Kuhmo Fly In 12.-14.7. - SIL Experimental & KuIK 65 vuotta

Aloittaja Timo Hyvönen, toukokuu 23, 2024, 08:18:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Hyvönen

Kuhmo fly in lähestyy vauhdilla!

Tervetuloa kaikki vanhat kaverit ja uudet kävijät - nyt on korkea aika tulla tutustumaan Kuhmoon ja mainioon Fly Iniimme, jos et vielä ole ehtinyt siellä käydä! Tämän vuoden tapahtumasää on huomattavan paljon parempi kuin viime vuonna. Huonompi se ei nimittäin voi olla, vettä satoi aika paljon.

Kaikki mukaan - ilmoittaudu tai ilmesty paikalle muuten vain!

Tilaisuus on lentäen osallistujille maksuton - ei pakollisia laskeutumis- tai pysäköintimaksuja. ilmoittaudu tästä - www.kuik.fi/fly-in. Ilmoittautuminen ei ole pakollista mutta helpottaa järjestelyjä, tule toki muutenkin jos satut liikkumaan seudulla. Reitin voit suunnitella vaikkapa näiden vinkkien perusteella - https://www.kuik.fi/wp-content/uploads/2017/06/kuhmoon2017.pdf

Voit liittyä myös tapahtuman WhatsApp-ryhmään tämän linkin kautta: https://chat.whatsapp.com/LCBwo5Ibx75GrOhEV54Mf9

Nuorisoleiri pe-la (-su)

Nyt on hyvä hetki ottaa mukaan ja kannustaa kiinnostuneita nuoria Fly Inin aluksi järjestettävälle nuorisoleirille. Perjantaista klo 15 alkavan leirin ohjelma ja ilmoittautuminen löytyvät https://www.kuik.fi/2024/ilmailukerhon-nuorisoleirin-ilmoittautuminen-avattu/

Ohjelmassa on ilmailuesittelyä, lentokonetekniikan esittelyä, lyhyt lentoretki KuIK-lentsikalla, simulaattoritehtäviä ja iltasella nuotiota! Tarkoitus on rakentaa myös yksi Toka-liidokki yhdessä illan aikana. Leiri maksaa osallistujille 10€ sisältäen ohjelman lisäksi ruoat ja majoituksen puolijoukkueteltassa tai kerhotila Nousikiidossa, makuupussi tai muuta pehmeää mukaan.

Kyllä lentäjätkin saavat olla pe-iltana nuotiolla kertomassa hyviä lentojuttuja ja nuoret saavat jäädä kentälle leireilemään sunnuntaihin asti, onhan lauantaipäivä varsinainen fly in. Mukavaa puuhaa löytyy silloinkin kaikille nuorille lentsikoiden ja lentäjien parissa.

Juhlavuosi ja palkintoja rakentajille

Kuhmon ilmailukerho täyttää tänä vuonna 65 vuotta. Juhlan kunniaksi kentälle ollaan rakentamassa lisää lentokonehalleja ja muitakin ilmailua tukevia palveluita. Kentällä on nyt lentokoneiden lisäksi myös aktiivista helikopteritoimintaa. Näistä kuulet tarkemmin kentällä fly inin aikana.

Kuhmo Fly In on myös Suomen Ilmailuliiton Experimental-kesäpäivä. Rakentajapalkinnon tavoittelijoita odotetaan jännityksellä - tervetuloa kaikki koneet, jotka ehtivät valmistua tapahtumaan mennessä!

Esityksiä on paljon

Tänä vuonna esittelyssä on useita mielenkiintoisia rakennusprojekteja: Rallye-kunnostus (Ossi Salo), Vinkan tekniikka ja siviilirekisteröinti (Pentti Lahti) sekä RV-7A-koneen vinyylipinnoitus (Niko Lamberg).

Avainpuhujana on Oulun ammattikorkeakoulun sähkölentämisen projektia johtava Kimmo Paajanen: OAMK on saanut erittäin merkittävän rahoituksen sähkölentämisen tutkimiseen, lentokoneen ja dronen hankkimiseen sekä latausinfran rakentamiseen. Jutellaan sitten minkälaisia mahdollisuuksia sähköisillä ratkaisuilla voisi olla esim. experimental-piireissä - onhan niiden saapuminen hyvin todennäköistä ennemmin tai myöhemmin.

Sähköihin liittyen on luvassa myös Jarmo Hakalan käytännön vinkkejä johtojen ja letkujen kiinnittämisestä lentokoneissa. Lopuksi Ismo Aaltonen avaa viime kesän kuolemaan johtaaneen Selänpään onnettomuuden tutkintakertomuksen.

Ajantasainen ohjelma löytyy www.kuik.fi/fly-in

Kentälle ja kentältä pääsee hyvin

Kentällä on perinteiseen tapaan puhvetti ja kuljetukset keskustaan järjestetään. Matkaa on noin 5 kilometriä. Autoja saa tarvittaessa kerholaisilta lainaan, jos on liikkumistarpeita. Polttoainetta (98 V-Power ja diesel) on saatavana joustavasti, ja sitä haetaan Shelliltä lisää tarpeen mukaan. Avgasia pyritään saamaan tällä kertaa saada myös myytäväksi, mutta muut  lähimmät tankkauspaikat ovat Joensuu ja Kanairin polttoaineverkosto  https://www.kanair.fi/category/10/ilmailupolttoaineet--aviation-fuel .

Kentällä on hyvin pysäköintitilaa lentokoneille ja autoille. Kentälle voi tulla myös asuntoautolla tai oman teltan kanssa. Kentällä on tapahtuman ajan jatkuva päivystys. Siisti puusee ja keittiö kerhotila Nousikiidossa löytyvät. Keittiöön tulee juokseva vesi läheisestä lähteestä ja siellä on käytettävissä liesi ja mikroaaltouuni. Kentällä voi yöpyä teltassa tai kerhotilan sohvilla - nopeat saavat sieltä patjapaikat.

Majoitus Kuhmossa

Majoitusta löytyy Kuhmosta lentokentän telttailun lisäksi moneen lähtöön hotelleista mökkeihin. Paras listaus löytyy sivustolta VisitKuhmo.

Perjantaina saapuvien on myös hyvä syödä illalla. Kaikki ovat tervetulleita grillailemaan kesäpihallemme Piilolantie 22 klo 18 tai vaikkapa ravintolateltoille Lammasjärven rantaan. Baari Villipeura on myös auki hotelli Kainuun yhteydessä, samoin Kalevala-hotellin ravintola ja onhan Kuhmossa muutakin tarjolla - ks www.visitkuhmo.fi

Lauantaina on varsinainen tapahtumapäivä, katso ohjelma netistä. Illan juhlaillallinen on keskustan rantateltalla, jossa myös palkinnot jaetaan. Kaikki asiasta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan kuppilatiimailemaan.

Sunnuntai on varattu kotimatkoille - matkalla on hyvä pistäytyä kaikilla pikkukentillä, niitähän löytyy Suomesta paljon!

Tervetuloa Kuhmoon!

Lisätietoja myös puhelimitse:
Jaakko Kyllönen, sihteeri, 040 - 1612490
Timo Hyvönen, fly in -tiedotus, 050 - 374 8371
Risto Korhonen, puheenjohtaja, 0400- 382 106

Kannattaa osallistua myös muihin kesän ilmailutapahtumiin https://www.ilmailuliitto.fi/tapahtumat/

 

Twitter
Facebook
Website
Copyright © 2024 Kuhmon Ilmailukerho, All rights reserved.


Etkö halua KuIK-viestejä? Poistu jakelulistalta

Email Marketing Powered by Mailchimp
Lentoon!

Ansis

Olipa taas oikein mainio somepäivitys!

Olen palellut 35 vuotta sitten Kuhmossa määrättyäni tulivahdittoman teltan, jotta voisimme nukkua ilman kipinävuoroja.

Koska ohjesääntö, kaminakin oli heftissä.

