokker V1 Detail kuuntelukirja mikä ilmaisena saksaksi Enlanninkielinen versio jossain Patreon lahjoitus sivuilla. Videossa paljon kuvia muunmuassa pääsalkojen koekuormituksista. Toni kokeili metalli ja puusalkoja, lopullinen kiertojäykkä laatikko pääsalko mikä tuli Kolmitasoon ja D seiskaan ja kasiin oli vielä keksimättä. Kaikki peräsinpinnat jopa siivekkeet pendelityyppiä. Tyylikkäämmän näköinen kuin laatikkomaiset D sarjan koneet. A. Engels= enkeli eli siivellinen joten voisi sanoa että nimi on enne Nomen ist omen. Kuinka mahtaa olla kaverilla jonka vaimon nimi on Saija tai Anna.
Siihen netissä roikkumiseen taitaa kuitenkin tulla apu valtiollisilta tahoilta kunhan saavat Ankkureilla aurattua kaikki tietoliikenne kaapelit poikki.Screenshot 2024-11-21 at 09-57-06 (26) Fokker V.1 - In Detail (vollständiges Hörbuch auf deutsch) - YouTube.png

tjh

Outoa on elon kierto. Nuorena nöösinä haaveili että olispa aikuinen, sais ajaa autoa, tehdä jotain, jopa lentää.
Tänään toiveena on saada aikaan jotain, edes jotain.
Aika on suhteellista sanoi Einstein, sitä kuitenkin tarvitaan etenkin ilmailussa ja sen parissa toimiessa.
Aika on myös sitä kokemusta mitä ihmiseltä löytyy, tietoa, ja taitoa käsitellä asioita.
Olen ihmetellyt ja yhä ihmettelen sitä tieto-taito ja kokemusmäärää mitä tältä palstalta löytyy
Kiitos ja kumarrus. kunnia sille jolle se kuuluu,
Vaikka asiat ei aina pysykään aiheen alla, tuskin O -saamattomuutta ehkä -muut-a. tilapäistä

Martti Mattila

Meitä on täällä eri vaatimustasolla olevaa porukkaa, esimerkkinä vaikka tämä Akkukaapeli juttu, kun minulle kelpaa laadukas Kumipäälysteinen Hitsauskaapeli toiset hankkivat jotain erikoisempaa jostain. Tämä tietysti johtuu siitä että jotkut projektit viedään läpi korkeammalla hienostelutasolla, lentoturvallisuudesta ei varmasti tingi kukaan tietoisesti, ehkä sitten tiedostamatta.
Katsottuani videon siitä Rotax Turbomoottorilla varustetun koneen raivoisasta konepeitto palosta muutan mieltäni kuumakesto hartsien tarpeellisuudesta. Ehkä ilman kuumaa Turboa moottoriöljyllä tuskin saadaan pidettyä tulta yllä. Rahattomuus ja nuukuus panee tekemään itse ja oppimaan samalla ja onhan jonkinmoinen onnistuminen hauskaa. Aikaa vaan kuluu paljon ja näkyvää jälkeä syntyy vähän ja naapurusto luulee laiskaksi.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod