Kirjoittaja Aihe: Transbonder  (Luettu 1882 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Martti Mattila

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 540
  • Oikea nimi: Martti Mattila
Transbonder
« : Kesäkuu 23, 2018, 05:30:27 »
Hankin tuoreen ilmailukartan lentelyn uudelleen aloittamiseksi. Nyt vasta heräsin oikein todella EFTU Lähialueen järkyttäväänkasvuun. Hieman paradoksaalista, silloin kuusikymmentäluvulla kun DC-3 ja Caravellet vetelivät parikymmentä kilometriä pitkin pintoja ennen ja jälkeen laskun, Lähialueen säde oli 11,5 km.. Nyt kun nuo modernit matkustajakoneet nousevat ja laskevat aivan eri pystynopeuksilla, meillä Lähialueen raja on luokkaa 35 km. kentästä. Sille ei Mattilan Martti mahda mitään vaikka kuinka kiukuttelisi. Toinen tekijä on kiristynyt turvallisuusympäristö, Tasavallan Presidentti sanoi jo edellisessä Uuden Vuoden puheessaan että tilanne tulee vaatimaan yksilöön meneviä uhrauksia. Harrasteilmailijana koin että nyt minä olen melko varmasti sellainen joka joutuu jotain uhraamaan. Ja näin on ja se jotain on ainakin rahaa ja lisäksi ehkä vielä mukavuus kärsii. Elikäs on luultavaa että saan lentelylleni paremman rauhan jos hankin mopuuni Transponderin.
Käännyn jo asian läpikäyneiden puoleen ja kysyn millainen ja mistä. Melko tuoreen rekisteröintitodistuksen liitteenä tuli jo S moodi koodi Transulle, joten sitä ei tarvitse enää Trafista erikseen kysellä.
Kuka myy, saako samalla ELT.n, paljonko kuluttaa sähköä. Siinä on kuitenkin GPS vastaanotin, saako sieltä näytölle signaalin. Tässä muutama kysymys, myös mielipiteet ilman tietoa ovat tervetulleita, voimme edes luulla elävämme.
Martti

 

Powered by EzPortal