Tein siis siihen tulet aamu neljältä. 
My mind is willing, but purse is weak.

Timo Hyvönen

Ohjelma www.kuik.fly-in tai tässä kuvina:
Lentoon!

kopterikuski

Kun urheilukilpailuja järjestetään niin voittajien kuvat, nimet julkaistaan avoimesti koko kansan katsottaviksi. Kun missä tahansa palkitaan vuoden experimental rakentaja, ilmailuväkeä ei informoida millään tavalla. Miksi ei?

Ansis

Koska liimailuliiton johdon mielestä kaikki vanhat arvostetut henkilöt tuntee toisensa ilman kuviakin.
My mind is willing, but purse is weak.

Martti Mattila

Tunnen hirvittävää syyllisyyttä tästä asiasta, ehkä ne eivät halua peläten Martin haukkuvan naivistiseksi sanomaksi senkin, mutta asia ei ole aivan niin.
Mitä olen tahtonut sanoa naivi syytöksillä Ilmailuharrastuksesta on että se on erinomaisen naivia. Naivia ajattelua altistaa henkensä toiminnassa mistä J. Lehikoinen joskus sanoi jo yhdeksänkymmentäluvulla että hän laski 25 ilmailukaverin kuolleen ilmailussa hänen harrasteuransa aikana. Siitä on sen verran aikaa että sen jälkeen on mennyt ainakin toiset kaksikymmentäviisi henkeä. Naivia ajattelua että juuri minulle ei satu mitään. Menin vuonna 75 Laivaputkiasentajan oppiin Turun Telakalle, joku kysyi onko tämä vaarallistakin työtä. Teoriatuntia pitänyt sanoi "Yksi jeppe kuolee keskimäärin vuodessa." Samana vuonna olin mennyt Purjelentokurssille, siihen aikaan kuoli keskimäärin yksi Purjelentäjä per sesonki. Kuitenkin oletusarvo oli että minä en kuole kummassakaan toiminnassa, naivia ajattelua. Varmasti muutenkin naivistisen nöyrä asenne kaikkia sääntöjä ja ohjeita kohtaan on turvallisuutta lisäävä eli oman järjen käyttö on kaikin tavoin pahasta. Aloittaessani harrastusta auktoriteetiksi noteerasin kaikenmoiset tietämättömät koska en itsekään uutena tiennyt mitään ja olin sellainen alkoholisti isän lyöty persoona muutenkin. Nyt on niin sanottua Empiiristä tietoa kertynyt pääasiassa englanninkielentaidon ansiosta, vaarana tietysti aina luulo että tietää tarpeeksi.

kopterikuski

Lainaus käyttäjältä: Ansis - heinäkuu 19, 2024, 18:36:44Koska liimailuliiton johdon mielestä kaikki vanhat arvostetut henkilöt tuntee toisensa ilman kuviakin.
En tarkoittanut urheiluvertauksellani kaipaavani mitään liimailuliiton johdon kuvia; johtoa on vuosien varrella muokattu, mulkattu ja palkattu jopa tiedottaja hoitamaan asioita. Ovi on käynyt niin tiuhaan tahtiin että ei kiinnosta pysytellä perässä. Experimental on aina kiinnostanut koko kirjossaan, tuskinpa olen ainoa. Salailullakin on etunsa: kukaan ei tule kyselemään miksi herra palkittiin vuoden rakentajapalkinnolla vaikka ainoo mitä kopterinsa eteen teki niin löi taalaa tassuun ja muut rakensi, esiintyipä kerran telkkarissakin puhumassa viisaita. Hyvin lobattu on enemmän kuin tuhat tuntia rakentamista.

Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - heinäkuu 19, 2024, 16:14:32Kun urheilukilpailuja järjestetään niin voittajien kuvat, nimet julkaistaan avoimesti koko kansan katsottaviksi. Kun missä tahansa palkitaan vuoden experimental rakentaja, ilmailuväkeä ei informoida millään tavalla. Miksi ei?

Onneksi lentoposti.fi sivuilla löytyy tietoa...
-Reijo Österberg-

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod