Romutuspalkkio

Aloittaja Martti Mattila, syyskuu 29, 2018, 07:49:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Valtiovalta jakaa suuressa viisaudessaan romutuspalkkiota, sellaisen auton sulattamoon viemisestä, minkä tasoisilla meidän perheessä ajetaan vielä noin viisi vuotta. Auton romuttaminen ja uudestaan teko kun ei muka rasita umpäristöä, mutta ajaminen sillä vielä viisi vuotta, on hirveä ekokatastrofi. Kauppavajetta tai perheiden ylivelkaantumista ei tarvitse ajatella. Mutta en puutu näihin sen enempää, se olisi politikointia. Mutta mitä toivoisin olisi romutuspalkkio ensimmäisen sukupolven ultrakevytkoneille. Tuhat tai tuhatviisisataa euroa sille joka vie tällaisen lentolaitteen kilotavarana romukauppaan. Syy on asia joka saattaa olla toisille ilmailijoille täysin tuntematon mutta minulle liian kanssa tuttu. Kun lentolaitteita myydään halvalla, päätyvät ne hetken mielijohteesta, ehkä kemikaalien vaikutuksen alaisena olevien henkilöiden haltuun, joiden ensimmäinen ilmailuteko on tämän tekeleen osto. Pois lupakirjakurssit tai lennokkien teko, nyt minulla on lentokone, minusta tulee lentäjä. Vaikka ei olisi paikkaa missä moista laitetta voisi kasattuna pitää. Tähän mennessä ei vielä ole tullut kuolonuhreja näiden koneenomistajien takia, toivottavasti tilanne säilyy.

peter_l

Toisaalta kannattaisi niitä alkuultriakin säilyttää... ei ehkä lentää niiden kanssa, mutta niiden romuttaminen olisi sääli. Oli monta kertaa mielessä että pitäisi perustaa ultrien "museo". Jos joku haluaa luovuttaa sellaisesta, missä tahansa kunnossa, otan mielelläni vastaan, säilytän ja kunnostan.

Perttirin

Minusta taas pitäisi luodä autojen tapaan historiallisten lentolaitteiden luokka, jossa olisi  halvempi ylläpitää kone rekisterissä.
Marttila on kyllä oikeassa siinä, että vaarallista on jollakin häkkyrällä lähteä ilmaan pelkän youtubeopiskelun perusteella. Vaimoni kielsi minulta ilmailuharjoittelut, ennen kun edes jonkinlainen oppi lentämisen perusteista on hankittu. Heti ensimmäisellä koululennolla tuli selväksi, että Rouva onkin kaikesta huolimatta aika viisas.....nyt on pursilupakirja ja lentoharjoittelu purjekoneella jatkuu ensi kesänä :cool:

Martti Mattila

Amerikassa Experimental Aircraft Association eli EAA tuki Modelaircraft builderssien pontta maxsimi lennätyskorkeuden suhteen konressissa. Ponnessa mainitaan että lennokit ovat hyvä etappi matkalla täysikokoisiin ilmaaluksiin. Niin se on minunkin mielestäni, lennokkitaustaton lentäjä on kuin pornoelokuvan näyttelijä pienellä pippelillä.

Lauri

Canadassa on jos konekanta on alle 5% voi anoa että ne siirretään " Own maintenance kategoriaan" ja saa huoltaa itse...
Lauri

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod